***ENSIKOT VIIKONLOPPUUN***
Tässä linkki eiliseen:
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9952361&p=1&mpage=2&tmode…
Kommentit (22)
Meillä meni viime yö taas ihanan mukavasti. Klo 21 Ida meni nukkumaan, kerran heräsi syömään klo 5.30 ja puoli kymmenen kurkisteli pinniksestä :)
Nyt on sitten ekat potut maisteltu. En vieläkään päässyt käyttämään maitoja pakastimesta. Oli meinaa pakko pumpata aamulla, kun tissit sanoi tip tip tip :D Löysensin siis pottua aika paljon tuoreella maidolla ja ihmekös tuo että maistui hyvin ja Ida katsoi meitä että eikö tuota nyt enempää saa. Muutama teelusikallinen siis annettiin pienissä erissä. Aluksi kyllä näytti siltä, että Iitukka imee perunasta maidon ja sitten sylkäisee perunat pois, mutta pikkuhiljaa sitä pottuakin sinne suukkuun jäi. Sitten vielä meni 40 ml nokkamukista maitoa päälle :)
Karssulille hyvää matkaa!! Meillä on tuolla kaapissa nalle-kaurahiutaleita (siitä ei tule niin kökköistä) ja niissä ei ole muutakuin kauraa! Uskallatko sitä antaa vai tuleekohan siitä herkästi allergiaoireita?
MiaMik ja Ida
Pari yötä ollaan taas oltu mummolassa " täyshoidossa" , eilen kotiuduttiin.
Sillävälin oli ainakin Quulta tullut ihania uutisia, masussa vauvanalku joka voi hyvin :)) Ihan meni kylmät väreet kun luin viestisi! Tuli mieleen oma alkuraskauden ultra viikolla 7+2.. On se vaan niin ihanaa kantaa omaa lasta :)
Heidi ja Eetu ainakin oli kipeinä, paranemisia pikkuisille!
Auroran Oliverhan on kasvanut kohisten! Aleksin 2kk mitat oli 6850g/63cm (synt.3680g/52cm).
Karssulin Aino oli päässyt maistelemaan riisipuuroa. Minkäs merkkistä tuo maidoton riisipuuro oli? Meillä on maisteltu vasta maissia. Ihan hyvin on maistunut, jonkin verran on ollut nyt iltaitkuja, mutta tosi vaikea sanoa johtuvatko maissista vai puhkeamaisillaan olevasta hampaasta :/
Vai on Makkaralla samanlainen vihkisormus! Ja olikos se Q jolla myös samanlainen. Se oli kyllä mun mielestä ehdottomasti kaunein sormus mitä kokeilin :)
NapNap kyseli hääjärjestelyistä. Me ollaan menossa naimisiin 7.7. (jolloin varmasti aika moni muukin, on sen verran helppo päivämäärä jopa sulhasten muistaa.. ;) Meidät vihitään kirkossa ja hääjuhla on tässä oman kylän tanssilavalla. Vieraita kutsutaan n.300, eli aikas isot bileet tiedossa, ihan hirvittää.. Meillä on isot suvut ja nuo naapurit on pakko kutsua jne. Tosin ollaan arvioitu että 200 on lähempänä todellista määrää mikä sinne tulee. Valmistelut on hyvällä mallilla, miehen puku ja kengät vielä puuttuu, ja auto jolla siirrytään kirkosta juhlapaikalle. Kutsukortteja pitäisi pian alkaa tekemään, ja hääpaikan koristeluja miettimään. Mulla suurin stressi koko häissä on se, että miten Aleksin kanssa silloin sujuu. Miten nukkuu päikkärinsä, miten jaksaa olla koko päivän menossa mukana, miten imetys (varmaan lypsän maidot jos vielä silloin imetän, joten joudun sitten jossain välissä pumppailemaan rintoja tyhjemmiksi) ym. ym. Aleksi on silloin tasan 8kk, kelläs täällä onkaan tuon ikäinen vauva? Mitenkähän sen ikäisen kanssa pärjää?
Oletkos NapNap jo pukua käynyt katsomassa? Jos olet jo varannut niin minkälaiseen päädyit? Teillä onkin ihana aika hääjuhlalle, kun on pimeää illalla ja saa laittaa vaikka lyhtyjä tms. Jos en menisi kesällä naimisiin niin syksy olisi aika hyvä vaihtoehto.
Nyt pikkumies huikkii makkarista, pitää mennä..
Viipero & Aleksi 4½kk+
Mullakin on tässä lomaviikko hurahtanut niin, etten koneella ole ennättänyt istua. ;) Säät ovat kyllä suosineet lomailijaa!
