Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

~**~Huhtimasujen lauantai~**~

31.03.2007 |

Ja linkkiä eiliseen en osaa vieläkään laittaa :|

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

finemo - 31.03. 09:34 vastaa tähän viestiin (1/1)

Huhtikuisten viimeinen maalislauantai ennen poksahdusta!

Huomenta kaikille!

Enpä olekaan kirjoitellut taas aikoihin. Mulla tuppaa nuo tunnukset olemaan aina hukassa.

Sain hyvät naurut miehen kustannuksella heti aamusta. Oli käynyt isommalla hädällä ennen töihin lähtöä ja jättänyt kauheat jäljet pönttöön. Laitoin sille viestiä että onkohon meillä jäänyt yöksi ovi auki, mitään ei ole viety, mutta joku meillä on käynyt. Kyse on enemmänkin ilkivallasta, joku on käynyt paskomassa vessassa ja siellä on aivan järkyt jarrutusjäljet sekä roiskeita pitkin seiniä (vähän väritin lisää). Vähän ajan kuluttua tuli mieheltä viesti että kävin aamulla paskalla. Vähänkö mua nauratti!

Olo on täällä jo jokseenkin kypsynyt tähän raskauteen. Alaselkä tuppaa olemaan kipeä, kävely on vaappumista ja mukula porautuu päällään alaspäin niin että alapäätä vihloo inhasti, sen lisäksi vaivaa tämä koko raskauden kestänyt oksentelu.

Meillä on myös esikoinen reilu kolme v. ja kiukkuaa ja uhmailee joka asiata. Osaa olla kyllä tosi suloinenkin. Yhtenä iltana totesi yllättäen haluavansa olla äitin sylivauva ja kerran hoitoon viedessä kysyi meneekö mun maha rikki sitten kun vauva syntyy, se kuulemma pelottaa häntä.

Johinkin gallupeihin yritän vastailla, joita muistan. Meille ei ole hankittu juuri mitään uutta kun esikoiselta on jäänyt kaikkea. Kaverilta sain lainaan turvakaukalon ja rintarepun, huutonetistä huusin itkuhälyttimen. Mitään uutta vaatettakaan en ole vielä vauvalle ostanut, katellaan sitten kun selviää mitä sukupuolta tulokas on.

Miehelle sanoin tässä yhtenä iltana ettei se ole yhtään kiinnostunut mun mahasta. Totesi että kiinnostuu mukulasta siinä vaiheessa kun se tulee mahasta ulos.

päivän plussat:

ulkona taas hieno ilma

yläkerran imuroin jo aamulla

esikoinen ei ole kiukunnut vielä yhtään tänä aamuna

kuukausi vaihtuu

Vierailija
2/15 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai eihän nyt enää mikään aamu ole :) Ihmetyttää itseänikin, kun nykysin olen aina viimeistään 8:30 ylhäällä. Ennen raskautta saatoin keveästi valvoa sinne 3-4 asti ja nukkua päivää pitkään, mutta nyt jotenkin kummallisesti sitä herää ja laittaa nukkumaan " oikeisiin" aikoihin.

( . ) Nukkumaan menessä supisteli muutamaan otteeseen aika kovasti ja nyt aamullakin on pari kipeää supistusta tullut. Onko totta että ne OIKEAT synnytykseen johtavat supistukset kyllä sitten tunnistaa (niin ne mulle väittävät)??! Nyt on vähän epävarma olo, kun nuokin kyllä on kipeitä ja tuntuvat selässä poltteena jne... mutta onko ne kuitenkin vielä " liepeitä harkkareita" .

Vauva myllää tälläkin hetkellä kovasti :)

Nyt iski niin kova nälkä, että on pakko mennä syömään... palailen päivällä /illalla varmaan kirjoittelemaan lisää!

Ihanata lauantaipäivää toivotellen...

