Seksin hiipuminen on osatekijä avioeroissa
Miten te pitkässä parisuhteessa elävät pidätte jännitettä yllä?
Kommentit (34)
Hiipui jo eksän kanssa. Nykyisessä avioliitossa ei, se on kemiakysymys. Me vaan jaksamme haluta toisiamme, loputtomasti.
Vierailija kirjoitti:
Totta
Mies oli surkea sängyssä, erosin.
Odotit että menet naimisiin ennen ensimmäistä kertasi?
Mies ei puhu, ei sano rakastavansa koskaan.
Harvoin haluaa ja sen tyyliin 2-3 minuuttia.
😅
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tärkeämpää olisi miettiä, miksi se seksi hiipii. Moni nainen varmasti huomaa, että seksihalut katoavat silloin, kun mies käyttäytyy epäkunnioittavasti, ei osallistu kotitöihin tai jättää kaiken vastuun arjesta kumppanilleen. Halut eivät välttämättä vähene itsestään vaan ne hiipuvat, kun nainen ei koe oloaan arvostetuksi, kuulluksi tai nähdyksi.
Entä kun se on mies joka lopettaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun mies lakkaa arvostamasta naistaan tai vaihtoehtoisesti nainen ymmärtää ettei mies ole koskaan arvostanutkaan, seksi hiipuu ja lakkaa
kokonaan.
Iso osa seksiongelmista heteroparisuhteissa
johtuu miehen itsekyydestä ja laiskuudesta.
20 vuoden avioliiton loppuvaiheessa tulin siihen tulokseen että kodistamme oli tullut pelkkä pit stop miehelleni. Hän lakkasi osallistumasta mihinkään kodin töihin, siis myös niihin joita oli pitkin hampain tehnyt siihen asti. Siivous, lasten kasvatus, ruuanlaitto ja myös ne auton renkaiden vaihdot ja rännien puhdistukset jäi 100% minulle oman työurani lisäksi. Yritin puhua, luoda yhteyttä, mutta minusta tuli kertakaikkisesti ilmaa ihmiselle jonka luulin rakastavan minua.
Siinä kohtaa seksi hävisi täysin, koska seksin harrastaminen edellyttää minulle sitä että minä kunnioitan kumppaniani ja hän minua. Mitään sellaista ei ollut nähtävillä, joten eropäätös oli helppo vaikkakin tuli vaikeita vaiheita tietysti myös.
Tuon yllä olevan luettuaan jos joku vielä on sitä mieltä että "akka ei antanut joten siksi erosivat" niin ihan rauhassa.
Uskaltakaa naiset erota jos teitä ei kunnioiteta.
Vierailija kirjoitti:
Huonot seksitaidot on syynä seksin hiipumiseen parisuhteessa.
Niitä taitoja voi opetella. Yhdessä. Moni ei edes tiedä, että puoliso toivoisi jotain muuta.
Ai seksin takiako sitä ollaan naimisissa? Luulisi muiden asioiden olevan tärkeämpää.
Vierailija kirjoitti:
Huonot seksitaidot on syynä seksin hiipumiseen parisuhteessa.
Huuma kyllä hiipuu useimmissa suhteissa ja seksin määrä vähenee, vaikka olisi loistavaakin.
Ihan omasta kokemuksesta puhun. Toki sitä edelleen haluaa, mutta ei enää jaksa panna kuin kanit niin kuin pari ensimmäistä vuotta.
Itse melkein pilasin muuten hyvän avioliittoni unohtamalla seksin. Samalla unohtui lopulta halaukset, suudelmat ja rakkauden sanominen ääneen. Nyt opettelemme takaisin yhteen ja valmistaudun ajoissa ettei vaihdevuodet tuo uusia ongelmia sänkyyn.
Omalle tyttärelleni neuvon aikanaan tekemään toisin, pitämään läheisyyttä yllä, seksin säännöllisenä ja puhumaan siitä kumppanin kanssa usein ja avoimesti. Mitä enemmän seksiä on, sitä enemmän sitä haluaa. Vaikkei se spontaani vaihe kestä kuin muutaman vuoden.
Minäkin haluaisin tietää. 30 vuotta yhteiseloa takana ja myös loistava seksielämä takana. Itsellä oli kovat odotukset, että vielä helpommaksi ja paremmaksi menee, kun lapset muuttaneet omilleen, mutta näin ei käynyt.
Kun tuo lapsiperhetohina on poistunut, niin jotenkin huomaan, että ei ole keskustelua, ei läheisyyttä. Näistä oma haluni heräisi. Olen ilmeisesti hoitanut sen puolen aina siinä sivussa.
Mies ei osaa näyttää haluaan mitenkään. Tai no ehkä imuroimalla keskilattiaa näyttävästi tai puristamalla kerran ahterista. Joku murrosvaihe elämässä kai tämä, kun toinen tarvii nappeja touhuiluun ja itsellä vaihdevuodet. Ja oma vika siinä mielessä, että olen liidannut tuotakin hommaa hormoonien siivittämänä. Puhunut olen kyllä, mutta ilman vastakaikua. Pitäisi varmaan itse taas vaan panostaa, kai tuokin on hämillään, että mitä tässä on tapahtunut.
Niinpä. Usein seksi muuttuu väkinäiseksi ja vähemmän spontaanisti avioeron jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Usein seksi muuttuu väkinäiseksi ja vähemmän spontaanisti avioeron jälkeen.
Niinpä. Meilläkin. Mies kyttäili taloyhtiön parkkipaikalla roskakatoksessa nippusiteet ja ilmastointieipit mukanaan.
Joo, naisissa ei koskaan ole mitään vikaa.