Pari päivää meni yrittäessä tehdä suursiivous kotona. Se olikin ihan soveltamista vaativa urakka, kun miehuus oli töissä, joten kaksin liki yksivuotiaan kanssa mattojen kiikuttaminen ulos ja luuttuaminen olikin vaativampi urakka.
Meilläkin on ostettu kevätvaatteita Matiakselle, ja ai että pojasta tuli ison näköinen, kun sai uudet hienot vaatteet päälleen! Ja upeat kengät jalkaan. Talven M kulkikin äp:n haalarissa, joka auttamatta tekee niin vauvan näköiseksi että.
Eilen käytiinkin sitten leikkipuistossa kiikkumassa ja pari kertaa M sai laskea mäkeäkin sellaisesta pienestä liukumäestä. Ja pomppukiikussa oli hauskaa pomppia! Kyllä tämä elämä on niin erilaista tuollaisen pienen lapsen kanssa kuin viime kesänä vauvan kanssa. Molemmissa on kyllä omat ihanat puolensa.
Minä otin sitten itteäni niskasta kiinni ja varasin vielä lekuriajan. Päätin vaihtaa ehkäisyvalmistetta, kun nuo Cerazetet ovat ihan typeriä. Meilläkin imetys loppui reilu viikko sitten, joten nyt voin vaihtaa johonkin muuhun valmisteeseen. Ja vauvakuumetta olen siis ajatellut vielä vähän aikaa pitää aisoissa... Saa nähdä kuin käy!
Onnittelut Q:lle ultrauutisista! Oli varmasti ihanaa nähdä mini-q masussa ja mikä tärkeintä, hyvä syke! Oih, ihanaa aikaa se raskaus, kun sai jännittää kaikkea. ;)
Napero oli kysäissyt, mitä teen työkseni. Olen palvelualalla esimiehenä. Tosin palvelualalla myös esimiehet työskentelevät ihan suoritusvuoroissa, eli siitä johtuvat minun kummalliset työajat.
Nytpä kyllä täytyy mennä laittamaan pojan lounas valmiiksi. Kuuluu heräilevän tirsoiltaan.
Kissankello ja M viisi päivää alle vuoden
Siis tää on niin epistä!!!! Eilen illalla alkoi kurkussa tuntua siltä, kuin olisin kaktuksen niellyt ja tänä aamuna olenkin ollut jo puolikuollut. Ajattelin, että kun ollaan nyt helmikuun alun jälkeen jo koko perhe sairastettu kaksi flunssaa, niin eiköhän se olisi tämän kevään osalta siinä, mutta p****n marjat! Tänä aamuna on lisäksi ollut jostain syystä taas niin etova olo, että tähän mennessä on uponnut vasta väkisin syömällä puurolautasellinen. Heikottaa ja pyörryttää ihan kauheesti enkä millään jaksais hoitaa quuta. Soitin jo miehen töihin, että monelta se pääsee, kun oikeesti en meinaa uskaltaa edes nostaa quuta, kun silmissä mustenee... Kun ukko tulee töistä, niin mä kyllä loikkaan samantien sängynpohjalle. Just lääkäri kehotti välttämään flunssia, ettei pojalla ala se korvakierre. Niinpä...
Viipero, meidän quu on nyt just kohta 8kk. Tän ikäisen vauvan kanssa varmasti ne häät sujuu kuin tanssi. :) Just ajattelin, miten ihanaa tää on, kun voi luottaa, että meilläkin varmasti kaikki menee hyvin siellä etelässä. Tän ikäinen malttaa jo hetken odottaa ruokaa, jos on just vaikka siirtymässä paikasta toiseen, ja muutenkin ainakin quu on nykyään niin iloinen veikko! Liikkuminen ja tarkkaavaisuus on jo niin eri luokkaa, että poika osaa viihdyttää itse itseään yllättävänkin pitkään. Saa helposti laitettua ruokaa ja sellaista. Toisaalta vuorovaikutustaidot on jo niin kehittynyt, että poitsun kanssa on tosi kiva leikkiä ja seurustella. Mietin tosin vaan, että oppiikohan quu ikinä konttaamaan, kun aina kun se on just noussut konttausasentoon, se jo istahtaakin lattialle. :) Aleksikin pääsee häissä jo hienosti istumaan syöttötuolissa pöytään muiden juhlavieraiden kanssa, ja varmasti se viihtyy, kun on niin paljon uutta nähtävää. Älä yhtään stressaa Aleksin pärjäämisestä, vaan keskity vain nauttimaan häähuumasta!
Kissankellon Matias on saanut oikein ison pojan vaatteita. :) Teilläkin on jo 1v.-synttärit! Pidättekö oikein lastenkutsut? Hyppykiikku on quunkin suosikki puistossa. Siis sellainen, missä toisessa päässä istuu isi ja toisessa päässä quu voi olla äidin sylissä ja sitten pompitaan! :D
Mä taisin olla vähän suuruudenhullu, kun ostin quulle kaikki kesävaatteet 80-senttisiä. Toisaalta, 74cm on nyt käytössä, mutta ei ne varmasti koko kesää menis. Eli aluksi pitää vaan kääriä hihoja yms. Ja eihän noista t-paitabodeista tartte tehdä edes sitä. Ainakin tähän mennessä kokeilluista bodeista mikään ei ole ollut ihan ylisuuri, ja vaikka noi shortsit on nyt aika pitkälahkeisia, kyllä ne siitä lyhenee.
Nyt täytyy mennä pelastamaan tuo täystuho pinteestä (sitterin alta). Miten se voi ollakin, että just tänään, kun en jaksaisi juosta perässä, quu menee jatkuvasti hirveetä ravia videoille/digiboxille tai vetelemään jotain kiellettyjä johtoja ja vielä nauraa päälle?
-Q- ja -q- kohta 8kk ja miniquu 7+4
oltiin " vähän" lenkillä... lähdettiin 9.30 ulos ja aattelin, et kiva käydä aamusta lenkillä et ehtii sit hyvin siivota huomista asuntoesittelyä varten. Tultiin kotiin klo 15. Oho... :) Ei oo ihme, että typyä otti vähän aivoon rattaissa istuskelu. :D Suostu vaan kerran syömään välillä, löydettiin ihana kahvila, Hymyilevä Saturnus. Suosittelen kaikille, aivan ihanaa ruokaa ja kahvia!
Mutta nyt mun täytyy ruveta oikeesti siivoamaan, että päästään illalla viemään veljen varastoon ylimääräisiä tavaroita + saunomaan. Nauttikaas muutkin auringosta mut muistakaa laittaa kunnolla vaatetta päälle! siellä oli paljon viileempää ku aiemmin tällä viikolla...
-Osse ja typykkä 4,5kk+
Aah, ihana auringonpaiste ulkona! Lähdetään kohta, kunhan Eetu vaan heräilee... Kokeilemaan uutta pyöränistuinta ja kypärää, mitkä käytiin miehen kanssa tänään ostamassa. Jippii! Saa nähä mitä Eetu tykkää!
Siis Eetu on parantunut ihan hyvin, mitä nyt vähän nenä falskaa vielä, ja yskii, muttei onneks oo enää kuumetta. Oli viime yön mun vanhemmilla hoidossa, kun käytiin miehen kanssa kattomassa Kerhon peliä... (oli tän kauden viimenen peli, ainakin meille...)
Mä oon ollu vähän laiska, tai oikeimmin kiireinen, en oo käyny kun lukemassa täällä pariin päivään, mutta nyt aattelin kirjoittaakin...
Q, joo huomasin kyllä sen mulle tarkoitetun viestin, ja kävin sinnekin jotain kirjoittamassa... Ja AIVAN MAHTAVIA uutisia olitte saaneet! *halaa* Oih, mä oon niin onnessani teidän puolesta!!! Ja toivottavasti ei tartu flunssa nyt pikkuquuhun! Ettei tarttis putkittaa korvia!
Larskulle onnea talonetsintöihin! Millaista etitte, omakotitaloo, rivarii? Mun serkku (todella harvoin kyl nähään..) asuu siellä Pirkkalassa. Ja puhui sillon kun muuttivat että on todella ihanaa seutua lapsiperheille. Ja ovat kyl tykänneet siellä asua, eikä kyllä sieltä halua pois tulla!
Osselle piti vielä kertoo, että heti kyl aion sinne soittaa, mut mä oon laittanut sen niiden puh.numeron " varmaan" talteen, enkä nyt löydä sitä... Aargh! No, täytyy tässä kohta jatkaa etsintöjä...
Hienolta kuulosti Kandin työjutut! Vautsi vau! Toivottavasti onni lykästää ja saat työn!!! *peukut pystyssä*
Täällä oli porukkaa käynyt LAPSIMESSUILLA, me mietittiin kaverin (se jolla la elokuussa...) että josko oltais huomenissa lähetty, mutta kun ei oikein tiedä mitä sieltä löytyy, ja että kannattaako sinne ees lähtee... Hmmm.
Opella oli " aktiivisen" kuuloinen pikkuapuri siellä! Ihanaa!
Osse ja Q, onko ne kuomikset TOSI hyvät? Mä niitä aloin kattelemaan, ja tykästyin niihin... Niistä kun saa sen selkänojan alas, samanlailla kuin noissa matkiksissakin (siis Carenoissa) eikä jää niin ylö kuin esim Emmaljungan scoottereissa... Hmmm. Josko se mieskin noihin suostuis (toiveajattelua... huoh) kun hintaakin on huomattavasti vähemmmän kuin Emmaljungissa...
Jenni, vastasin sellaseen, missä kysyttiin missä iässä on pidetty vauvaa kantorepussa... tässä linkki (jos onnistun...) ja jos kiinnostaa... http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9939056&t=9938690&appid=&…
Että näin!
Ootteko muuten huomanneet, että ma-ke/to on hirmuisesti juttua mut sit loppuviikosta ei enää oo...
Miamik oli antanut Idalle pottua, taitaa niistäkin Tampereen treffaajista jo suurin osa " syödä" lusikasta... Vaikka ihmetystä tuotettiin Eetun kanssa sillon joulukuussa... Hih!
Kissankellokin oli käynyt Matiaksen kanssa keinumassa, meillä oli kyllä jo viime kesänä ihan ykkösjuttu tuo keinuminen, ja nyt kun viikko sitten käytiin tuossa puistossa, ja laitettiin Eetu keinumaan, niin johan kaveri räkätti! Tais muistaa kuinka kiva juttu oli!
Kevät/kesävaatteista. Mun pitäis kanssa lähtee ostamaan Eetulle kesäksi vaatteita... Keväthaalari jo löytyy, ja viime syksyinenkin mahtu vielä päälle! (koko 74) Mutta kun ei sitä rahaa oo, ja mieheltäkään en kehtaa koko ajan olla ruinaamassa, niin jotenkin tuntuu ettei oo varaa hommata kuin ihan muutama kesäjuttu, yhyy... Onneksi itelle ei tartte ostaa mitään, niin täytyy sitten laittaa kaikki rahat Eetuun!
Osse oli käynyt " pikkulenkin" heittämässä...
Mutta nyt täytyy päästää tuo mieskin tähän koneelle, on käyny varmaan viis kertaa kysymässä joko? *nolottaa*
napero (joka oottaa keskiviikkoo kuin kuuta nousevaa...) ja Eetu 1v1,5kk
Kun oli pakko tulla vielä kertomaan, että kyllä se meidän Eetukin oppii kävelemään ennen kouluun menoa! Siis on tän viikon kävellyt IHAN ILMAN TUKEA jo useemman askeleen kerrallaan, ja monta kertaa... JIPPII!!!
napero, joka poistuu takavasemmalle...
Vietettiin Eetun kans viime vko noro-virukses ni en sit muistanu niitä uutisia laittaa tai olikohan se niin et nää sivut ei taaskaan toiminu... Hieman meinaa muisti temppuilla!
Q:lle onnea hienoista uutisista :D Eikö olekin hieno tunne! Onko sulla maha jo pullahtanu esiin? Mulla on jo ihan kunnon vauvamaha ainaki omasta mielestä ;) Tulee ihasteltua aina iltaisin peilistä! Meillä myös näky siellä vahvasti pauhaava sydän ja vkot täsmäs :D Ens vkon torstaina on sit eka neuvola ja sitä jännityksellä odotellaan! Oli muuten kiva ku saatiin 3 kuvaa sähköpostiin sieltä ultrasta ni nyt saa sitä pientä möykkyä ihastella siihen asti et saa uuden kuvan :D
Kaimaki on lähteny käveleen joten Onnea sinne :D Nyt sitä saa perässä juosta ;)
Nyt pitää mennä Eetun kans leikkiin ja kohta kylpyyn joten tää oli tällainen pikainen viesti :D
Marika, Eetu 1v+ & masuasukki 9+6
Viikko on taas mennyt hirveällä vauhdilla.
3kk neuvola oli tiistaina, ja turhaan huolehdin siitä viidestä kilosta, neidin mitat: 5460g ja 61cm. :) Vähän piti pikkiä itkeä mutta illalla ei onneksi ollut mitään oiretta. Ja tämä viikko on syöty maissivelliä ja pääsiäisenä kun minä vanhenen, ajattelin kokeilla perunaa Evelle. :)
Tänään käytiin Even kummien ja kummi-mopsin luona. Samalla tietysti isoon Lastentarvikkeeseen ja Myyrmaniin. Löyty Evelle ruokalappu, lautanen ja nokkamukki. Kun isi sai Audiin erillissarjan ni pitihän tytönkin saada jotain. Ja minä pääsen hierontaan. :)
Tuli taas omaa napaa, mut kohta pääsee saunaan kunhan mies tulee sieltä..
bejpi ja Eve 3kk ja 4pvä
Huh, mies tuli klo 16 jälkeen töistä, ja tosiaan loikkasin heti sänkyyn tirsoille. Parin tunnin kuluttua heräsin ja olo oli kuin uudestisyntyneellä. Paitsi että vieläkin etoo... Mikähän tässä on, kun aina pari päivää on jo ihan ok olo ja sitten taas tulee takapakkia? No, kärsin mitä vaan, kunhan masussa voidaan hyvin.