Za_Ka 38+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos finemo, aamu alkoi vähän takkuisesti, sain hihitellä myöskin miehes kustannuksella!

Za_Ka

Vierailija
4/15 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli taakuinen päivä..ilta meni itkeskellessä ja masennuksessa.

On niin uupunu ja ruma olo,ja masentaa kun ei pysty mihinkään.Sohvalla itkin ja mies toi paperia,ja kuunteli mun valitusta=)

Sitten ryhdistäydyin ja laitoin muksut petiin.Mies lähti sitten kauppaan käymään,oli raukka ostanu mulle kaikkee mahdollista,että jos joku kelpaisi ja piristäisi=)Kassissa oli 7päivää,riisipiirakoita,viineri,limua,simaa,kinderi,pätkis,appelsiinejä,mozzarellapizza,jäätelöä(minttu)Ihana kun jaksaa yrittää=)

Sanoin miehelle,että vois kuvata näitä mun raskauden viime metrejä videolle,että jos joskus mulla taas pää sumenee,ja iskee vauvakuume,niin voin katella nauhalta mitä se on=)

Huiskutin 38+4

Vierailija
5/15 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli kiva aamu. Jotenkin sitä näillä viime metreillä on jo alistunut kohtaloonsa ja todennut ettei tätä vauvaa ulos saa ennenkuin se on valmis sieltä tulemaan.

Viime yönä näin ihan outoja unia. Ensin näin unta että vauva oli kuollut kohtuun, oli ihan kauheaa. Sitten näin unta että olin lähdössä treffeille entisen poikaystäväni kanssa, ja olin tosi ärtynyt kun aviomieheni halusi lähteä mukaan :D Ihme unia....

Tänään ei oikeastaan mitään ihmeempiä suunitelmissa, kukkakaupassa ajttelin lähteä käymään, ja samalla matkalla poimia ehkä niitä pajunkissojakin.

Plussat tänään

+Lauantai=mies kotona

+Tehdään hyvää ruokaa illalla.

+Päivä lähempänä vauvaa

No joo, pää on vähän tyhjä. Iloista lauantaita kaikille, huomenna on jo HUHTIKUU!!!

Nyla 39+1

Vierailija
6/15 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä on laskettu aika tänään! Jos jotain positiivista siitä löytää, niin sen, että eilen supisteli pitkin iltaa ihan tuntuvasti ja illalla tuli taas limaa... Yön nukuin ihan hyvin, mut aamuyöstä alkoi supistelut ja kahdeksalta havahduin niin napakkoihin supistuksiin, että ei enää uni tullut. Nyt nää supistukset on sarjassaan kovimpia, mitä tän raskauden aikana on tullut. Nyt on ollut viimoiset puoli tuntia hiljaisempaa, jospa ne taas loppui? Mutta ihan sitä luokkaa, että hengittäminen vaikeeta ja pitänyt nojailla seiniin, kun niin vetää selästä. Auts. Perun puheeni. Saman tien paukkasi taas kivulias supistus! Aiiiiii!!!! Pitäkää peukkuja, että tää jotain kertoisi.

Äsken käytiin vierailulla minun mummolla ja papalla. Oli vähän vaikeuksia pitää naamaa peruslukemilla, kun välillä supisteli. En kuitenkaan halunnut sanoa mitään. SAnoin vaan, että selkää vähän juimii.. Poika virpoi jo siellä, kun huomenna on niin monta paikkaa käymättä ja tuntuu, että sitten sitä suklaata tulee ihan liikaa...

No, nyt pelaamaan pojan kanssa muistipeliä...

PLUSSAT:

+tänään laskettu aika!

+supistelee kipeästi!

+ kiva ilma

t.hannah81 rv 40!! POKS POKS!!

Vierailija
7/15 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistuksia vaan kaikille tasapuolisesti.

Molemmat lapset nukkumassa ja mies töissä, ihanan rauhallista.

