Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten siivoat, kun sinulla on pieni vauva?

Vierailija
22.07.2025 |

Miten sinä siivoat, kun kotona on pieni vauva? Siivoaako puolisosi? Käykö teillä siivoaja? Siivoatko kun vauva nukkuu? Itsellä kuukauden ikäinen vauva ja koti alkaa tuntumaan ahdistavalta, kun ei ole ehtinyt siivoamaan. 

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
22.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi siivooja kerran kuukaudessa. Muuten siivottiin miehen kanssa aina, kun oli tarvetta. Laskettiin kyllä paljon standardeja, koska priorisoitiin omaa lepoa. Mies yleensä imuroi, kun syötin vauvaa. Vuoden ikäisen kanssa siivoaminen on paljon pahempaa, kun sotkua tulee nopeammin kuin ehtii siivota. Kaikki ruuantähteet lattialla, ympäriinsä levitetyt tavarat...

Vierailija
22/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivottiin kun lapsi nukkui. 

Vierailija
24/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukkui sitterissä olohuoneessa kun minä siitä ympäriltä imuroin. Päivällä kuuluu meteliä,yöllä on hiljaisempaa. Sitterissä istui oven suussa kun kävin suihkussa. Eniten ärsytti kun itse olin teini ja sukulaisia oli kylässä,en saanu käydä edes omalla jääkaapilla kun vieraiden vauva nukkui päiväunia,kun piti olla hiljaa.

Vierailija
25/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Imuroinnin huomasin olevan hankalaa. Ensin ajatus oli, imuroin kun vauva nukkuu.. eiku ai joo.

Eiku ai joo.   Keksi uusi paska aloitus  japsista moukka 😝😝😝😝😝

Vierailija
26/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Imuroinnin huomasin olevan hankalaa. Ensin ajatus oli, imuroin kun vauva nukkuu.. eiku ai joo.

Vauva pitää totuttaa normaaleihin elämän ääniin.

Tätä ei muut tieneet kun sinä.  😝😝😝😝😝

Vierailija
27/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imurointiin vauva tottuu ja muihin elämän ääniin. Älkäänpitäkö vauvaa eristyksissä kotona.  Vauva sänkyynsä ja kyllä siinä ehtii pedata pedit, järjestellä.  Tärkeää myös, että käy itse suihkussa ja laittaa puhtaat vaatteet aamuisin päälle..  Sitten siinä siivoilee kun vauva köllöttelee tai nukkuu. Puhelimenselailun voi unohtaa.

Vierailija
28/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvat ovat erilaisia. Joku saattaa oikeastikin herätä imurin ääneen. Mutta olen hoitanut sellaistakin vauvaa, jonka nukuttamisessa käytettiin imuria. Eli kun vauva laitettiin päiväunille, laitettiin imuri kaapissa huutamaan. Kun vauva oli nukahtanut, imuri sammutettiin.

Eli suosittelen kokeilemaan, kuinka se oma vauva imurin ääneen reagoi. Jos reagoi ei-toivotulla tavalla, älä imuroi vauvan nukkuessa. 

Vierailija
29/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

1kk ikäinen nukkuu varmaan 20h/ vrk, jos siis on terve. Siinä ehtii siivoaamaan naapurillakin jos intoa riittää. T: kolmen äiti

Vierailija
30/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo kovin paljoa vaadi. Kyllä siinä aikanaanmiehenäkin oppi multitaskaamaan.

m50+

Vierailija
31/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni siivoaa ja tiskaa yleensä. Olen onnellinen kun olen saanut hyvän miehen joka tekee myös kotitöitä. Mieheni on jopa todella tehokas ja tekee nopeasti.

Vierailija
32/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kyllä vauva nukkuu sellaiset 18 tuntia vuorokaudessa. Hyvin ehti siivoamaan. 

Vierailija
33/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ap yh, vai onko taas kerran kyse sellaisesta perheessä, jossa äiti yksin hoitaa lapsen ja tekee kaikki kotityöt ja ukko elelee kuin poikamies? 

Vierailija
34/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan vauvan ajelemaan robotti-imurilla

Vierailija
35/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, minulla oli ja on kaksoset eikä tullut mieleen kyselemään täällä siivoamisesta....  Eipä ollut niin paljon vapaata aikaa.

Juu, ei käynyt siivoojaa, vaikka ensimmäisen puolen vuoden ajan heräsin syöttämään pienokaisia kuusi kertaa yössä ja vaikka varaa olisi ollut.  Jos parin ensimmäisen vuoden aikana joka nurkka ei ollut tip top, niin voi, voi.....

On ihmisellä murheet.

Vierailija
36/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni siivoaa ja tiskaa yleensä. Olen onnellinen kun olen saanut hyvän miehen joka tekee myös kotitöitä. Mieheni on jopa todella tehokas ja tekee nopeasti.

Tätä mä en ymmärrä. Tottakai aikuisen ihmisen (oli sitten mies tai nainen) tulee tehdä kotitöitä. Miksi siitä pitäisi jotenkin erikseen olla onnellinen ja kiitollinen. Standardit miesten suhteen on kyllä todella matalat. 

Vierailija
37/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä se on tuolissa tai pinnasängyssä. Mikä ongelma? Jos vähäkin kuulee jotain ääntä niin meen heti kattoo vauvaa.

Miksi tehdään ongelmia tyhjästä?

Tekis mieli kysyä samaa sulta. Kyllä se vauva pärjää hetken äännellenkin. Senkun imuroi huoneen loppuun tms

Vierailija
38/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja kävi. Vauvassa on aivan tarpeeksi. 

Vierailija
39/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä sinä teet 15 tuntia päivässä. Kuukauden ikäinen vauva syö rintamaitoa tai vastikette, eli sen ruuan laittoon ei tunteja tuhraannu. 

Laitat itsellesi ja korkeintaan miehellesi yhden ruuan ( kerralla voi tehdä paljon), ja kone pesee pyykit. 

Kuka teillä sotkee paikkoja , kun pitää niin paljon siivota?

Olen 3 lapsen kotiäiti ja ihmettelen.

Vierailija
40/72 |
20.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva kantoliinaan- tai reppuun niin se kulkee siinä mukana