Jos naiset eivät halua heikosti koulutettuja miehiä, miksi miehet eivät kouluttaudu?
En ymmärrä miksi naukua täällä päivät pitkät, kun ei kelpaa. Menkää kouluttautumaan, tehkää uraa.
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä pitäisi kouluttautua, kun tekoäly vie kuitenkin tulevaisuudessa koulutettujen ihmisten duunit? Suorittavaa työtä tekoälykään ei pysty korvaamaan.
Juu. Työssäkäyvistä muodostuu pyramidi. Huipulla ei ole montaa paikkaa. Keskitasolla on ehkä puoliksi yliopistoa vaativaa työtä, toinen puoli vaatii maalaisjärkeä ja käden taitoja. Alimmalle tasolle pääsee pienellä työopastuksella mutta sielläkin pitää osata ja olla motivoitunut.
Vierailija kirjoitti:
Kehotan kuitenkin miehiä kouluttautumaan ihan sen ammatin vuoksi, sitä kun tehdään suuri osa päivästä ja siten elämästä, niin naisen saanti ei voi olla opintojen päämotivaatio. Lisäksi ainakin DI-tutkintoon vaaditaan myös kohtuu hyviä matemaattisia taitoja.
DI on miesten aatelia
Voi kun elämä menisikin niin, että "sen kun vaan teet ja hankkiudut toimitusjohtajaksi, minäkin pystyin siihen". Olemme yksilöitä. Jotkut ovat kyvykkäämpiä, resilientimpiä, vähemmän herkkiä, ja joillain on parempi ympäristö.
Miten ei aikuinen ihminen ole ymmärtänyt vieläkään, että monesti se elämä ei mene niin kuin haluaisi, vaikka miten toivoisi ja yrittäisikin.
Miksi ihmeessä kouluttautuisin vain naisen saamisen vuoksi? Opiskelen sen verran ja sitä mitä kiinnostaa. Ei tosin ole naisen saanti ollut ongelma enkä ole kokenut koskaan oloani kotoisaksi akateemisten naisten seurassa, vaikka heillekin olen "kelvannut".
Amisduunari
Vierailija kirjoitti:
Helpommin sanottu kuin tehty.
Itse yritin kolme kesää putkeen päästä yliopistoon, mutta varasija 33 oli paras suoritus. Hakijoita jotain 880.
Ei tullut siis statusmiestä minusta.
Tässähän tämä on mitä harva ymmärtää. Insinöörin ja dippainssin ero on sama kun sairaanhoitajan ja lääkärin, valtava.
Itse olen insinööri ja voin aivan helposti tunnustaa että dippainssiin ei lukupää olisi ikinä riittänyt. DI koulutus on helkkarin vaativa, amk sujui kuitenkin melko helposti.
Hattu päästä noita dippoja kohtaa.
Nuo on asioita joihin nimenomaan kannattaa naisten kiinnittää huomiota. Siinä vaiheessa kun nainen on vasta synnyttäneenä hoitovapaalla, sylissä vauva ja jalassa roikkuu taapero, on ihan se ja sama onko miehellä erottuvat vatsalihakset, kaunis hymy tai heittääkö hauskaa läppää. Parhaiten mies tuo kortensa kekoon rahallisesti, varmistaen perheelle esim. turvallisen auton ja kodin hyvällä alueella. Naisella on aivan helvetin kova työ ja vastuu lasten kanssa eikä mies siitä taakasta puolia kanna kuitenkaan, ei edes lähelle sitä. Joten tuokoon rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä kouluttautuisin vain naisen saamisen vuoksi? Opiskelen sen verran ja sitä mitä kiinnostaa. Ei tosin ole naisen saanti ollut ongelma enkä ole kokenut koskaan oloani kotoisaksi akateemisten naisten seurassa, vaikka heillekin olen "kelvannut".
Amisduunari
Sittenhän tämä aloitus ei koske sinua.
Vierailija kirjoitti:
Duunrimiehillä ei riitä äly kouluttautumiseen. Pitäisi jaksa lukea ja tehdä isoja opiskelutehtäviä. Miten duunarimies saa tehtyä jonkun 50-sivuisen opinnäytetyön, tieteellisellä tekstillä? Mieluummin käy kaljalla ja menee raksalle duuniin, siitä jopa maksetaan toisin kuin opiskelusta.
Suomen korkein mitattu älykkyysosamäärä (185) on Marko Mäkelällä, joka on kultaseppä ammatiltaan. Yliopistolla on paljon hyvin yksinkertaista sakkia.
Koulutetut naiset haluavat koulutetun miehen muun muassa sen vuoksi, että tällöin on todennäköisesti sama arvomaailma, tulotaso, tavoitteet elämässä ja samat kiinnostuksen kohteet ja samanlainen tapa hahmottaa maailmaa ja tarkkailla sitä.
Eihän se aina ole koulutuksesta kiinni, että sitä yhteistä tarttumapintaa on tarpeeksi. Samalla se on yksi merkittävä tekijä.
Vierailija kirjoitti:
Nuo on asioita joihin nimenomaan kannattaa naisten kiinnittää huomiota. Siinä vaiheessa kun nainen on vasta synnyttäneenä hoitovapaalla, sylissä vauva ja jalassa roikkuu taapero, on ihan se ja sama onko miehellä erottuvat vatsalihakset, kaunis hymy tai heittääkö hauskaa läppää. Parhaiten mies tuo kortensa kekoon rahallisesti, varmistaen perheelle esim. turvallisen auton ja kodin hyvällä alueella. Naisella on aivan helvetin kova työ ja vastuu lasten kanssa eikä mies siitä taakasta puolia kanna kuitenkaan, ei edes lähelle sitä. Joten tuokoon rahaa.
Moni duunari tuo enemmän rahaa kuin akateeminen.
Vierailija kirjoitti:
Duunrimiehillä ei riitä äly kouluttautumiseen. Pitäisi jaksa lukea ja tehdä isoja opiskelutehtäviä. Miten duunarimies saa tehtyä jonkun 50-sivuisen opinnäytetyön, tieteellisellä tekstillä? Mieluummin käy kaljalla ja menee raksalle duuniin, siitä jopa maksetaan toisin kuin opiskelusta.
No mulla riittäis äly, mutta motivaatio ei. Keskiarvo peruskoulun päättötodistuksessa lukematta 9,3 ja mensan jäsen vuodesta -93.
Kaljaton duunarimies
Itselläni oli ensin insinööri ja sitten oli di. Tylsiä ja laskelmoivia tapauksia. Nyt on putkimies miehenä. Haisee hieltä, mutta on mies mies. Koheltaa menemään ja välillä saa olla hermot riekaleina kun koti on kuin kauhistuksen kanahäkki kun "opeteltiin poikien kans vähä hitsaamista ja rälläköintiä"... ilman käsien pesua sitten käpäillää puhdas koti sottaiseksi. Tuttavapiiri on korkeasti koulutettua, mutta kaikki fanittaa mun miestä. Mulla on mies... mies mies. Miehinen mies.
Vierailija kirjoitti:
En halua naaraslokkia elämääni, ja aina kuuluu tuo sama laulu että miksi miehet ei tee sitä tai tätä. Miksi haluta jotain lokkia joka olisi miehen kanssa vain rahan tai muun omaisuuden takia? Toki silloin jos se on molemmille osapuolille ihan ok, mutta minulle se nainen näyttääntyy ostomorsiamena ja tulee mieleen lähinnä itsensä myynti ja maksullisen kumppanin osto.
Asiaa👍
Sivusta naiselta
Kouluttamattomuus on helpoin tapa olla naisilta rauhassa. Isokulliselle tosin ei auta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi sitä pitäisi kouluttautua, kun tekoäly vie kuitenkin tulevaisuudessa koulutettujen ihmisten duunit? Suorittavaa työtä tekoälykään ei pysty korvaamaan.
Se riippuu ihan siitä suorittavasta työstä. Jos se on saman asian toistoja ja liikkumista rajatulla aluella (logistiikka, lastaus, kokoonpano) niin tekoäly voi hyvinkin korvata suorittavan työn.
No jaa. Mieheni on Di, ja hän on luonut komean uran, mutta en ihan varmaksi osaa sanoa, onko se etu vai haitta. Omasta osuudestani voin varmuudella sanoa, että olen mahdollistanut tuon opiskelun ja uran luomisen. Sen lisäksi olen hoitanut 4 lasta ja tehnyt parikymmentä vuotta kolmivuorotyötä sairaanhoitajana sekä opiskellut työn ohessa yliopistossa. Viimeiset parikymmentä vuotta olinkin sitten esimiestehtävissa päivätöissä minäkin. Onneksi olemme jo molemmat eläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Koulutetut naiset haluavat koulutetun miehen muun muassa sen vuoksi, että tällöin on todennäköisesti sama arvomaailma, tulotaso, tavoitteet elämässä ja samat kiinnostuksen kohteet ja samanlainen tapa hahmottaa maailmaa ja tarkkailla sitä.
Eihän se aina ole koulutuksesta kiinni, että sitä yhteistä tarttumapintaa on tarpeeksi. Samalla se on yksi merkittävä tekijä.
Eli koulutus ei riitäkään vaan pitää olla humanistinen koulutus. Sitähän tuo samanlaisen maailmanhahmotuksen ja tarkkailutavan vaatimus pitää sisällään. Ehkä olisi jo vihdoinkin aika sallia monimuotoisia tapoja hahmotella maailmaa myös yliopistoihin vai onko intersektionaalinen tapa hahmottaa maailmaa ainoa sallittu? Mikä onkaan korkeakoulujen tarkoitus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ainakin yliopistokoulutuksen tärkein tavoite on jalostaa kriittistä ajattelua. Voithan sinä sen ohella asentaa putkia, jos haluat, mutta moni koulutettu nainen haluaa miehen, joka on koulutettu.
Kriittistä ajattelua isolla alkukirjaimella. Kriittisiä teorioita. Kriittistä sukupuoliteoriaa. Kriittistä rotuteoriaa. Kriittistä sitä ja tätä. On hyvin selvää minkälaista Kriittistä ajattelua yliopistot jalostavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli koulutus ei riitäkään vaan pitää olla humanistinen koulutus. Sitähän tuo samanlaisen maailmanhahmotuksen ja tarkkailutavan vaatimus pitää sisällään. Ehkä olisi jo vihdoinkin aika sallia monimuotoisia tapoja hahmotella maailmaa myös yliopistoihin vai onko intersektionaalinen tapa hahmottaa maailmaa ainoa sallittu? Mikä onkaan korkeakoulujen tarkoitus?
Kyllä ne kaikki yliopistoalat opettavat analyyttiseen ajatteluun ja suuriin linjoihin. Itse olen historioitsija, siis humanisti. Puolisoni on tekniikan tohtori. Hyvin tullaan toimeen.
No ainakin yliopistokoulutuksen tärkein tavoite on jalostaa kriittistä ajattelua. Voithan sinä sen ohella asentaa putkia, jos haluat, mutta moni koulutettu nainen haluaa miehen, joka on koulutettu.