Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on parasta, kun on viisikymmentävuotias?

Vierailija
20.07.2025 |

Saa kertoa.

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 20:s "viiskymppinen sitä ja tätä" -avaus vuorokauden sisään. 

Ilmeisesti joku täytti 50v ja ikäkriisi iski päälle.

Vierailija
22/38 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkinen kantti lyö mennen tullen suurimman osan nykyajan nillittäjistä. Miehiä hoivaa ensin äiti, ja sitten vaimo. Siitä tulee miesvauvoja. Olen todella kova luu siinä porukassa, vaikka ikämies olenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kun toisten mielipiteet ei enää hetkauta. Voi olla ihan oma ittensä.

No just tää. Se on jännä. Kehiin astuu sellainen "up yours" - asenne. Vähän kuin toinen murrosikä, mutta ilman uhoa. Ei vaan kiinnosta mitä muut ajattelee. Sisäinen itsevarmuus. 

Ja varsinkin vaihdevuosien myötä naiselta loppuu se "tarve miellyttää", joko miestä tai appivanhempia tai ketä tahansa kun hormonitaso laskee.  Elämä on tosiaan paljon seesteisempää tai ainakin monille, jos ei ole vaihdevuosien kanssa hankaluuksia. 

Myös se oma todellinen persoona tulee paremmin esiin kun hormonit ei sekoita pakkaa koko ajan, oli sitten mies tai nainen. 

Ja jos on elänyt tervettä elämää (hyvä ruokavalio, ei tupakkaa, alkoa max.kohtuudella, liikuntaa) niin viisikymppisten jälkeen ja vaihdevuosien jälkeen ainakin naisella alkaa hyvä ajanjakso. Lapset aikuisia tai ainakin teinejä, takana elettyä elämää, talouskin hyvällä mallilla jos työuraa on takana. 

Vierailija
24/38 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se oli ihanaa, kun lapsi oli vielä pieni. Meni 1. luokalle, kun täytin 50. Tunsi itsensä vielä nuoreksi. 

Vierailija
25/38 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu viiskymppisestä, kyllä mä vedän vatsaa sisään vielä.

Oon 54 ja kesän aika kiloja tullu, en vedä vatsaa sisään. Aloitan taas lenkkeilyn ku kesä viilenee.

No just tää. 

Vierailija
26/38 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsevarmuus. Seksi maistuu paremmin kuin nuorempana. 

Vierailija
27/38 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset loppuu

Vierailija
28/38 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu viiskymppisestä, kyllä mä vedän vatsaa sisään vielä.

Henkisellä puolella toisten mielipiteet saattaakin hetkauttaa: alkaa viimein uskoa vuosikymmenten arvostelut. Mutta tähän piti kertoa hyvät puolet.

Vierailija
29/38 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että kuukautiset loppuivat. Se että on tarpeeksi rahaa ja omaisuutta nauttia elämästä ja se että toisten mielipiteet ei tosiaankaan enää kiinnosta tai vaikuta omaan elämään

Vierailija
30/38 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet jo boomeri.

Vierailija
31/38 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ettet ole vielä 60v. Ja se ei ole vitsi

N.60.

Vierailija
32/38 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ihan vielä 50, mutta jo nyt on talous kunnossa, itsetunto huipussaan, naisten vaivat alkaa helpottaa ja positiivisesti ajateltuna ei tarvitse enää huolehtia omista vanhemmista. Se on surullista, ettei heitä ole, mutta viimeiset vuodet oli raskaita. Lapsen jos saa vielä maailmalle hyvin eväin, niin siinä se paras 50-vuotislahja on.

Vierailija
33/38 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukautiset loppuu

Onnea! Mulla vielä kaikki toiminnassa. Onneksi lääkityksellä kuukautiset pysyneet pois. 

Vierailija
34/38 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukautiset loppu. Muuta iloa ei ole ollut.

Vierailija
35/38 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta 46v eli suuri muutos voi tulla vielä. Nyt koen olevani kauniimpi kuin ikinä. Myös kroppa parempi kuin nuorena. Miehet kimpussa, ihan kaiken ikäiset. Omaisuutta ehtinyt kertymään eli elämästä helppo nauttia upeassa kodissa, mökillä, veneillessä ja ulkomailla. Ei vaivoja, lapset aikuisia. Nuorena ei ollut käytännössä mitään.

Vierailija
36/38 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun ei ole vielä sentään 51 vuotias, muuta hyvää tässä iässä ei ole.

Vierailija
37/38 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otsikon luettuani tuumasin, että senkun tietäis. Vastaukset silmäiltyäni tuli mieleen huolettomuus. Lainat on maksettu ajat sitten, koti on ollut oma kymmenisen vuotta.. Talous on ok, ei paras, muttei tässä kurjuudessakaan eletä. Sairastuminen vajuutti säästöjä.

Muiden mielipiteet ei ole hirveesti mua hetkauttaneet ennenkään. Mä olen ollut oman tieni kulkija aina. Vielä kun tää menopaussi kiirehtisi pois, niin sitten voisi elää täysin huoletonta ja vapaampaa elämää.

Vierailija
38/38 |
20.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se että vihdoin nuoret naiset ovat alkaneet kiinnostua minusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi