Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten siivoat, kun sinulla on pieni vauva?

Vierailija
22.07.2025 |

Miten sinä siivoat, kun kotona on pieni vauva? Siivoaako puolisosi? Käykö teillä siivoaja? Siivoatko kun vauva nukkuu? Itsellä kuukauden ikäinen vauva ja koti alkaa tuntumaan ahdistavalta, kun ei ole ehtinyt siivoamaan. 

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti siivosin ja järjestelin joka päivä enimmät niin koti oli koko ajan ok. Kerran viikossa parempi siivous. Minulle ei ollut mikään ongelma pyörittää arkea vauvan tai taaperon kanssa. Meillä on 2 lasta.

Vierailija
62/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootteko aivan uusavuttomia kun tuollaista pitää kysyä? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset kannattaa ottaa kotitöihin mukaan pienestä.

Vierailija
64/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"venäläinen siivous ranskalaisittain" eli laitoin kostean lattialiinan  lastan päälle ja sillä pyyhin lattiat sun muut. Pölyjä joskus ja jouluna.

Sitten kun vauva nukkui, muut.

PS imurointi on yliarvostettua :D

Vauvathan tykkää imurin äänestä.

Vierailija
65/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja kaikille jotka tässäkään ketjussa eivät asiaa tidä, vauva ei halua tulla lasketuksi mihinkään varsinkaan jos ei ole näköyhteyttä äitiin, se on tälle hylkäämiskokemus. Pitäkää vauvaa mukana ja nukkukaa tämän vieressä.

Tässä ketjussa on aika monta äitiä, joka tämän asian tietää. Kyllä vauva tottuu siihen,  että lähellä on omia ihmisiä, vaikka ei roiku koko ajan kimpussa eikä ole aina edes näköyhteyttä.

Vierailija
66/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan halunnut että mies alkaa siivota kun tuli töistä kotiin. Joten siivosin päivisin mikä ei kyllä ollut raskasta tai vaikeaa. Joka päivä jotain. Ehdin myös laiskotella ja nukkua päikkärit vauvan/taaperon kanssa. Mies/isä sai sitten iltaisin touhuta lapsen/lapsien kanssa. Ja meille jäi vielä omaa parisuhdeaikaa kun lapset nukkui. Omaa aikaakin oli molemmilla välillä. Meillä on aina ollut homma hallussa. Toki oli myös perusterveet ja tyytyväiset rauhalliset lapset.

Vierailija
67/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aina puhdasta ja kiiltävää kun Henna syntyi 1988, isä meni ulos vaunujen kanssa tai minä ja se joka jäi kotiin siivosi, oli se ihanaa aikaa. Nyt en enää sairaana viitsi kuin harjalla lakaista roskat joka päivä.

Vierailija
68/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun vauva alkaa ryömiä, puen vauvan päälle pesuainevedessä kastellun potkupuvun. Käytän ekologista pesuainetta.

Fleese tai muusta sähköisestä kankaasta tehty asu ryömijän päälle ja joka nurkka on hetkessä puhdas villakoirista. Sitten imuroit kersan, siinä ei mee kahta minuuttia ja on vaan hauskaa lapsen mielestä.

Vierailija
69/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan siivonnut kun minulla oli pieni vauva. Otin au-pairin. Jos kotona on tilaa, niin suosittelen. 

Vierailija
70/72 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En todellakaan siivonnut kun minulla oli pieni vauva. Otin au-pairin. Jos kotona on tilaa, niin suosittelen. 

En halua vierasta ihmistä asumaan kotiini. Ennemmin ostaisin siivouspalvelut!

Normaalisti olen kyllä siivonnut, kun kolme lastani olivat vauvoja. Nukkuivat pihallamme neljänkin tunnin päikkärit, joten siinä ajassa ehti tehdä vaikka ja mitä.

Vierailija
71/72 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä se on tuolissa tai pinnasängyssä. Mikä ongelma? Jos vähäkin kuulee jotain ääntä niin meen heti kattoo vauvaa.

Miksi tehdään ongelmia tyhjästä?

Mikä ongelma..

Babysitterissä katselee. Näköyhteydellä koko

ajan. Näin onnistuu käydä suihkussakin. 

Ei kaikki vauvat viihdy babysittereissä. Olen toi kantoliinamamma ja esikoinen ei tykännyt babysitteristä lainkaan ja kuopus oli ehkä 2 minuuttia siinä itkemättä ja käytin sen suihkussa käymiseen. Babysitteri siellä kylppärissä.

Vierailija
72/72 |
21.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joidenkin kannattaisi kasvaa, ennen kuin alkaa lisääntymään.