Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poliisi yrittää hiljentää keskustelun Jätkäsaaren tragediasta. Mitä he salaavat?

Vierailija
21.07.2025 |

Helsingin Jätkäsaaressa kaksi vasta 15-vuotiasta tyttöä on menettänyt henkensä pudottuaan parkkihallin katolta. Poliisi yrittää rauhoitella tilannetta, mutta some kuhisee epäilyksiä vaarallisista somehaasteista, joita poliisi joko vähättelee tai salaa. Nyt poliisi uhkailee jopa tavallisia kansalaisia rikossyytteillä, jos nämä kehtaavat keskustella tapahtuneesta somessa. Poliisin mukaan esimerkiksi TikTokissa leviää ilkeitä ja pilkkaavia videoita uhreista.

Karmeaa tragediaa yritetään nyt käyttää tekosyynä sille, että keskustelua sensuroidaan entisestään. Poliisi sysää vastuuta taas kerran täysin vanhemmille, ikään kuin he eivät jo olisi tarpeeksi paineen alla. Nyt pitäisi ilmeisesti jatkuvasti valvoa lastensa jokaista liikettä, koska some on täynnä vaaroja ja uhkia, joista kukaan ei puhu rehellisesti. Kuinka kauan viranomaiset aikovat salata nuorten tragedioiden todelliset syyt ja syyttää kaikesta vanhempia ja tavallisia kansalaisia?

Eikö poliisi nyt mene liian pitkälle uhkaillessaan rikossyytteillä niitä, jotka haluavat vain tietää totuuden?

Kommentit (181)

Vierailija
41/181 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi ei halua itsemurhien lisääntyvän. Yleensä julkisen itsemurhan jälkeen ne lisääntyy. Sekä poliisills että medialla on sopimus että pyritään tuomaan asiaa mahdollisimman vähän julki koska copycatit

heh, nuoret lukee iltapäivälehtiä? 

Ihanko oikeasti luulet ettei iltapäivälehtien uutiset leviä muualle? Ja onhan iltapäivälehdillä omatkin sometilit. Esim. Iltalehdellä on Tiktokissa satojatuhansia seuraajia. 

Ihanko oikeasti luulet ettei asiat ole levinneet nuorten keskuudessa ENNEN kuin otsikot edes ehtii iltapäivälehtiin? Siihän tässä nyt on kyse, ettei levitetä VÄÄRÄÄ informaatiota, esim muokattuja somevideoita. Jumalauta, nuoret on valovuosien päässä te

Jumalauta olet harvinaisen pihalla nuorten maailmasta. Ei ne ole todellakaan niin tyhmiä kuin luulet. Huhut leviää kyllä mutta nuoretkin haluaa kuulla mitä viralliset tahot kertoo. Kun poliisi sanoi ettei ole onnettomuus niin samantien "huhutkin" muutti muotoaan.

Vierailija
42/181 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko palstahan tässäkin on täynnä maanista jankutusta itsareista vaikkei poliisi ole tuosta mitään sanonut.

No mitäpä kuule luulet että jää jäljelle, jos ei ole kyseessä onnettomuus eikä rikos? 

No ihan suoraan sanoen, ei mitään mitä sinun pitäisi enää pöyhiä, sontakärpänen. Hanki elämä. 

Ymmärrä nyt että et tuo mitään lisäarvoa tähän asiaan jankkaamalla palstalla. Osanottoni perheille joilla on varmaan ihan mittaamaton suru ja murhe. . 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/181 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisille ei enää riitä uutinen jossa kerrotaan henkilön jääneen junan alle. Halutaan tietää kuka, ja syy ja mielummin video lisäksi. 

Tämä👍🏻 Mielisairasta ja kuvottavaa porukkaa kun kaikki tarvitsee saada repiä tämmöisistäkin tragedioista irti eikä sekään välttämättä vielä riitä... 

Vierailija
44/181 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen et poliisi viittasi nimenomaan siihen yhteen sekopäiseen tyyppiin, joka levitti niitä tyttöjen videoita halventavine viittauksineen. Ja vastaaviin tapauksiin. Ei ole rikos puhua tapahtuneesta.

Juuri näin. 

-Asialla on spekuloitu sosiaalisessa mediassa. Tutkinnanjohtaja, rikoskomisario Crista Granroth muistuttaa, että kuolemia halventavan tai pilkkaavan sisällön jakaja voi syyllistyä rikokseen.- 

Vierailija
45/181 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi ei halua itsemurhien lisääntyvän. Yleensä julkisen itsemurhan jälkeen ne lisääntyy. Sekä poliisills että medialla on sopimus että pyritään tuomaan asiaa mahdollisimman vähän julki koska copycatit

Ihanko oikeasti luulet ettei iltapäivälehtien uutiset leviä muualle? Ja onhan iltapäivälehdillä omatkin sometilit. Esim. Iltalehdellä on Tiktokissa satojatuhansia seuraajia. 

Ihanko oikeasti luulet ettei asiat ole levinneet nuorten keskuudessa ENNEN kuin otsikot edes ehtii iltapäivälehtiin? Siihän tässä nyt on kyse, ettei levitetä VÄÄRÄÄ informaatiota, esim muokattuja somevideoita. Jumalauta, nuoret on valovuosien päässä teistä "70-lukulaisista". 

Nämä feikki videot on peräisin tyttöjen omilta sosiaalisen median alustoilta, eikä iltapäivälehtien sometileiltä. 

