Onko Helsinki paska paikka?
Kommentit (56)
Kylmä, luminen ja tuulinen paikka.
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä on. Mutta ihmisinä samalla tavalla kuin muuallakin Suomessa; kivoja ja paskapäitä.
Hiukan ovat kuitenkin jotenkin lapsellisia / naiveja oikeasta elämästä.
Helsinkiläisten elämä on oikeaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Minä asun täällä, olen asunut vuosikymmenet enkä muuta täältä minnekään. Helsinki on Suomen ainoa elinkelpoinen kaupunki.
Höpö höpö........ sosiaalitukimenot suurimmat Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Junan- ja pakolaislaivan tuomia täynnä nykyään.
Paljasjalkaisena stadilaisena muutin 10v sitten Espooseen. Täälläkin on meri, mutta vähemmän...lieveilmiöitä. Tosin lisääntymään päin nekin, joten kovasti harkinnassa talon myynti ja muutto muualle.
Minne metro koskee, lankeaa pimeys. Tekee ongelma-aineksen liikkumisesta liian joutuisaa paikasta toiseen.
Sinäkin olet espoolaisittain junanviemä, ääliö. Espoo on kaupungin irvikuva.
Taas tavanoaminen maalaisten vinkumisketju, kun joku ei halua elää kuten he elävät ja on varaa myös maksaa siitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle riittää Pasilan asemalla käynti kun vaihdan itä-suomen junaan. Järkyttävää porukkaa käytävät täynnä.
On Helsingin kannalta terveempää että sinä ja kaltaisesi pysyttekin siellä Itä-Suomessa Venäjän rajan tuntumassa.
Kiitos juu. Helsinki ja koko pääkaupunkiseutu on kuin Mogadishu.
Riippu varmasti paljon missä päin Helsinkiä asuu. Esim. Paloheinä ja Kamppi on alueina aika erilaisia
Vierailija kirjoitti:
Taas tavanoaminen maalaisten vinkumisketju, kun joku ei halua elää kuten he elävät ja on varaa myös maksaa siitä.
🤣🤣 suurin osahan siellä on varattomia.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Minä asun täällä, olen asunut vuosikymmenet enkä muuta täältä minnekään. Helsinki on Suomen ainoa elinkelpoinen kaupunki.
Mistä muista kaupungeista sulla on kokemusta asukkaana?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä tietyillä postinumero alueilla suomen köyhimmät asuu. Sosiaalipummit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen Helsinki on mennyt alaspäin vihreiden järjettömän kaupunkipolitiikan vuoksi. Pysäköinti.on iso ongelma ja saat maksaa itsesi kipeäksi. Hki on nykyään autoilijoille helvetti ja julkinen liikenne on myös kallis. Keskusta näivettynyt selkeästi verrattuna takavuosiin
Totta. Äärimmäisen pienellä alueella mikä on täynnä autoja pitäisi pysäköinnin olla markkinatalouden oppien mukaan olla ilmaista.
Joo, maan kalleimmilla neliöillä pitäisi saada vapaasti varastoida isoja pelti- ja muovikuutioita. Ja parkkihallien omistajat eivät todellakaan tarvitse rahaa investointiensa maksamiseen. Ei Neuvostoliitossakaan maksettu parkkihalleista.
Ei.
Mulle paskin asia on puistojen ja rantojen Miksei kadunvarsienkin) onneton roskahuolto. Pienet tolppapöntöt on aivan turhia. Yks pitsaloota tukkii sen ja roskat on maassa. Lauttasaaren Kassarinranta on harvoja hyviä esimerkkejä jonne on tuotu kunnon isot kannelliset roskalootat.
Turha vinkua roskaamisesta, jos ei kunnon roskiksia ole missään. Ja se "vie roskasi taskussa kotiin" on vain helppo tekosyy asian hoitamattomuudesta.
Parasta statissa on mahtavasti verkottunut ja toimiva julkinen liikenne.
- lapista 25 vuotta sitten muuttanut
Vierailija kirjoitti:
Junan- ja pakolaislaivan tuomia täynnä nykyään.
Paljasjalkaisena stadilaisena muutin 10v sitten Espooseen. Täälläkin on meri, mutta vähemmän...lieveilmiöitä. Tosin lisääntymään päin nekin, joten kovasti harkinnassa talon myynti ja muutto muualle.
Minne metro koskee, lankeaa pimeys. Tekee ongelma-aineksen liikkumisesta liian joutuisaa paikasta toiseen.
Hyvä kun muutit. Mikään ei ole niin junttimaista kuin paljasjalkainen stadilainen persuus. He suhtautuvat rasistisesti ei ainoastaan ulkomaalaisiin vaan muihin suomalaisiinkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikävä kyllä on. Mutta ihmisinä samalla tavalla kuin muuallakin Suomessa; kivoja ja paskapäitä.
Hiukan ovat kuitenkin jotenkin lapsellisia / naiveja oikeasta elämästä.
Helsinkiläisten elämä on oikeaa elämää.
Hoh hoh. Vähän kuin porsas yrittää huoltaa maalämpöpumppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Helsingissä tietyillä postinumero alueilla suomen köyhimmät asuu. Sosiaalipummit.
Itse asiassa niillä vähemmän vauraillakin alueilla tienataan huomattavasti enemmän kuin ns. böndellä.
En ole mitenkään vakuuttunut siitä, että Helsingin kehitysmaiden asukkaat olisivat isompi paha kuin vaikkapa Lapinlahdin häirintyneet salametsästäjät ja vastaavat sekopäät. Hyi olkoon. Ainakin ulkomaalaistaustaiset osaavat edes jotenkin käyttäytyä eivätkä ryyppää.
Sosiaalisten ongelmien keitto jossa työssäkäyvällä ei ole paikkaa.
On. Hintstadiassa on savolaisiakin... voe hyväfaija kuitennii...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa niillä vähemmän vauraillakin alueilla tienataan huomattavasti enemmän kuin ns. böndellä.
Ma mu valtaisilla alueilla ei tienata euroakaan osassa perheitä.
On Helsingin kannalta terveempää että sinä ja kaltaisesi pysyttekin siellä Itä-Suomessa Venäjän rajan tuntumassa.