Torstaina siis kotiuduttiin ja eilen oltiin ekaa kertaa ilta yksin. Hienosti meni, vaikkakin alkuun vähän jännitti. Tänään sit mies lähti hommiin ja varpajaisia viettämään, palailee huomenna jossain vaiheessa. Vielä on kaikki sujunut hyvin, kattoo mitä päivä tuo tullessaan. =)

Hetki sit meinasi kyllä loppua kädet kesken, kun poitsu heräs samaan aikaan kun esikko ilmoitti haluavansa ruokaa. Siinä sit syötin poikaa, laitoin tytölle sapuskaa (onneks oli kaapissa valmiina), sit syötin tyttöä (taantumus?) ja vielä kesken kaiken neiti halusi pissalle. Ja yks roikkuu koko ajan tississä. =) Niin ja luin mä samalla lehteäkin. (miehet ei IKINÄ pystyis tekemään noin montaa asiaa samaan aikaan. ;) ) Tarttis opetella taas käyttämään liinaa ja imettämään siinä, niin saattais helpottaa tällaisissa tilanteissa. En vaan haluais totuttaa nukkumaan liinassa tai sitterissä, hereillä ollassaan saa kyllä viettää aikaa meidän seurassa, mut unet saisi pysyä sängyssä. Saas kattoo kuinka mamman pyhien päätösten käy.

Miten muilla jo poksahtaneilla on lähtenyt arki sujumaan? Vauvapuolelle ei ole kukaan uskaltanut avata pinoa, ehkä sit huomenna, kun on virallisesti meidän kuukausi. Mä ainakin haluaisin jatkaa teidän kanssa kirjoittelua vaikka poju syntyikin maaliskuun puolella, te kun olette jo " tuttuja" toisin kuin maaliskuun LA:laiset... =)

Nyt huilimaan.

~Murmutti ja Jätkis 6 vrk

Vierailija
8/15 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla jatkuu supistelut. Ei tule kauhean säännöllisesti, mutta tulee ja kipeesti. LImatulppa irtoilee... Ei ole muuten veristä limaa, olen todella yllättynyt vaan kummallista keltaista, erittäin sitkeän näköistä?!? Jännittää. Maha on sekaisin. Koko ajan on samanlainen tunne, kuin pahoissa menkkakivuissa, mutta supistukset on sitten siinä plussana päällä. Hmm... Uskon, että synnytän parin päivän sisällä. Maanantaina on sairaala-aikakin, eli jos en sitä ennen ole poksahtanut, ainakin kuulen, mitä kohdunsuulle on tapahtunut... Ja on mahkuja käynnistykseen.

t.hannah81 rv40

Vierailija
9/15 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli alusta, äskeisen viestin sain juuri valmiiksi ja hops se hävis. Taitaa olla pää vielä aika sekaisin kun tuli nukuttua kunnon päikkärit äsken:) Olen ollut jonkunaikaa nettipimennossa, ihanaa ja isot onnittelut murmutille, nyt olet jo kotiutunut pikkaisen kanssa. Itse odotan mielettömästi sitä vaihetta, että saan kotiutua pienokaisen kanssa, sairaalassa olo hieman jännittää, mutta onneksi kävin tutustumassa viimeviikolla. Sairaala kun on eri kuin esikoisesta. Esikoinen on viikonlopun mummulassa kun meillä on menossa lastenhuoneitten remppaa, aika viimetinkaan tuli sekin jätettyä, mutta jos alkuviikosta saisi kaikki kuntoon niin voisi ehtiä vielä rauhoittumaankin ennen vaavin tuloa. Olo on ihan hyvä ja ei pahempia vaivoja ole tullut. Turvotusta löytyy ja pientä selkäkipua, mutta sekin jo rauhoittunut. Vaaveli on kova liikkumaan ja tuntuu, että möyryilessään virtsarakko joutuu kovimmalle koetukselle ja nämä liitoskivut ovat aika voimakkaita, esikoisesta kun en sellaisista tiennyt mitään. Ihanaa launtaita ja synnytysiloa pian purkautuville

