Kumpi on oikea viini lasagnen kanssa:valkoviini vai punaviini?
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Lasagnen kanssa voi juoda vain vettä, maitoa, piimää tai olutta. Ei viiniä.
Menepä sanomaan tuo italialaisille.
Olin vuosia sitten Juha Berglundin viiniluennolla. Hänen mukaansa paras viini on se, mikä maistuu itsestä hyvältä. Ei se sen vaikeampaa ole. Ja Alkossa mielellään neuvovat.
Ja niin. Muualla maailmalla aikuiset ei juo maitoa ruuan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viini nyt ei sovi minkään ruoan kanssa, pilaa vain makuelämyksen.
Ruokajuomana kuuluu olla jotain raikasta, jota voi juoda janoon. Viini ei ole janojuoma eikä raikasta.
Kyllä ruokapöydässä kotona kuten myös ravintolassa pruukaa olla vesilasi toisena ja viinin kanssa tilataan myös vettä pöytään. En ole muunlaista nähnyt koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lasagnekastike näyttää valkovuodolta. Purkissa se näyttää vähän spermalta. OT.
Knorrin lasangeainesten ei näytä kun on sivistyneesti ruskeasävyinen. Valkokastike näyttää inhottavalta vaikka maistuisi kuinka hyvältä tahansa.
Kunnon maukkaaseen lasagneen tehdään kastikkeet itse eikä mitään Knorreja ja Maggeja osteta. Yäk.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italialaiset ovat rasvalettisiä rosvoja.
Vierailija kirjoitti:
Olin vuosia sitten Juha Berglundin viiniluennolla. Hänen mukaansa paras viini on se, mikä maistuu itsestä hyvältä. Ei se sen vaikeampaa ole. Ja Alkossa mielellään neuvovat.
Ja niin. Muualla maailmalla aikuiset ei juo maitoa ruuan kanssa.
Muualla maailmalla ja muualla maailmalla. Tuo paskanjauhamisesi ei perustu mihinkään faktatietoon vaan viinijuopon vakiojankutuksiin. "muualla maailmalla" on kyllä paljonkin paikkoja missä aikuiset juovat maitoa ruuan kanssa. Mutta ravaa sinä vain viiniluennoilla juoppo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Italialaiset on aina pikkupäissään ja silloin maituu ruoka kuin ruoka.
hyi jotai viinii xDD yak tak jackia mulle
Kasvis, sieni tai kalalasagnen kanssa valkkari.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei siitä oikeasti tykkää.
Juopot tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Punainen. Erinomainen vaihtoehto se viini, mitä käytit sen kastikkeen tekoon.
Juuri näin.
Veljeni on sanonut että kaikki viinit ovat samaa kuraa ja hienostelijoiden juoma. Alkoi seurustelemaan naisen kanssa joka joi viiniä ruoan kanssa ja veljestä tuli niin viinin ystävä. Kun erosivat niin veljeni mielestä viinit ovat taas täyttä paskaa ja hän juo ruoan kanssa vettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viini nyt ei sovi minkään ruoan kanssa, pilaa vain makuelämyksen.
Ruokajuomana kuuluu olla jotain raikasta, jota voi juoda janoon. Viini ei ole janojuoma eikä raikasta.
Viini voi olla myös raikasta.
En ole vielä sellaiseen törmännyt. Tai se on ollut vielä siinä vaiheessa ihan rypälemehua.
Teidän viininlitkijöiden kannattaa opetella tekemään maukkaampaa ruokaa jos sitä makua korostaakseen pitää sitä viiniä litkiä.