Miten meikkaatte näin helteellä?
Minä hikoilen niin paljon, että meikki ei pysy.
Vinkkejä tarvitsisin, miten meikki voisi pysyä kasvoilla helteellä?
Kommentit (67)
Itselleni on kesällä tärkeintä aurinkovoide kasvoille. Sen päälle kostutetulla meikkisienellä ohuelti värivoidetta siltä varalta, että helle alkaa näkyä punaisena "hehkuna", ja puuterointi. Muuten meikkaan melko vähän: huultenrajauskynällä hieman väriä huulille ja kajalia pehmeästi silmiä korostamaan. Huolitellut kulmat.
Käytän spf 50 aurinkovoidetta kasvoilla ympäri vuoden, meikkivoidetta en onneksi tarvitse. Jos on jotain näppyä tai punoitusta niin sipaisen vähän concealeria.
Kulmiin väritön kulmageeli, luomivärikynää, silmänrajaus kynällä, ripsiväriä sekä poskipunaa puikosta, siinäpä se.
N45
Vierailija kirjoitti:
Käyn ostamassa tänään poskipunaa (puikko) ja aurinkopuuteria ehkä.
mietin just tuota, että meikkivoide varmaan sulaa läikiksi
minulla on volyymit. Ja värjään kulmat itse.
Ap
Volyymit?
Eikös aurinkosuoja meikkivoiteissa riko ihon kollageenia?
En ymmärrä miten joku jaksaa kuumallakin olla kiinnostunut erottuuko ripset tai huulet minkä verran. En vaan ymmärrä.
Ja, en ole mikään yksinäinen linnunpelätin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi meikata? Säästyy aikaa ja rahaa kun jättää meikkihommat väliin. Toki vaatii hyvän itsetunnon että näyttää luomunaamansa ellei ole kaunotar.
Nuoret naiset meikkaavat ihan liikaa vaikka nuori iho, silmät ja suu olisi kaunis sellaisenaan
En myöskään ymmärrä, miksi kauniit nuoret ihmiset, joilla on hyvä ihokin vielä, meikkaavat?
Vierailija kirjoitti:
Meikeissä on eroja. Esim. Estee Lauderin double wear kestää hyvin helteessäkin, kannattaa levittää kostealla meikkisienellä niin levittyy ohuelti.
Tavallisen puuterin sijasta kannattaa käyttää (väritöntä) nk. 'kiinnityspuuteria' joka pysyy ja pitää mattapinnan paremmin.
Ja miksi jotkut meikkaa kesällä? Kaikilla ei ole kaunis tasainen iho, vaan hyvinkin 'huono', mutta esim. työ voi vaatia siistiä olemusta -> on 'pakko' meikata, halusi tai ei.
Mikä työ vaatii? Valokuvamallin?
Kevyt tintti alle, valokynää silmäkulmiin ja sipaisu aurinkopuuteria oikeisiin kohtiin. Kulmakynällä korostan kulmia, kajalilla yläluomen ripsien tyveen hentoisesti väriä, ripsiväri ja aurinkosuojahuulirasva. Kaiken alla on La Roche-Posayn aurinkosuoja kasvoille kerroin 50+.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten joku jaksaa kuumallakin olla kiinnostunut erottuuko ripset tai huulet minkä verran. En vaan ymmärrä.
Sinun ei tarvitse ymmärtää! Ehkä selviät elämässä muutenkin helpommalla jos vain sivuutat asiat joita et ymmärrä, ei me tarvita tietoa siitä että Juuri Sinä et nyt ymmärrä!
Jos pitää olla helteellä edustava, laitan aurinkovoiteen (Eucerin Oil control SPF50, paras!) päälle hyvin ohuelti meikkivoidetta kostutetulla beaty blenderillä niin että olen suihkuttanut siihen setting spraytä. Sitten voidemainen poskipuna ja mattapuuteria nenään ja otsaan, muualle hyvin kevyesti hehkua tuova Elfin halo glow setting powder. Ripsiria en jaksa käyttää helteellä, ripsissä ja kulmissa on kestovärit. Huulille lip stain ja päälle stainin kuivuttua sävyttävä suojakertoimellinen huulirasva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn ostamassa tänään poskipunaa (puikko) ja aurinkopuuteria ehkä.
mietin just tuota, että meikkivoide varmaan sulaa läikiksi
minulla on volyymit. Ja värjään kulmat itse.
Ap
Volyymit?
Tarkoittaa varmaan niitä tekoripsiä.
Mitenköhän naiset noissa Välimeren tai Etelä-Amerikan maissa onnistuvat meikkaamaan?
Joo minulla on volyymit eli tekoripset. Ovat pysyneet ihan kuin normaalistikin. Taas ylihuomenna huolto. Mun ripsenlaittaja on aarre.
ostin Lumenen meikkejä rahapulassa. Aiemmin olen käyttänyt juurikin Dioria jne.
