Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

15-vuotias poika piinasi koulukaveriaan ja tämän äitiä hirvittävällä tavalla

Vierailija
20.07.2025 |

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011351595.html

Sellainen vanhempien kultamussukka siellä.

Kommentit (93)

Vierailija
41/93 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Poika oli saanut häirintärinkiinsä mukaan myös useita muita lapsia, jotka kuvasivat kiusattua oppilasta ja raportoivat tämän liikkumisesta."

Tämä ei ole enää "normaalia" ryhmäkiusaamista, vaan nämä ovat samanlaisia, epäsosiaalisesta persoonallisuushäiriöstä kärsiviä kakaroita kuin tuo pääpahis. Normaali teini ei ole mikään liskoaivoinen psykopaatti, vaikka niin näitä yritetään valkopestä. Huolestuttavaa vaan, että näitä häiriintyneitä nuoria alkaa olla jo enemmän kuin terveen tunneälyn omaavia.

Siinä Riina Lawn Puolikkaat pojat -kirjassa oli melkein samanlainen tapaus kuin tämä Joensuun juttu. Nämä ringissä mukana olleet paskahousut perustelivat mukana oloaan sillä, että muuten pääpahis t*ppaisi heidät... Omassa koulussani oli myös tällainen todella häiriintynyt tyttö, mutta hänen harjoittamansa kiusaaminen ei ollut ihan tällaista luokkaa että kotia asti seurattiin ja videoita olisi kuvattu. Mutta minä uskalsin olla kuulumatta hänen jengiinsä ja kerroin hänen teoistaan aikuisille. Hän myös uhkasi t*ppaa minut ja minä vain nauroin päin naamaa.

Kyllä tämä lähtee kotoa. Normaalin kiintymyssuhteen omaava lapsi/nuori ei kiusaa, eikä kuulu mihinkään taustapeesaaja-jengiin.

Vierailija
42/93 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, voi vaan miettiä millainen kuvio Koskelassakin tapahtui. Luojan kiitos tämä poika ei alistunut kiusattavaksi <3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/93 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunnolla turpaan tehoaa aina kännykkäterroristeihin. Aiemmin pikkukovikset oppivat tavoille nenäsenkan ja parin katkennen kylkyluun jälkeen, nykyään ollaan paljon hellempiä.

Voisi olla paikoillaan näyttää, että jos leikkii isojen poikien leikkejä niin pitää kestää myös ne mahdolliset seuraukset myös. Aina ne ei tule valtiolta.

Sinäkö sen suoritat vai Joku Muu?🙂

Voisin vaikka pienen lahjoituksen tehdä, jos olisi joku joka haluaisi vähän kuria lukea näille vi-ttupääpennuille

Vierailija
44/93 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä nuoria vaivaa? eivätkö vanhemmat enää kasvata lapsiaan lainkaan? saatika ota vastuuta heidän teoistaan.

Enää? Eihän tässä ole mitään uutta. Perityvä luonnevika, luultavasti. 

Vierailija
45/93 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Poika oli saanut häirintärinkiinsä mukaan myös useita muita lapsia, jotka kuvasivat kiusattua oppilasta ja raportoivat tämän liikkumisesta."

Tämä ei ole enää "normaalia" ryhmäkiusaamista, vaan nämä ovat samanlaisia, epäsosiaalisesta persoonallisuushäiriöstä kärsiviä kakaroita kuin tuo pääpahis. Normaali teini ei ole mikään liskoaivoinen psykopaatti, vaikka niin näitä yritetään valkopestä. Huolestuttavaa vaan, että näitä häiriintyneitä nuoria alkaa olla jo enemmän kuin terveen tunneälyn omaavia.

Siinä Riina Lawn Puolikkaat pojat -kirjassa oli melkein samanlainen tapaus kuin tämä Joensuun juttu. Nämä ringissä mukana olleet paskahousut perustelivat mukana oloaan sillä, että muuten pääpahis t*ppaisi heidät... Omassa koulussani oli myös tällainen todella häiriintynyt tyttö, mutta hänen harjoittamansa kiusaaminen ei ollut ihan tällaista luokkaa että

Koulukaverini äiti oli viimeinen, joka myönsi mitään. Näin kertoi hänen sukulaisensa.