Marika, ihanaa että teilläkin kaikki oli ultrassa hyvin ja terhakka sydän jumpsutti kovaa vauhtia! Vai on sulla jo kunnon vauvamaha! Mä en ainakaan tunnusta, että olis. :) Kohtu on kyllä tossa alamasulla pullistunut selvästi niin, että itse sen huomaa, mutta tuskin kukaan tulis vielä multa kadulla kysymään, että millonkas se vaavi syntyy. Onko sulla siis jo niin iso maha, että käytät ihan äippähousuja? Mietin vaan, että kyllä mullakin on alamaha turvonnut paljon nopsempaa tällä kertaa. Kuinkakohan pian pitää vaihtaa äippähousuihin? Me lähdetään etelään, kun mulla on viikkoja 9+3. Tarttiskohan ottaa jo sinne äippähousuja vai pärjäiskö sitä vielä omilla? Se onkin mielenkiintoista, jos matkan aikana masu yhtäkkiä pullahtaa esiin eikä enää mahdu yhdetkään housut kiinni. Viimeksi se tapahtui mulla ainakin ihan hetkessä! Mutta silloin viikkoja oli muistaakseni 12.
Tosi moni enskavaavi olikin jo päässyt kiinteiden makuun, Aino, Ida ja Eve ainakin. Oli se vaan hauskaa, kun sai antaa niitä ekoja lusikallisia. Tuntui, että quusta tuli hetkessä " iso poika" , kun se söi oikein lusikalla. Kannattaa ottaa kuvia niistä ilmeistä, kun ekaa kertaa tulee jotain kiinteämpää suuhun. On se sen verran omituinen kokemus noille pikkuisille!
napero79:
Osse ja Q, onko ne kuomikset TOSI hyvät? Mä niitä aloin kattelemaan, ja tykästyin niihin... Niistä kun saa sen selkänojan alas, samanlailla kuin noissa matkiksissakin (siis Carenoissa) eikä jää niin ylö kuin esim Emmaljungan scoottereissa... Hmmm. Josko se mieskin noihin suostuis (toiveajattelua... huoh) kun hintaakin on huomattavasti vähemmmän kuin Emmaljungissa...
Hetkinen, siis mistä rattaista napero nyt puhuu? Me ostettiin siis käsittääkseni nimenomaan Carenan matkikset, ja niin osti Ossekin, jos ne oli kerran samanlaiset kuin meillä. Saatiin tingittyä hinta 89e, kun ostettiin samalla mm. uusi turvaistuin. Mitkä on Carenan kuomikset? Onko ne vielä jotkut eri rattaat kuin ne mitkä me Ossen kanssa ostettiin? Noissa matkiksissa tosiaan saa selkänojan ihan makuuasentoon, mikä onkin hyvä, kun me otetaan ne mukaan reissuun ja quu varmaan nukkuu ainakin jotkut torkut ihan altaalla tms. Täällä on kuva niistä, mitä me ostettiin: http://www.lastentarvikepikkuhurmuri.fi/tuotteet.php?pid=52&iid=796
Me ollaan noilla nyt kärrytelty muutaman kerran vasta, mutta hyvältä ja kevyeltä ne tuntuu. Pitää vaan laittaa öljyä, ettei takapyörät vinkuis. Tavarakori on tosi tilava, ja sinne saa laitettua tavaraa, vaikka selkänoja olis alhaalla. Rattaat menee myös pieneen tilaan, eli takakontiin mahtuu paljon muutakin kuin vaan rattaat.