Vierailija
46/181 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen tai kummankin uhrin vanhempien asema?

Vierailija
47/181 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun aletaan salailla jotain niin huhut lähtevät leviämään hallitsettomasti. 

Huhumyllyä ei voi pysäyttää poliisi tai kukaan muukaan. Ei edes toden asiasta kertomalla, koska sekin on osa huhua silloin.

MItä tässä nyt vielä pitäisi julkaista? Esim.  terveystiedot on 100% yksityisiä. Motiivinko haluaisit? Sitähän ei kaikissa tapauksissa edes omaiset tiedä

Vierailija
48/181 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten toisessa ketjussa kerrottiin, niin Jussi Halla-aho perheineen asuu n. kilometrin päässä tapahtumapaikasta ja heidän nuorin lapsensa on samaa ikäluokkaa. Poliisi on ennenkin suojellut perussuomalaisia kohuilta (esim. case-vornanen).

Vierailija
49/181 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmisille ei enää riitä uutinen jossa kerrotaan henkilön jääneen junan alle. Halutaan tietää kuka, ja syy ja mielummin video lisäksi. 

Sinä sen sanoit. Tätä samaa on se kun maantiellä tapahtuu onnettomuus, niin oma auto parkkiin ja kännykän kanssa kuvaamaan 😡 Samalla vaarannetaan muu liikenne. Kaikesta pitää saada kuva ja jos ei sitä ole saatavilla, niin mahd. tarkkaan kaikki karmivat yksityiskohdat. Sairasta tirkistelyä muiden ihmisten elämään! Sitä alkaa toivoa, että tälläinen kyylä saa joskus maistaa omaa lääkettään.

Vierailija
50/181 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä niin

Olisi sairasta jos ketään ei kiinnostais yhtään.

Vierailija
51/181 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko oikeasti luulet ettei asiat ole levinneet nuorten keskuudessa ENNEN kuin otsikot edes ehtii iltapäivälehtiin? Siihän tässä nyt on kyse, ettei levitetä VÄÄRÄÄ informaatiota, esim muokattuja somevideoita. Jumalauta, nuoret on valovuosien päässä te

Nämä feikki videot on peräisin tyttöjen omilta sosiaalisen median alustoilta, eikä iltapäivälehtien sometileiltä. 

Palstan täti-ihmiset tuskin edes tietää keitä nämä tytöt ovat...heille pitäisi tehdä tik tok videoa miten tietoa haetaan netistä. 

Vierailija
52/181 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja se tieto on ihan hetkessä kaikkien saatavilla. 

Vierailija
53/181 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytkö nyt HIEMAN ylikierroksilla 😆

Vierailija
54/181 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä että se oli itse murha ahdistuneet mt ongelmaiset tytöt päätti päivänsä. kun eivät kestäneet  epäonistumisia, ja sitä että kaikki ei mee niinkun itse haluaa, ja kaikea ei saa mitä haluaa eli nyky kasvatuksen hedelmiä. kun mitään ei kestetä 2000 luvulla syntyneestä, tytöistä 70prosentia saa mt diagnoosi joten ennen oli kaikki paremmin.

Vierailija
55/181 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhumyllyä ei voi pysäyttää poliisi tai kukaan muukaan. Ei edes toden asiasta kertomalla, koska sekin on osa huhua silloin.

Jep. Monesti nimenomaan se kiinnostaa eniten mitä ei sanota. 

? Kuinka niin? Minulle riittää uutisen tieto. Miksi ihmeessä alkaisin lukemaan jotain mitä siinä ei lue? 

Minä minä minä

Minulle riittää. Minä olen ERILAINEN. Minä olen parempi!!!! Minääääääää

On ihan luonnollista, että ihmisiä kiinnostaa. Jaksuja!

Vierailija
56/181 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten toisessa ketjussa kerrottiin, niin Jussi Halla-aho perheineen asuu n. kilometrin päässä tapahtumapaikasta ja heidän nuorin lapsensa on samaa ikäluokkaa. Poliisi on ennenkin suojellut perussuomalaisia kohuilta (esim. case-vornanen).

Asuuhan siinä lähellä vassareita ja kokoomuslaisiakin. Saattaa olla liike nyttiläisiäkin

Vierailija
57/181 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

,😁😁 hyvä pointti 

Vierailija
58/181 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on fakta nykyajan käytännöistä. Asiaa on tutkittu ja siltä pohjalta toimitaan näin. Elämämkoululainen ei ehkä käsitä

Vierailija
59/181 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ymmärtänyt väärin.Siinä mainitaan, että halventava! asian esille tuominen on rikos. Ja viitataan jo Tiktokissa pyöriviin videoihin.

Vierailija
60/181 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Monesti nimenomaan se kiinnostaa eniten mitä ei sanota. 

? Kuinka niin? Minulle riittää uutisen tieto. Miksi ihmeessä alkaisin lukemaan jotain mitä siinä ei lue? 

Minä minä minä

Minulle riittää. Minä olen ERILAINEN. Minä olen parempi!!!! Minääääääää

On ihan luonnollista, että ihmisiä kiinnostaa. Jaksuja!

Ihminen jolla on oma elämä, tajuaa että tuo  tragedia on yksityisasia.  Ei ole luonnollista, kun jotkut ihmiset alkavat spekuloimaan, syyttämään poliisia tai levittämään kaikenlaisia huhuja yms. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi