Mitä hommailit aikanaan, kun muut ikäisesi opiskelivat
Jos muu kuin opiskelu kiinnosti enemmän, niin oletko nyt muiden taskuilla?
Kommentit (26)
Opiskelin myöhemmin eri aloja. Taisin olla uupunut ja räytynyt, lenkkeilin ja nukuin, etsin kumppania. Yritin saada selvää matrixista.
Perustin perheen. Opiskelin sitten myöhemmin ja töitä olen painanut.
Vierailija kirjoitti:
Opiskelin myöhemmin eri aloja. Taisin olla uupunut ja räytynyt, lenkkeilin ja nukuin, etsin kumppania. Yritin saada selvää matrixista.
Paljastuivatko järjestelmän salat sinulle?
Tehtiin palkkatyötä 15- vuotiaasta asti ja palkka annettiin kotiin vanhemmille . Pyörällä työmatkat . IHMISVIHAAJAN RASISTI ALOITUS TAAS.
Tein taidetta ja söin huumeita maanantaisin. Join kaljaa, tutustuin ihmisiin, harrastin seksiä..
Nykyään olen ammattitaiteilija, (opiskelin lopulta amk aikuisiällä 30-34v) jolla vakiintunut asema kentällä. Rauhallinen arki ja elämä puolison kanssa on ihanaa.
Töitä tein. Jonkun taskustahan ne opintotuetkin oli silloin maksettava. Töitä teen edelleen, osa opiskelleista kavereista ei ole töissä vieläkään. Kenen taskulla itse olit opiskeluaikana tai nyt työttömänä, AP?
Kiersin vähän maailmaa töitä tehden. Korkeaouluun menin sitten 24 v.
Hoidin lapsiani, joista yksi erityinen, tein töitä, sairastelin. Kyllä minä myöhemmin sain opintoni vietyä loppuun ja varsin hyvin arvosanoin.
Vierailija kirjoitti:
Töitä tein. Jonkun taskustahan ne opintotuetkin oli silloin maksettava. Töitä teen edelleen, osa opiskelleista kavereista ei ole töissä vieläkään. Kenen taskulla itse olit opiskeluaikana tai nyt työttömänä, AP?
AP:sta tiedä, mutta töitä tein opintojen ohella ja rahoitin elämäni opintolainalla ja palkalla. En saanut opintotukea, asumistukea, enkä mitään muutakaan tukea. Joten ei ne opiskelitjatkaan automaattisesti toisten taskuilla ole. Opintojen jälkeen maksoin opintolainan pois.
Olin katkolla, suljetulla ja välillä istuin kiven sisällä.
Vanhempani kuolivat, kun olin 16, yht'äkkiä olin orpo, varakas ja taksiyrittäjä. Nimellisesti siis omistin vanhempieni yrityksen, mutta käytännössä setäni otti käytännön vastuun siinä samalla, kun pyöritti omaa taksiaan. Muutin asumaan setäni ja hänen perheensä luokse. 18 vuotta täytettyäni myin kaiken firmani omaisuuden (2 taksia lupineen ja välitysyhtiön osakkeet) sedälleni ja omakotitaloni, jossa oli tuon n. 1,5 vuotta asunut vuokralaiset, ihan ulkopuoliselle. Ostin rahoilla kerrostaloasunnon, johon muutin asumaan. Kävin lukion loppuun, suoritin autokoulun ja sain työpaikan Postin pakettiautonkuljettajana. Sillä tittelillä olen edelleen nyt n. 32 vuotta myöhemmin Postin palveluksessa...
Pidin huolta lapsestani jonka isä hilpaisi tiehensä kun ei halunnut olla tekemisissä, pilaisi kuulemma hänen nuoruutensa.
opiskelin ammatin ja tein töitä ja nyt ripuloni
Tämä kiinnostaa sinua koska...?