Ostettiin muuten quulle lapsimessuilta sellanen hyvä aurinkosuojapuku. Siinä on 80kertoimen suoja, eli ei tartte rasvata niiltä osin, kun ei ihoa näy. Pitkähihainen paita ja kaprihousut, tosi hengittävää materiaalia ja märkäkin puku kuivaa nopeasti eli ei tule vilu niinkuin ehkä tavallisista märistä vaatteista. Pikku-quusta tuli ihan surffarin näköinen. :)
Lapsimessut oli ihan kiva tapahtuma. Me vaan ehdittiin sinne harmittavan myöhään, kun toi unikeko vaan nukkui ja nukkui. Jos olisin ehtinyt, olisin tykännyt kierrellä siellä kauemminkin, kun siellä oli mm. monia kestovaippaesittelijöitä paikalla. Ja isommille lapsille oli vaikka mitä hauskoja vempaimia ja temppuratoja. :)
Pitäis varmaan jotain iltapalaa laittaa. Tai jospa saisin työllistettyä miehen, kun se näyttäisi lojuvan tuolla sohvalla toimeettomana... ;)
-Q- ja katras
Huh, hyvä että Q:lla on olo vähän parempi! Laitahan mies nyt tekemään kotitöitä hyvällä omallatunnolla, kun olet raskaanakin. Silloin saa pyytää extra-palveluksia! :)
Meillä Matias kiikkui sellaisessa tavallisessa vauvakiikussa ihan itsekseen, ja sitten sellaisessa pomppukiikussa myös itsekseen, sillä olimme kaksin liikenteessä. En uskalla pojan antaa ihan yksin istua toisessa päässä. Hauskaa näytti silti olevan, sillä tämäkin oli sellainen " vauvamalli" , jossa M sai ihan hyvät pomput aikaiseksi itse hyppimällä. Vähän autoin kädellä toisesta päästä, että pomppisi.
Minä en osannut viime kesänä mennä lastenpuistoon ollenkaan sen rääpäleen kanssa, vaan tuli aina vain käveltyä pitkin maita ja mantuja ja joskus pysähdyttiin tavallisessa puistikossa syömään eväitä, eli tissiteltiin. ;) Nyt on sitten itsellekin uusia elämyksiä nämä lastenpuistoreissut.
Vaatteiden koosta oli ollut puhetta. Minä ostin Matiakselle juuri kesävaatteita kokoa 86 (HM). Näyttivät nyt aika reiluilta, mutta varmasti kesällä ihan hyvät. Eivätkä kuitenkaan niin isoja olleet, etteikö olisi voinut ottaa vaikka heti käyttöön. En usko, että quulle 80 cm vaatteet olisivat hirmu suuria kesällä, pienemmät olisivat varmasti jääneet pieniksi pian.
Meillä on nyt enimmäkseen 80 vaatteet käytössä, mutta muutama 74 paita ja housu mahtuu vielä ja osin on jo 86 bodeja käytössä. Matiaksella on tosi pitkä selkä, minkä vuoksi bodit ovat liki järkiään numeroa isompia kuin pelkät paidat tai housut. Samanmallinen poika on ollut koko ikänsä, vauvasta asti on pitänyt olla eri kokoisia yhdistelmiä.
Meillä on tarkoitus viettää vain ihan pienet kekkerit varsinaisena juhlapäivänä (kiirastorstaina) omalla perheellä, sillä meillä on silloin vielä työpäivä. Pääsiäisen vietämme Lapin mummolassa, joten siellä on sitten varmasti jotain kekkeriä luvassa myöskin. Itse emme ole kyllä mitään sinne suunnitelleet. Mummi ja täti varmaan ovat innokkaina hoitamassa sitä osuutta. ;) Ehkä sitten vuoden päästä pyydetään lapsiakin mukaan.
Mutta täytyy lähteä kyllä hoitamaan loput iltahommat. Pyykkejä on viikkaamatta ja uusia pitäisi nostaa kuivumaan. Äh tätä pyykin paljoutta!
Kissankello ja Matias yhä vähän vajaa vuoden
Kiitokset mua mahdollisesta odottavasta työpaikasta onnitelleille! Tuo tosiaan varmistuu vasta vuoden päästä, kun nykyisen avustajan määräaikainen sopimus päättyy. Jos ko. kansanedustaja haluaakin pitää hyväksi osoittautuneen avustajan, mä en tietenkään pääse tilalle. Mutta ainakin hän itse sanoi olevansa kiinnostunut palkkaamaan mut vuoden päästä, jos se mulle silloin sopii (ai että sopiiko?!)... Toivotaan että kaikki menee nappiin ja mä työllistyn vuoden päästä!
Taas pikakirjoitus. Quulle onnittelut ihanasta ultrakäynnistä, oli varmaan aika huikeaa nähdä taas sydämen syke siellä kohdun uumenissa. Täällä taas melkein liikututaan...
Tässä meidän Noelista ja Tikrun Ronjasta kuva, katsokaa ja ihailkaa :)
http://irc-galleria.net/view.php?nick=emmakko&image_id=56097507
Ja avasin nyt tuon Noel-kansion muillekin kuin rekisteröityneille, jos jotain kiinnostaa katsella enemmänkin hymypoikakuvia :)
Nyt täytyy mennä, Noel nukkuu ja mun tekisi mieli vähän halitella miehen kanssa...
Kandi & Noel 3kk+
Q, sullahan oli ollut hankala päivä, onneksi loppua kohden vähän parani olo! Ihanilta kuulosti nuo hankinnat pikku-quulle :) Oispa täälläkin päin tuollaisia messuja...
