Vauva 10kk seisoo vain sänkyään vasten eikä suostu menemään nukkumaan, Mitä teemme?
Kommentit (104)
Vierailija kirjoitti:
Ei lapset herää aikaisin, jos niitä ei totuteta siihen, että nukkumaan mennään kasilta ilallalla. Lapsen unentarve on noin 10-12 tuntia yössä ja se täyttyy, vaikka heräisi klo 11 päivällä.
Toiset herää. Mun kaverin lapsi herää joka aamu 5-6 vaikka menis nukkumaan 22-24.
Vierailija kirjoitti:
Huone on hämärä ja pinnasänky on meidän vanhempien sängyn vieressä. Pitäisikö vauvan sängyn kohtaa vaihtaa? t.ap
Se siinä hetken katseltuaan ottaa mallia ja painaa pitkäkseen.
Anna seisoa, kyllä vauva nukahtaa kun väsyttää. Jos olette itse menossa nukkumaan myös sanotte vain hyvää yötä ja jos seisoo niin seisoo siinä sitten
Sanokaa sille, että saa valvoa rauhassa, sammuttaa vaan valot sitten kun alkaa nukuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö. Teillä nyt vaan on aamuntorkut lapset.
Ei mitään höpöpöhöpö. Meillä ei mennä nukkumaan klo 20, joten tietenkin aamulla uni maistuu pidempään. Ihan tietoinen valinta, koska kukaan meillä ei halua herätä klo 6 aamulla ellei ole ihan pakko. Lapsiperhe-elämä ei tarkoita sitä, että on pakko olla hereillä anivarhain joka päivä.
Ei se ole halusta tai valinnasta kiinni jos lapsi herää aikaisin aamulla.
Meillä taapero saattoi leikkiä vielä aamu neljältä jos sitä ei saatu nukkumaan illalla.
Vierailija kirjoitti:
Meillä taapero saattoi leikkiä vielä aamu neljältä jos sitä ei saatu nukkumaan illalla.
Aina sanotaan että pieni lapsi on puolustuskyvytön ja täysin vanhempiensa armoilla.
Mutta tosielämässä homma tuntuu menevän aivan päinvastoin. Pieni lapsi pyörittää koko perhettä eikä vanhempien auta kuin alistua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään höpöpöhöpö. Meillä ei mennä nukkumaan klo 20, joten tietenkin aamulla uni maistuu pidempään. Ihan tietoinen valinta, koska kukaan meillä ei halua herätä klo 6 aamulla ellei ole ihan pakko. Lapsiperhe-elämä ei tarkoita sitä, että on pakko olla hereillä anivarhain joka päivä.
Ei se herää, jos se laitetaan nukkumaan riittävän myöhään. Tulee mieleen kaveri, joka valitti minulle, kun lapsi aina herää niin aikaisin. Kun puhuttiin tarkemmin, selvisi, että hän laittaa lapsen nukkumaan jo klo 19. No tottakai se silloin on pystyssä viideltä, kun on siihen mennessä vedellyt jo 10 tuntia unta palloon. Oma lapseni totutettiin nukkumaan klo 21-22 välillä ja luonnollisesti hän ei herännyt vielä klo 5 aamulla, vaan vasta 7-8 maissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se herää, jos se laitetaan nukkumaan riittävän myöhään. Tulee mieleen kaveri, joka valitti minulle, kun lapsi aina herää niin aikaisin. Kun puhuttiin tarkemmin, selvisi, että hän laittaa lapsen nukkumaan jo klo 19. No tottakai se silloin on pystyssä viideltä, kun on siihen mennessä vedellyt jo 10 tuntia unta palloon. Oma lapseni totutettiin nukku
Ei se nyt vain mene niin. Minun kaverin lapsi saattaa valvoa puolille öin ja silti herää viideltä. Lapset herää sillon ku herää eikä sille voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Antaa seisoa. Kyllä se sitten nukkuu, kun tarpeeksi väsyttää.
Meillä ainakin poika on sellainen, että parempi antaa kunnolla remuta.
Lyö perseelle. Niin mullekin tehtiin jo kuukauden ikäisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se herää, jos se laitetaan nukkumaan riittävän myöhään. Tulee mieleen kaveri, joka valitti minulle, kun lapsi aina herää niin aikaisin. Kun puhuttiin tarkemmin, selvisi, että hän laittaa lapsen nukkumaan jo klo 19. No tottakai se silloin on pystyssä viideltä, kun on siihen mennessä vedellyt jo 1
Kyllä sille voi. Lapsi ei ole terve, jos se aina nukkuu vain 5 tuntia yössä. Pieni lapsi tarvitsee paljon unta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se herää, jos se laitetaan nukkumaan riittävän myöhään. Tulee mieleen kaveri, joka valitti minulle, kun lapsi aina herää niin aikaisin. Kun puhuttiin tarkemmin, selvisi, että hän laittaa lapsen nukkumaan jo klo 19. No tottakai se silloin on pystys
En sanonut että aina nukkuu 5h. Pointti nyt on vaan se että se lapsi herää sillon ku herää.
Tuossa iässä uusia taitoja harjoitellaan päivällä, yöllä ja nukkumaan mennessä. Jos liikaa häiritsee aikuisten unia, niin siirtäkää omaan huoneeseen nukkumaan. Toki jos vauva itkee, niin on hyvä mennä nukuttamaan uudestaan mutta tunnin valvominen keskellä yötä on ihan normaalia
Voi, niin muistaa nuo ajat <3 Toisen tanakat jalat tiukasti vastustaen, ei auta vaikka miten koittais saada makuuasentoon :D
Tämäkin menee ohi, tsemppiä!
aikuisten lasten äiti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lapset herää aikaisin, jos niitä ei totuteta siihen, että nukkumaan mennään kasilta ilallalla. Lapsen unentarve on noin 10-12 tuntia yössä ja se täyttyy, vaikka heräisi klo 11 päivällä.
Toiset herää. Mun kaverin lapsi herää joka aamu 5-6 vaikka menis nukkumaan 22-24.
Poikkeuksia on aina. Ehkä nukkui tosi pitkiä päikkäreitä?
Meillä toimi kolmen kanssa tuo, et mentiin 22-24 nukkumaan ja herättiin 8-9.
eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pelkästään, mutta voi siihen ainakin yrittää vaikuttaa :)
Itse tunnen monia äitejä, jotka ovat sitä mieltä että lapsen pitää nukkua illalla 20 aikoihin, jotta jää omaa aikaa. Sitten tekevät kaikkensa että saavat lapsen unille tuolloin. Itselle taas aamu-unet oli iltaa tärkeämpiä, joten koitettiin säätää asioita siihen suuntaan, ja aika kivasti onnistuikin.
Toki lapsissakin on aamuvirkkuja teki mitä teki, onneksi omani eivät olleet. Mutta sellaiset taaperot sitten nukahtavatkin aikaisemmin illalla, ja pitäisi itse tajuta olla kukkumatta myöhään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se herää, jos se laitetaan nukkumaan riittävän myöhään. Tulee mieleen kaveri, joka valitti minulle, kun lapsi aina herää niin aikaisin. Kun puhuttiin tarkemmin, selvisi, että hän laittaa lapsen nukkumaan jo klo 19. No tottakai se silloin on pystyssä viideltä, kun on siihen mennessä vedellyt jo 1
Lapsi joka yö viiden tunnin unilla? Ei ole normaalia.
Nukkuuko 4h päiväunet?
Jos joku on eri mieltä kanssasi niin kyseessä on joku fantasia? Asioita ei voi millään tehdä eri tavalla kuin mitä sinä teet?