Marimekko on ihana!
Mä rakastan sitä. Mulla on lähes kaikki vaatteet Marimekkoa. Laatu on hyvää ja kuosit persoonallisia. Ilman Marimekko laukkujani en lähtisi minnekään. Se on vähän kuin olisi klubissa, kaikki vastaantulevat Marimekko ihmiset ovat ystävällisiä toisilleen. Marimekko on niitä viimeisiä todella suomalaisia yrityksiä. Meidän tulisi kaikin keinoin pitää se elossa. Ärsyttää kun ihmiset ostaa jotain Temu paskaa. Suosikaa suomalaista!
Kommentit (28)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä muka on parempi kuin Marimekko? Ja musta ne on kyllä aika arvokkaitakin mutta laatuhan maksaa.
Öö - mikä laatu? Ei sitä enää ole. Marimekko oli joskus laadukas, hyvä, kestävä tuotemerkki, mutta ei todellakaan ole sitä enää. Kallis tuotemerkki silti. Muistan vieläkin ne 40 - 50 vuotta vanhat, ihanat Marimekon vaatteeni, jotka kestivät hyvinä pitkään, vuosikymmeniä - mutta nyt minulla on kyllä täysin erilaisia kokemuksia. Enää vaatteet eivät pysy siisteinä ja ehjinä edes siihen ensimmäiseen pesuun asti. Minulla ei ole varaa enää hankkia näin huonoa laatua - kertakäyttökamaa.
Vaatteet ovat huonontuneet, mutta laukut mielestäni kestää edelleen ja ovat todella käytännöllisiä
Jos katsoo jotain 60-luvun juttuja tai mainoksia, niin Marimekko on silloin ollut nuorien ihmisten vaate ja kuosit raikkaita ja hintakin varmaan kohtuullinen, koska halpatuontia ei oikeastaan ollut, vaan vaatteet tehtiin lähes kaikki kotimaassa. (paitsi rikkaiden design-asut).
Nyt on kaikki toisin ja Marimekko ei ole kehittynyt mihinkään, vaan toistaa vanhaa, hinnat ovat liian kalliit tavallisten ihmisten käyttövaatteiksi, vaikea perustella hintaa, jos tuote tulee halpamaista.
Joku Marimekon yli sadan euron lippis vedettiin markkinoilta kun soljen metallissa olikin raskasmetalleja (ei sillä, että olisi oikeasti haitannut ketään, mutta tämä nyt on tätä).
Taisi muuten olla vain nikkeliä ja jollekin tuli punainen niska nepparista ....
Missä Marimekon tuotteet valmistetaan?
Marimekko on edelleen arvostettu lukemattomissa muissa maissa Suomen ulkopuolella. Eivät taida nämä vauvapalstan 'asiantuntijat' tietää paljoakaan kansainvälisestä muodista. Toisaalta, kuka hyvin pukeutuva edes kyselisi täältä neuvoja. Terv. Maailman kansalainen
Marimekon mekot näyttävät yöpaidoilta.
Vierailija kirjoitti:
Missä Marimekon tuotteet valmistetaan?
Yksi tasaraita tässä vieressä näyttää olevan valmistettu Portugalissa.
Moniko vielä muistaa, että Madonna nosti Marimekon uuteen nousuun? Käyttämällä Unikko-kuosia videolla. Siitä on kauan aikaa, mutta jostain syystä tuo unikkoprintti kelpaa edelleen "muodikkaana" joillekin.