Pitäis hommata rattaat Sampolle, ku nuo meidän yhdistelmät on liian isot meidän autoon :/ Tai mahtuu ne just ja just, mut muuta sitten autoon ei mahdukaan :p Ollan jo varmaan viikko sitten alettu ettiin jotain vaunuja, lähinnä huuto.netistä yms. ollaan yritetty bongata jotain edullisia ja kivoja rattaita/vaunuja, jotka vois matkoille ottaa mukaan.
KANDI ihana kuva Noelista ja Ronjasta! Suloinen tyttö TIKRULLA :)
Nyt lyö tyhjää, en muista mitä piti kommentoida... Voispa vaikka kahvinkeittoon suunnata...
Han ja Sampo melkein 2kk...
SIRUN kuulumisia odotellaan... :)
mies pitää mua outona, kun äsken lehdenhaku-reissulla piti pari pajunoksaa käydä hakemassa ja koristella. tokihan ronjan pitää päästä kypsällä tasan kolmen kuukauden iällä mummujaan virpomaan kun tänään mennään käymään:):) ehkä isi ja äiti voi auttaa pikkasen:)
kiitos kandi kun tuon kuvan laitoit! meillä tosiaan on kyllä kansio neidin kuvista netissä, mut kun siellä on kaikki kylpykuvat ja kaikki niin en mielelläni linkkiä ihan näin yleisesti paljasta, toki enskoille voisin sen kertoakin:)
huomista neuvolaa odotellessa. hassua kun viimeksi oli kuusviikkoinen ja nyt sit jo kolmen kuukauden. eli piikin saa neiti, onneks isikin tulee mukaan. lisäks mä luulen että vellien aloittamisesta kysellään. neiti on meinaan nyt aloittanut kovasti tankkaamaan, varsinkin iltaisin tunnin väli on ruokailuissa. ja sit kun hän on (isän mukaan äitiinsä tullut) vähän kärsimätön, niin jos on väsynyt niin menee vaan hermot jos ei tissistä meinaa mitään tulla. eli kun ite juo tissit illan aikana tyhjiks, niin meillä ois kyllä aikamoisia noi illat, jollei pullosta tulisi iltamaito, eikä siinäkään muuten mitään mut kun ei meinaa äitillä riittää pumpattavaakaan...
jey, nelipäivänen viikko alkamassa:) perjantaina lähdetään ajeleen appilaan, kun hän on ainoo isovanhemmista joka ei tässä lähellä asu, niin tulee varmaan lähdettyä aika usein kun on tälläsiä pitempiä vapaita miehelläkin. ennen käytiin kerran vuodessa, mut nyt on kyllä kiva käydä vähän useammin, ettei ihan ulkopuoliseksi jää mummuihin ja taataan nähden.
siinä kai sitä omaa napaa riittämiin.
miamikin iitulikin on perunan makuun päässyt:) vai että vain luomuvihanneksia anoppi suositteli?
viiperollahan on kivan kokoiset häät tulossa:) (nimim. omissa vieraita kolme:)) kyllä mä uskon kans että pojan kanssa menee häät ihan mukavasti:)
kesävaatteita on väki osteskellut. mä kanssa hulluilta päiviltä " vähän" löysin:) ostin 68-senttisiä ja 74-senttisiä. kaverit kävi eilen ja heillä kaks viikkoa vanhempi tyttö kuin meillä. syntyessään oli meidän neitokaista pienempi, mutta nyt heillä kuulema jo jonkin aikaa ollut käytössä 68-senttiset vaatteet. ja mä kun vasta viime viikonloppuna vaihdoin laatikkoon käyttövaatteiks noi 62-senttiset:) eli aika sipponen toi tyttö taitaa vielä olla, vaikka tuossa noelin kanssa olevassa kuvassa näyttää poskia olevankin:)
ossekin oli ostoksia tehnyt. eli enhän mä niin etuajassa oo jos alan istuinta jo miettiin, enhän?:) ja jos muistan oikeen niin teillekin oli tripptrappi jo varattuna:) meillä taitaa olla kirsikan värinen, sillä kirjavalla kissa-pehmusteella.
napero: meidän neiti ei vielä lusikalla syö:):):) tosin oli vielä silloin treffeilläkin niin " jemmassa" ettei voinut kattoa mallia. mut taitaakin tosiaan olla ainoita, vai onkos ossellakin jo neiti maistellut? onnea herran askelista:)
marikalle ja q:lle onnittelut tonskien näkemisistä!!!
bejpi: jossei meidän neideillä oo paljon ikäeroo, niin lähekkäin on meidänkin synttärit:) tosin vuodesa en kyllä oo varma, mä oon -83. (sori en jaksa nyt esittelypinoa metsästää, sieltähän sen löytäis:))
jaahas, mitä mä vielä tekisin kun isi ja tyttö nukkuu. eilen oli kivaa kun isi oli tytön kaa (kun oli viikolla pari päivää ettei nähnyt tyttöä juuri muuten kun vaan iltasyömisen yhteydessä) ja mä sain rauhassa leipoo kakkuu, piirakkaa, sit tein viel iltapalaa, drinksut:) tai jos mä nyt vaan linnoittautuisin tohon oven taa vahtiin et jos noitia liikkuis:) viime vuonna ei käynyt yhtään:( mut, josseivät ehdi käydä ennen kuin lähdetään, niin omahan on häviönsä, ja meidän voitto kun namit jää kotiin:)
tulipas nyt jaariteltua. enää yy...kaa...kooooolme yötä treffeihin:):):) ja aurora ja amy mukaan vaan!!!
tikru ja ronsku tasan 3kk
oli siitä vauvauinnista puhetta tällä viikolla. saitko sitä tyyppiä kiinni???
tikru taas
Meillä on sitten ristiäiset vietetty ja poika sai eilen nimekseen Sasu Valentino =)
Sasu jaksoi olla koko toimituksen ja kahvittelun niin reippaana, että sitten kotiin tultaessa ei uni tullut, vaikka väsy oli kova. Vasta illalla yhdeltätoista saatiin yliväsynyt kaveri simahtamaan lukuisten tissittelyjen ja hyssyttelyjen jälkeen =)
Kutsuttiin vain ihan läheiset sukulaiset, joten meitä oli pappi mukaan lukien 13 henkeä.
Ihanat kuvat oli kandi laittanut pikkuisista!!
nyt täytyy rientää herkuttelemaan, kun päätettiin ukon kanssa törsätä pizza hutin pizzoihin =))
mykis ja sasu 2 kk ja 2 pvä
Pikaisesti taas vaan...
Q: Kyl tää maha on vkon sisällä pullahtanu siihen malliin esiin et farkuissa ei mene nappi enää kiinni ja muissaki housuissa jos ei jousta ni ylin nappi jää auki :) Ei kukaan varmaan uskalla mitään vihjaista jos ei tiedä mut ne jotka tietää ni on huomanneet et maha on tullu esiin...
Marika, Eetu 1v+ & Masuasukki 10+0
Onneaaaa Quuuu!!!!Pitkästä aikaa tulin pyörähtää vauvasivuilla ja heti näkyiu ilouutisiii!!!oon iha pihalla kaikkien kuulumisista mutta toiv. voitte hyvin koko porukka.tää yks vompatti täs sylis ni vaikee kirjottaa.....poju voi hyvin,öisin kyl heräillää kymmenen krt ainaki,huoh.......3 hampia on alhaalla,konttausasentoa haetaa,pysyy jo asennos ku asettaa sen vaa,ei vaa oo hokannu vielä kui mennnäää eteepäi.ois kiva joskus nukkua,ei oo puolee vuotee tullu 2h pitempää nukuttua yhtäjaksosesti,mutta on tää vesseli silti aivan ihastuttava
voikaa hyvin
pepsi ja samuel 6,5kk
Tulin vaan nopeesti selailemaan kuulumiset, kun en oo perjantain jälkeen käyny... Ollaan siis edelleen kipeenä. :( Ei tää tunnu helpottavan ollenkaan - päin vastoin. Vaikka Heidi on ollu ny koko viikon kipeenä, ni silti se on oppinu uusia juttuja -> ryöminy vähän, eilen nousi 3 kertaa konttausasentoon jne.. =) Nii ja sit se alahammas on ihan just puhkeemassa!!!
Nii joo siis sitä mun piti tulla sanoo, että näyttää vähän siltä, että ei päästä sinne TRE-treffeille. :( Mut saa ny nähä mikskä tää tästä menee...
Burde ja Heidi 6kk
PS. Q:lle ja Marikalle ONNITTELUT hienoista ultrakuulumisista!!!!
Aattelin ettei viikonlopulle kande laittaa päiväpinoja kun viikonloput on olleet vähän hiljaisempia.
Aino maisteli tänä aamuna riisipuuroa ja vähän oudolta se taisi maistua kun ilme oli aika epäilevä. No eipä tuo munkaan mielestä kyllä hyvää ollut! Tuo riisipuuro taitaa kuitenkin olla ainuita lasten maidottomia puuroja.
Mulla on vieläkin pakkaaminen kesken, joten lähden tästä jatkamaan hommia. Iltapäivällä hypätään junaan ja matkataan isovanhempien hellään hoivaan. :)
Hyvää viikonloppua kaikille!
Karssuli & Aino 6kk -2 pv :)