Päivän plussat: Päikkärit:)

Hieno ilma

muuten vaan kiva olo:)

Lauritso 36+6

Vierailija
10/15 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

On nää viikonloput sitten ihania, kun mies herää esikoisen kanssa ja mä saan jäädä aina nukkumaan niin pitkään kun jaksan.. On ihanan pirteä olo aina aamuisin ja tietty muutenkin kun koko perhe on kasassa..

Tänään ollaan oltu koko aamupäivä ulkona.. Mies on tyhjentänyt autokatsoksessa olevaa varastoa pojan kanssa.. Meidän on tarkoitus saada siitä autotalli kahdelle autolle ennen kesäkuun loppua.. Kuului asuntokauppoihin, että myyjä tekee siitä tallin.. Ajateltiin tyhjentää nyt, jos tässä piakoin haluaa myyjä jo aloittaa rakentamisen, ei tule sitten kiire tavaroiden tyhjennyksessä..Onneksi meillä on iso käyttöullakko, jonne mahtuu tavaraa ihan hirveen paljon.. Tavarat saatiin sinne.. Sitten käytiin hakemassa iso kasa pajunkissoja terassille.. Juotiin päiväkahvit/teet terassilla kun miehen veli teki yllätysvisiitin meille..On ollut kiva päivä!

( o ) Olo ei ole ollut mitenkään poikkeava.. Samanlaista lyllerrystä kuin aikaisemminkin.. Ei supistuksia, mutta ei liitoskipujakaan.. Luulenpa että ne iltasupparit alkaa kuitenkin siinä vaiheessa kun rojahdan tuohon olohuoneen sohvalle pitkälleen.. Mulla alkaa melkein aina kun käyn siihen illasta... Toivon mukaan niillä olis jotain merkitystä tuon kohdun suun kanssakin...

+ On ollut tosi kiva päivä

+ Kahvit/teet terassilla

+ Viikonloppu ja koko perhe koossa

Timpura 38+5

Vierailija
11/15 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilisen linkki:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9952320&p=2&tmode=1&smode…

Ja paljon ONNEA edramille pikkupojan syntymän johdosta!!!

Tuntuu että meille HUHTIkuisille on syntynyt pelkästään poikia.... Hassua!

Viikonloppupinot on huomattavasti lyhyemmät kun viikkopinot, en tiedä mistä johtuu..

Päivä kiersin esikoisen kanssa Lapsimessuilla, nyt jalat ihan tööt.

Supistelee ja limaa irtoo alapäästä kg-kaupalla, vähän sellanen ällöolo..

Mitään muuta ei tuu mieleen = kaikki ennallaan!

t. jonzku80 rv 36+4

Vierailija
12/15 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kuulu kummosia tännekään. Ihanaa ilmaa pitää vieläkin, on ulkoiltu ja syöty hyvin, sain otettua tirsatkin:). Supistelua on ollut...mut ei vielä tarpeeks kipakkaa. Hannah varmaan saa lähdön aivan pian kun oireet jo noin selvät, onnea vaan koitokseen!

Ja ilman muuta Murmutti kirkoittelee huhtisissa sit vauvapuolella, kun kerran ollaan kerran tässä porukassa alusta asti pinouduttu:).

No, en jaksa valitella nyt väsymystä taikka tukalaa oloa muuten....odotan vaan ja toivon et tämäkin vauva jo pian syntyisi.

Iloista lauantai-iltaa kaikille!

Inkkarityttö 37+5

Vierailija
13/15 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja eilisille synttärisankareille myöhästyneet syntymäpäivä onnittelut.

Mulla on tänään ollu aivan ihme kipuja. Vauva möyryää mahassa minkä kerkiää ja joka puolelle vatsaan sattuu. Kaikkein kamalinta on kun se kipu siirtyi myös oikealle puolelle selkään. No johtuu varmaan lattioitten moppaamisesta.

Mies meni lämmittämään saunaa. Saunomisen jälkeen onkin sitten kaikki ässät tälle päivälle käytetty. Extrana vielä shoppailu. Kaupan kassajonossa yksi iso mahainen mies henkilö yritti liiskata minun masuni ostoskärryillä. Eikä edes vilkassut minuun päin, jotta olisi tajunnut, etten voi väistää yhtään enempää.

Plussaa

+Lattia on ihanan puhdas samoin koko koti

+kohta pääsee saunomaan ehkä tämä selkäkipukin hellittää

+päivää lähempänä synnytystä

+tilasin mahtavan kasan perennoja.. tuskin maltan taas odottaa, että pääsen rakentelemaan kukkamaita

Leivänkannikka ja Olivia 39 + 2

Vierailija
14/15 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iltaa kaikille, tänään pinoudun myöhään kun ollaan aamusta asti oltu liikenteessä. Muutenkin vkonloppusin tuntuu olevan vähän palstailijoita ja mietin että olisiko viikonlopulle yksi yhteinen pino kenties riittävä.. Mitä mieltä muut siitä?

Murmutti ilman muuta jatkaa hengailua huhtikuisissa, aloitellaan sitä vauvapinoa sit pikkuhiljaa. Mä lupaan liittyä sinne myös heti tossa kun vaan vauvan käyn ensin hakemassa ;)

Mulla siis se sektioaika maanantaina, jännittää kyllä ihan sikana. Ja kun ei nyt sit tiedetäkään enää missä asennossa vauva on niin pelkään että ne lähettää meidät takasin kotiin odottamaan synnytyksen käynnistymistä. Oon vaan niin hemmetin hyvin asennoitunut jo sektioon, tuntuu tosi utopistiselta ajatella että joutuiskin vielä kotiin ja ilman vauvaa..

Maanantainahan se sit tietää..

Mekin oltiin lapsimessuilla tänään, tai mies ja poika menikin sit alakertaan pienoismallimessuille kattomaan junia ja muuta sälää mistä tuo meidän heppuli on ihan täpinöissä. Kierreltiin sit rauhassa eikä mitään isompaa tarttunut mukaan mutta omassa tahdissa sai katella. Kilometrit näkee nilkoista jotka on turvoksissa ja KAMALAN näköset ja tuntee jalkapohjissa joihin SATTUU!!

Nyt pojalle iltapalaa ja nukkumaan ja mammalle omaa aikaa kiitos vaan!

marie 38+6

ps. plussat

+ kiva ja aurinkoinen päivä takana

+ kohta tavataan masuneiti

+ suklaata vielä jemmassa

+ pojallakin kiva päivä tänään

Vierailija
15/15 |
31.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonpas myöhään liikkeellä, hups!!

Tänne ei mitään uutta.. Vatsa on tosin jonkin verran laskeutunut, ja se myös tuntuu tuolla alhaalla!! Olen koko ajan sanonut ettei olis yhtään sellanen olo et synnytys on lähellä. Eilen kuitenkin tuli sellanen olo että tää kaveri syntyy pian. Heh, kaipa mä täällä odotus-puolella hengailen viimisten joukossa kun näin sanon :)

Edramille onnea nyytistä! Kovin oli pieni, onneksi kaikki hyvin :)

Ja hannahille tsemppiä maanantaille! Älä suostu lähtemään ilman vauvaa kotiin ;)

Pistetääs vielä myöhäisillan plussat

+ tein tänään lastenkirpparilla hyviä ostoksia

+ oltiin miehen kanssa ulkona syömässä

+ anoppi pistää huomenna mun tukan nätiksi (on siis parturi)

Hyvää yötä kaikille :)

Sanna 37+2