Tämä 80-luvulla. 

Vierailija
46/93 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juuri tästä syystä lapsille pitää antaa kunnon selkäsaunoja. Lyön vetoa, että tämä kyseinen kakara ei ole koskaan saanut selkäänsä. Takuuvarmasti on tehnyt pahojaan pienestä pitäen.

Mieti nyt vähän enemmän, mitä tänne pistät. 

Tuollainen käytös pahenee väkivallasta. Saattaa olla sellaisesta kodista kotoisin.

Aivot on olleet varmasti sairaat jo syntyessä. 

Vierailija
47/93 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaista oli kun minä olin koulussa jotain 36 vuotta sitten. Yks tyyppi kiusasi minua joten hermostuin ja työnsin sen betonirappusista alas ja se halvaantui. Siitä saakka se on ollut pyörätuolissa.. Sattumalla kerran näin sen kiusaajan jäähallin pihalla joten menin sen luokse ja kysyin muistaako se minua ja että kiusasi minua joten sen takia olet siinä pyörätuolissa. Sillä oli joku avustaja mukana joka katsoi silmät pyöreenä. Ei sillä kiusaajalla ole normaalia elämää ollut, se asuu jossain hoitokodissa ja tarvii avustajaa aina.

Vierailija
48/93 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri tästä syystä lapsille pitää antaa kunnon selkäsaunoja. Lyön vetoa, että tämä kyseinen kakara ei ole koskaan saanut selkäänsä. Takuuvarmasti on tehnyt pahojaan pienestä pitäen.

Tuollainen käytös pahenee väkivallasta. Saattaa olla sellaisesta kodista kotoisin.

Ei pahene. Jos saa turpiinsa sen vuoksi, että itse lyö, niin sehän on vain oikein.

Vierailija
49/93 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän olisi pätenyt vanha kiinalainen sananlasku; Kurita lastasi kahdesti päivässä, jos et tiedä miksi niin lapsesi kyllä tietää.

Vierailija
50/93 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sinä olet kaksinaismoralisti. Hyväksyt poikien nujakoinnin eli väkivallan koulussa, mutta et tätä. Kyllä jokainen nujakoiva poika ansaitsee tulla kunnolla hakatuksi samalla tavalla kuin tämä piinaajakin.

Vierailija
51/93 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tästä tapauksesta mutta kaikenmaailman pask*ja vanhempia löytyy. Koulussa tapahtuneissakin pahoinpitelyissä tällaiset vanhemmat puolustavat pentujaan ja tekevät sana sanaa vastaan tilanteiksi nämä, vaikka tapahtumilla on todistajia ja koulu on ihan kädetön. Yksikin oli pyytänyt valehtelevan " todistajan" tuekseen ja muiden näkemykset mitätöitiin.

Opettajien toimista koulu puolustaa opettajia ja oppilaita jotka on kohteina tai todistajina uhkaillaan tutkinnon hylkäämisellä. Tampereella nääs.

Vierailija
52/93 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pahene. Jos saa turpiinsa sen vuoksi, että itse lyö, niin sehän on vain oikein.

Kyllä se pahenee, kun puhutaan häiriintyneestä yksilöstä. 

Eikä silmä silmästä -metodi ole ikinä toiminut.

Vierailija
53/93 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaista oli kun minä olin koulussa jotain 36 vuotta sitten. Yks tyyppi kiusasi minua joten hermostuin ja työnsin sen betonirappusista alas ja se halvaantui. Siitä saakka se on ollut pyörätuolissa.. Sattumalla kerran näin sen kiusaajan jäähallin pihalla joten menin sen luokse ja kysyin muistaako se minua ja että kiusasi minua joten sen takia olet siinä pyörätuolissa. Sillä oli joku avustaja mukana joka katsoi silmät pyöreenä. Ei sillä kiusaajalla ole normaalia elämää ollut, se asuu jossain hoitokodissa ja tarvii avustajaa aina.

Mitäs sinä sait hänen vammautumisestaan? Vaikea uskoa, ettet mitään korvausvaateita!

Vierailija
54/93 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairaita ihmisiä löytyy aina. Järkyttävää tässä on se että yhteiskuntamme sallii tämän. Tämä on sairas yhteiskunta.

Jutussa kerrottiin että lähestymiskiellon voi määrätä vasta kun psyko rikollinen ei ole enää uhrin kanssa samassa koulussa. Eli jos rikollinen ja uhri ovat samassa koulussa niin koulun lisäksi myös oikeusjärjestelmä nostaa kädet pystyyn koska tässä maassa rikollinen on jumala ja rikollisten oikeudet ovat se ainoa asia millä on mitään merkitystä.

Jutun psyko tulee tekemään kammottavia rikoksia elämänsä aikana. Syyllinen on osittain järjestelmä. Tämä rikollinen polku olisi voitu pysäyttää tehokkailla toimilla. Meidän yhteiskunta on päättänyt että ei me emme halua katkaista nuorten rikoskierrettä

Vierailija
55/93 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ei ole olemassa pienintäkään epäilystä että tuo psyko poika ei käyttäytyisi noin jos hänelle olisi koko lapsuutensa aikana tullut teoistaan mitään muuta seurausta kuin vakava keskustelu lässyttävän idiootti vanhemman kanssa. Toinen vaihtoehto että joku päihde perheen lapsi. Tilastollisesti on todennäköisempää että poika on idiootti lässyttäjien lapsi. Häntä ei ole koskaan elämässään lyöty ja sen huomaa. Varmaan itse hakkaa äitiään joka puuttuu siihenkin toimintaan idioottimaisella lässyttämisellä.

Vierailija
56/93 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se pahenee, kun puhutaan häiriintyneestä yksilöstä. 

Eikä silmä silmästä -metodi ole ikinä toiminut.

Juuri nimenomaan häiriintyneille yksilöille auttaa vain ja ainoastaan väkivallan pelko. Mikään muu ei heitä hillitse. Siksi kaduilla jo vallitsee katujen laki. Siellä opitaan kyllä kunnioittamaan auktoriteetteja jengissä ja käyttäydytään tasan tietyllä tavalla. Yhteiskunta voisi myös pakottaa vaaralliset yksilöt käyttäytymään halutulla tavalla jos niin päätettäisiin. Esimerkiksi Japanissa ja Etelä-Koreassa on vaan päätetty että rikolliset ja varsinkin nuoriso laitetaan kuriin ja piste. Ja rikoksia ei tapahdu juuri lainkaan. Meidän yhteiskunnassa on päätetty että rikollisten oikeudet ovat se tärkein asia

Vierailija
57/93 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota on tehty jo vuosia, niin kauan kuin on ollut älypuhelimia ja noita snapchatteja, tiktokkeja jne appeja; kakarat, nuoret aikuiset ja jopa ns. aikuiset ihmiset ovat olleet mukana näissä ihmisten kyttäämis-, salakuvaamis- ja mustamaalauskuvioissa.

Ihmisiä tosiaankin seurataan eri syistä vähän joka paikassa.

Koulukiusaamisessa tapahtuu myös paljon tätä, mutta lapset eivät joko puhu kokemuksistaan tai sitten heitä ei uskota.

Itse ihmettelen vaihteeksi ettei noita kaikkia mukana olleita ihmisiä ja nassikoita tuomittu mistään, sillä hehän olivat suoraan osallisia joukkovainoamiseen tyyliin par excellence.

Mutta kai se on tätä suomalaista päänsilitysmeininkiä yhtä kaikki.

Vierailija
58/93 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskan marjat. Ihmiset ovat tasan niin mulkkuja kuin laki määrää ja sallii, tai sitten fyysinen vastavoima sitä rajoittaa. Kusipäille vainoajille ja kiusaajille tulisi antaa aina turpaan ja kunnolla, koska oikeusjärjestelmämme ei niille tee mitään.

Vierailija
60/93 |
21.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin tuskin pysyisi mihinkään. Mutta kun  on mukana oma ryhmä kiusaamassa, niin on tehokkaampaa.  Kai tää päällikkö kuvittelee että teot ovat oikeutettuja, kun muutkin ovat mukana.

Tätä samaa ilmenee jopa taloyhtiöissä. Joidenkin on pakko olla jotain kingejä tai ehkä parempia kuin muut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi