Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eron jälkeen rahat ei riittäisi

Vierailija
21.07.2025 |

Exä kirjoitutti avioehdon ennen avioliittoa ja en tule saamaan käytännössä kuin vaatteeni kaapista jos lähden. Mies saisi pitää talonsa, sijoitusasunnot, rahansa, autot yms. Tienaan 2500€/kk ja käytännössä 1900 jää käteen kuussa. Kaupungissa asunnot pieniä/kalliita ja maaseudulla pakko olla auto ja siihen vuokrat ja muut kulut päälle. Miten tahansa lasken niin aina joku on pielessä. Maaseudulla asuessa ei jää käytännössä mitään käteen ja kaupungissa ei ole omaa pihaa / asunnot pieniä ja liikkuminen täysin linja-autojen varassa. Lähteä en voi, mutta en halua jäädäkkään.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nalkuta enää ja huolehdi että miehesi hyvää seksiä, silloin sinun ei tarvitse lähteä. 

Vierailija
2/30 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs olet mennyt sieltä mistä aita on matalin. Joko elät sen ukon kanssa hamaan tappiin tai otat vastuun omasta elämästä ja elät varojesi mukaan yksin. Minä olen jopa opiskelijana sijoittanut rahastoihin pahan päivän varalle ja valmistuessa oli muutaman tonnin pesänuna odottamassa.

Ihmettelen naisia, jotka laittaa itsensä noin heikkoon asemaan kuin sinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinun ollut pakko allekirjoittaa sitä

Vierailija
4/30 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei voi saada. Mieti, mikä elämässä on tärkeää. Jos ei ole lapsia, kannattaa lähteä nyt, eikä myöhemmin, jos et usko suhteesi kestävyyteen. Valmistaudu tulemaan aluksi toimeen äärimmäisen niukasti, niin kyllä se siitä vähitellen elämä kantaa. Olenkin usein ihmetellyt, miten ihmihillä on varaa erota, mutta ilmeisesti toiseen asuntoon ja talouteen voi jossakin tilanteessa saada jotain tukiakin.

Vierailija
5/30 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs olet mennyt sieltä mistä aita on matalin. Joko elät sen ukon kanssa hamaan tappiin tai otat vastuun omasta elämästä ja elät varojesi mukaan yksin. Minä olen jopa opiskelijana sijoittanut rahastoihin pahan päivän varalle ja valmistuessa oli muutaman tonnin pesänuna odottamassa.

Ap:n miestä ei tilanne harmita, fiksu mies. 

Vierailija
6/30 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei lapsia ole, niin ethän tarvitse kuin yksiön, siihen 1900e nettotulot riittävät hyvin. Siitä sitten pikkuhiljaa kartuttamaan säästöjä ja kohti parempaa.

Vierailija
7/30 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinun ollut pakko allekirjoittaa sitä

Sitten ei vihitä, voivoi.

minilex: 

Varoitukset

-Oikeuskäytännössä on katsottu, että jos puoliso jälkikäteen kiistää allekirjoittaneensa avioehtosopimukseksi tarkoitetun asiakirjan, on hänen näytettävä toteen kiistämisensä peruste sillä uhalla, että avioehtosopimusta pidetään pätevänä.

Vierailija
8/30 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos avioehto on juridisesti oikein, eikä sinulla ole mahdollista kohtuullistaa sitä  saadaksesi yhteiseen elämäänne sijoittamasi rahat esim.olet   osallistunut kotinne kunnostuskustannuksiin =nostanut sen arvoa tai maksanut osan autosta jää sinulle tosiaan vain se mitä saat sieltä viedä. Juristit ovat kalliita ja kohtuullistamisen vaatimus voi olla plus miinus nolla talouttasi koskien. 

Mitäs, jos sijoittaisit joka kuukausi pienen summan rahastoon tai joustotillle? Jo se antaa varmuutta, että on jotakin mitä et joudu lainaamaan tai tekemään itsellesi hankalaa päätöstä. Olitpa sitten eroamassa tai et, niin jo satanen kuussa on pian 1200 euroa vuodessa. Se ei tunnu suurelta, mutta se on enemmän kuin ei mitään. Päälle pieni korko on sekin kotiin päin. 

Vierailija
9/30 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä ihmettelen, että miten vielä olen hengissö, vaikka tuloni tsi oikeamnin tulonsiirtoni ovat oian vuoden olleet keskimäärin noin 1150 €/ kk:ssa  (= työmarkkinatuki ja asumistuki ja vähäiset palkkatuloni).

Vierailija
10/30 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina, ihan aina ja joka tilanteessa pitää oma selusta suojata. Jos oma mieheni jättäisi tai vaikka kuolisi onnettomuudessa niin pärjäisin kyllä ja voisin jäädä meidän taloon asumaan. Pystyisin ostamaan miehen osuuden talostamme milloin tahansa. Olen myös opetellut huoltamaan talotekniikan ja osaan käyttää esim moottorisahaa. 

En tosiaankaan toivo, että miehelleni tapahtuisi jotain mutta aina pitää olla varautunut.

Vierailija
11/30 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista elämää sä oikein havittelet? Ja millaiseksi sinä oikein kuvittelet suomalaisten tulot? Valta osa elää ihan kelpo elämään pienimmilläkin tuloilla. Tule alas sieltä pilvilinnoista!

- netto n 1300€/kk

Vierailija
12/30 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisas mies, arvostan.

M64

Vierailija
13/30 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy ilmi, että onko lapsia vai ei mutta noilla nettotuloilla sinkku pärjää yksiössä hyvin, jos tässä tapauksessa egosi antaa myöten. Muuten opettele aamuisin heräämään jarruvalo päällä hamaan tulevaisuuteen saakka. 

Vierailija
14/30 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan sinua vähemmän. Lähdin huonosta liitosta ja mukaan otin vain vaatteet. Minulle oli pääasia oma mielenterveys ja päästä pois, kuin se, että olisin päälle alkanut jostain materiaalisista asioista riitelemään. 

Ja paras ratkaisuni ikinä. Mikään materia ei korvaa huonoa kohtelua, ei mikään. 

Vierailija
15/30 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helppous houkuttaa. Entinen vaimo tykkäsi sijoittaa vain itseensä ja auto piti olla valkoinen, laukku MK ja virtapankki piti olla sometuksen takia teipattuna puhelimeen. Yritin kannustaa kehittämään omaa uraansa, mutta hän ei siihen jaksanut ryhtyä. Lapset sai huomiota vain kivoja kuvia varten. Hän sitten sai jonkun voimaantumisen ja laittoi minut "liuskaan". Kun karu arki kohtasi tasinkojen loppumisen kälkeen niin silloin hän vasta tajusi mennä opiskelemaan. Nyt exä on alannut vinkumaan takaisin, mutta me olemme lasten kanssa pärjänneet paremmin kuin hänen kanssa. Vissiin saisi palata takaisin parisuhdemarkkinoille kun kuopus kyselee jo leikkipuistoissa muilta lapsilta "onks sun äitillä miestä ku mun isällä ei oo vaimoa".

Vierailija
16/30 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perus. Kesä, kärpäset ja erovimma. Sitten talvella haikaillaan entiseen elämään takaisin, mutta entinen onkin jo löytänyt paremman kumppanin tilalle.

Vierailija
17/30 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perus. Kesä, kärpäset ja erovimma. Sitten talvella haikaillaan entiseen elämään takaisin, mutta entinen onkin jo löytänyt paremman kumppanin tilalle.

Itselläni on ihan normaali osa eroprosessin, että iskee se hetkellinen kaipuu exään. Siinä kohtaa aika on kullannut muistoja, ja painanut unohduksiin niitä seikkoja, minkä takia ero tuli.

Siinä hetkessä saa tosiaan käydä itsensä kanssa taistelua, ettei vaan yritä yhteenpaluuta. Koska yhteenpaluu olisi täysi virhe. Kun tuon hetken yli pääsee, niin tietää eron olleen se parhain ratkaisu. En kai hyvästä parisuhteesta olisi alkujaankaan halunnut erota.

Vierailija
18/30 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän pettänyt vai minkä takia eroa mietit? 

Vierailija
19/30 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies siis pitää oman omaisuutensa ja sinä et ole mitään muuta saanut hankittua kuin vaatteeesi? Olet nähnyt avioehdon ja itse sen allekirjoittanut. Sinulla on tuloja, mutta et halua elää niiden mukaan. 

Vierailija
20/30 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea ei voi saada, niin se vaan menee.

Mitä sinä olet sitten liitossa maksanut, jos et edes omaa autoasi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kaksi