Ap
Pohjusttustuote ja viimeksi koko kasvot-meikinkiinnityssuihke edellyttäen,että haluat ns isomman meikin.
Joku voisi tykätä vain aurinkopuuteristakin ,mutta värin kanssa tarkka, sekin voi riittää . Puuterimaiset tuotteet pysyvät paremmin. Ja mattahuulipuna jos huulet siistit.
Varo liian voimakkaita tuoksuja.parfyymi jne. niiden tuoksu muuttu auringossa riippuen millaiseksi kulloisenkin käyttäjän mukaan -ns ominaistuoksusi sekoittuen parfyymiin. Ei makeita hajusteita jos haluat käyyttää niin suosi sitrustuoksuja,merellisiä samoin.
Huomioi, että auringonotossa tai muuten altistut auringolle enemmänkään, voi ihosi palaa ( mm alkoholitekijä tuoksussa)
Muuna aikana voisit käyttää jääkaapissa säilytettäviä kasvosuihkeita-en tarkoita sitä kiinnityssuihketta-vaan ruusukasvovettä tms. virkistäviä vesiä esim. kun et käytä meikkiä ja haluat muuten ns piristyä, ne toimii helteellä.
Kivaa kesää sulle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea kysymys. Jos käyttää mattapinnan jättäviä pohjustustuotteita, minulla ne ainakin rullautuvat meikkivoiteen kanssa. En keksi muuta, kuin korjailet meikkiä usein puuterilla. Olen alalla, jolla ei vaadita virheetöntä meikkiä. Värjäsin hiukset ja kulmakarvat mustiksi. Jos pitää ihon hyväkuntoisena, minulle on riittänyt peitepuikko korjaamaan pahimmat virheet, ripsiväri, vaaleanruskea luomiväri ja huulikiilto. Siis kun piirteet ovat niin voimakkaat nyt. Vähäinen määrä meikkiä -ei tarvitse koko ajan murehtia. (Kuulin vinkin naapurilta.)
Tuo puuterin jatkuva lisääminen on paras tapa saada todella suttuinen meikki.
puuteri-imupaperi vie kiillon, vain aamulla puuteri ja pitkin pv painelua paperilla,imee sen kiillon,hien.
Aloittaja kysyy vinkkejä miten meikin saa pysymään helteellä ja osaa vastaa ettei meikkaa, sehän se on vastaus aloittajan pulmaan... 🙈
Silloin kun ihoni oli paremmassa kunnossa, välillä uskaltauduin ihmisten ilmoille muutoin ilman meikkiä mutta kulmat ja ripset oli värjätty kampaamossa. Mutta koska ihoni ei ole nyt hyvä, niin meikkaan melko samoin kuin muutenkin, mutta aika minimalistisesti. Meikkivoide, läpinäkyvä puuteri ja kulmakarvoihin väriä niin sillä mennään nyt helteillä, huuliin välillä sävyttävä huulirasva. Päivän mittaan saatan käyttää niitä "blotting paper" papereita ja taputella niillä kasvoja tai lisätä hieman tuota läpikuultavaa puuteria, että kasvot näyttävät edes vähän mattamaisemmalle eikä niin hikiselle. Meikinkiinnityssuihke on myös ihan kiva keksintö, hyvin tuntuu toimivan.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ei haluaisi mennä ihmisen näköisenä töihin ja kauppaan myös kuumalla kelillä? Vai kylmälläkö pitäisi olla enemmän kiinnostunut siitä mille näyttää?
Vierailija kirjoitti:
Mitenköhän naiset noissa Välimeren tai Etelä-Amerikan maissa onnistuvat meikkaamaan?
Niin, sitä me täällä mietitäänkin ja toivottiin asiallisia vastauksia ja vinkkejä. Toki moni käyttää niitä viuhkojaan ja on ilmastoiduissa tiloissa osittain, mutta siltikin vaatii enemmän vaivannäköä näin kuumalla näyttää yhtään freesimmältä.
Ihon puhdistus tärkeää varsinkin jos ottaa aurinkoa.
Sävyttävä aurinkorasva ja kestovärjätyt ripset pelastaa paljon, jos on oltava jotain ja on sotkuiset hommat. Päivetys riittää minusta suurimmalle osalle, ettei tarvitakaan sen enempää pakkelia. Puuteria tms ettei kiillä jos hikoaa.
Laitan perusrasvaa kasvoihin ja ripsaria ripsiin ja puuteria nenänpäähän. En käytä muutenkaan mitään muuta siis iholla kuin hajusteetonta perusrasvaa. Järkyttävä määrä kaupoissa kaikenlaista tököttiä naamaan tarjolla.