Sain varoituksen parvekkeella tupakoinnista, voiko sen perua?
Eli tuli isännöitsijältä kirjeessä varoitus partsilla tupakoinnista. En tupakoi vakituiseen, silloin tällöin ehkä kerran viikossa. Muutama ystävä ollut kylässä jotka polttavat.
Mutta niin, en TIENNYT että parvekkeella ei saisi tupakoida. Niinpä sitten luin alhaalla ilmoitustaululta kaikki laput ja järjestyssäännöt, eikä missään lue tupakointikiellosta. Myöskään vuokrasopparissa ei ole parvekkeella tupakointia kielletty, ainostaan sisällä tupakointi. Pihalla toki on tupakkapaikka, ja alaoven vieressä lappu että tupakointi kielletty alle 10m päässä talosta.
Voiko tämän takia varoituksen perua?
Kommentit (50)
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän oletus on että parvekkeella saa polttaa jos tupakointi ei ole erikseen kielletty parvekkeella. Ikinä en enää muuta taloon jossa on parveketupakointi kielto, nimittäin nyt haisee sisällä esim kylpyhuoneessa vienoinen röökin haju aina. Eli parempi se on jos saa ulkona parvekkeella polttaa kuin sisällä "salassa".
Mun juntit naapurit alkoi polttaa talon kulmalla ja yksi jätti maahan tai tuhkapurkkiinsa puuhun muovipussissa.
Pihalle jaksaa kävellä.. varmaan saat anteeksi kun viimeinen kerta! Savut haihtunut, ) ihmisillä tuuletus kun kuuma päivällä. Öisin räppänät auki,ottakaa toiset huomioon,elo sujuu paremmin.
Jos lukee että 10m päässä talosta? Eiköhän se kerro paljon, vai missä sun partsi on?
Vierailija kirjoitti:
Mä en TIENNYT!
Mikä ihana tekosyy!
Täysin syystä annettu varoitus. Ota opiksesi.
On täysin mahdollista, ettei, tiennyt. Ainakin, jos kysymyksessä Hekan talo. Lue vastaukseni toiselle henkilölle. En tiedä minäkään.
Saat polttaa parvekkeella jos parveke on 10 m päässä talosta, kuten aloituksessa sanotaan.
Milloin se vuokralaisilta tupakoinnin kieltävä laki astuu voimaan?
Ihan ansaitusti suomalaiset voi kuolla sukupuuttoon ja ihmiskunta muutenkin tukehtua saasteisiinsa. Kyl niin tyhmiä on nää nuoret.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on hämmästyttävän monta lukutaidotonta, ap mukaan lukien. Ap itse kirjoitti selvästi suomeksi, että alaoven vieressä lappu, että tupakointi kielletty alle 10 metrin päässä talossa. Siis talossa, missä hän asuu! Lisäksi talon pihassa, jossa ap asuu, on erikseen tupakkapaikka. Kyllähän tuo tupakointiasia on tehty harvinaisen selväksi, sekä kirjallisesti että tekemällä erikseen tupakoitsijoille oma tupakointipaikka!
Nyt ap otat opiksesi, jatkat elämää eteenpäin ja röökaat kavereinesi yli 10 metrin päässä asumastasi talosta.
Ei kannata hermostua. Oisko kysymyksessä Hekan talo. Itse asun Hekalla ja tupakointisäännöt on kohtalaisen kimurantteja. Tupakoinnin salliminen huoneistossa ja/ tai partsilla riippuu siitä, minä vuonna vuokrasopimus on tehty, joissakin tapauksissa huoneissa saa polttaa, parvekkeella ei. Uusissa taloissa t
Tämähän on taas tehty uskomattoman vaikeaksi. Pitäisi vaan saada laki, asetus tai mikä lienee, että jos talossa ei polteta niin sitten ei polteta kauttaaltaan ja missään. Omakotitalossa voi toki tehdä mitä haluaa. Taloyhtiöiden röökipaikat olis jossain muualla kuin seinän vieressä. Tai voihan sitä mennä itse vaikka kadulle vähän pitemmälle jos yhtään leikkaa korvien välissä.
Ennen parveketupakointikieltoa talossamme ei koskaan, milloinkaan haissut rööki, en huomannut parvekkeella, en sisällä hajua.
Nyt kiellon seurauksena asuntoni haisee ihan jatkuvasti tupakalle, koska asukkaat ovat alkaneet polttaa sisällä vessassa tai liesituulettimen alla. Ennen sentään jos jollakin naapurilla on tullut naapuriparvekkeelta hajua sisään, sen on saanut estettyä laittamalla ovi kiinni. Nyt ei auta mikään, kun ilmanvaihdon kautta tulee sisälle.
On kyllä järjen jättiläisten keksintö tuo parveketupakointikielto. Uskomatonta typeryyttä kieltää ulkona(!) polttaminen. Lisäksi lapset ja lemmikit kärsivät tupakanhajusta nyt. Äly hoi! Haluan takaisin ysärille.
Ei kannata hermostua. Oisko kysymyksessä Hekan talo. Itse asun Hekalla ja tupakointisäännöt on kohtalaisen kimurantteja. Tupakoinnin salliminen huoneistossa ja/ tai partsilla riippuu siitä, minä vuonna vuokrasopimus on tehty, joissakin tapauksissa huoneissa saa polttaa, parvekkeella ei. Uusissa taloissa totaalikielto, peruskorjatuissa luullakseni myös. Uusia vuokrasopimuksia ollaan käsittääkseni jollekin porukalle tekemässä. Tuo 10 netrin sääntö koskee ulkotiloja, ei välttämättä sisätiloja. Itse en enää ole kärryillä noista kielloista tai sallimisista, meillä ei tupakoida, joten asia ok.