Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehti: "Valitusta tyhjästä!" Marjayrittäjä tulistui somessa - nykynuoret eivät enää jaksa edes seistä!

Vierailija
19.07.2025 |

Marjayrittäjä kieltää työntekijöitään istumasta työpäivän aikana, koska pitää sitä työturvallisuusriskinä ja asiakkaiden pilkkaamisena. Hänen mukaansa 16-vuotiaiden pitäisi ottaa oppia yrityksen 80-vuotiaista työntekijöistä, jotka seisovat valittamatta kahdeksan tuntia putkeen. Kun nuoret työntekijät julkaisivat TikTokissa huumorivideon, yrittäjä raivostui, vaati poistamaan videon ja syytti nuoria todellisuuden vääristelystä. Someraivo yltyi boikottivaatimuksiin asti, mutta yrittäjä ei välitä: hänen mukaansa aina joku keksii valittaa, vaikka antaisi miljoona euroa lastensairaalalle.

Miten voi olla mahdollista, että nykyajan nuoret eivät jaksa edes seisoa muutamaa tuntia, kun aiemmat sukupolvet ovat kävelleet kouluunkin kymmenien kilometrien matkan lumihangessa ilman kenkiä ja ruokaa? Tämä on juuri sitä hemmottelua, joka pilaa seuraavan sukupolven lopullisesti. Kohta nämä laiskat nuoret vaativat varmaan sänkyjä ja Netflixiä jokaiselle työpaikalle. Somessa valittaminen näyttää olevan nykynuorten ainoa taito kohta heidän pitää varmaan saada palkkaakin pelkästä hengittämisestä. Missä on vanhempien kasvatusvastuu, kun marjakojuun seisomaan joutuminenkin aiheuttaa henkisen trauman?

Kommentit (324)

Vierailija
241/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vähän antaa huonon kuvan torimyyjästä jos siellä istuskellaan. Vielä jos siihen lisätään kännykän selailu niin kävelen ohi. Minä ostan siitä kojusta jossa minua palvelee seisten ahkera ja hymyilevä myyjä, josta ei näy jo kauas että olen tässä vain palkkaa tienaamassa.

Jokainen ihminen on työssään palkkaa tienaamassa. Se on se tärkein asia. Sitten ne itsensä toteuttamiset työssään on plussaa siihen päälle. Mutta tuskin mansikanmyynti kellekään niitä tunteita antaa.

Vierailija
242/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mielestä on kidutusta ja jaloille huono jos ei voi istua välillä. miksei panosta työhyvinvointiin. palkaksi saa vittuilua haukkumista ja suonikohjut jalkoihin.sairasta paskaa.

ei ihme että suomi konkurssissa, kun ei osata edes työhyvinvointi ja työturvallisuus lakeja.taout helteellä ja juomatauot.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan tavaratalossa myyjänä. Siellä ei tietenkään saanut istua tiskin takana. Ei todellakaan käynyt mielessäkään valittaa asiasta: ei meistä kenellekään ollut mikään ongelma ollut jalkeilla koko työpäivää.

Vierailija
244/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valton holhoukseen koko yrittäjä. Ja viranomaiset tutkimaan taustoja. 

Vierailija
245/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

sastamalas on marjamyyntipisteillä tuolit ja myyjät istuu on myös aurinkovarjot.oon näynyt myös tauolle päästämistä ja niiden taukotiloja ostoskeskuksessa.sanottava kerrankin hyvää marja alasta.suomi teinit myymässä.tänä kesänä ainakin.

luulen et tää yrittäjä ei toimi oikein.haluaa myyjän sairastuvan,saavan auringon pistoksen jne siis mikä sairas paska pakottaa seisoon helteellä.heti boikottii koko riisto firma.

Vierailija
246/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoriso on kyllä tavattoman  vetelää, mutta en ymmärrä miksei tuolla kojussa voisi olla vaikka taitettava retkijakkara, jos tavallinen tuoli on turvallisuusriski. Ja nuorikin varmaan saa takapuolen ylös penkistä, kun asiakas saapuu kojulle. Ihme säännöt!

Vierailija
247/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen boikotoinut paikallista marjayrittäjää siitä lähtien kun kuulin kaupassa millaista soopaa jauhoi asiakkaalle siitä miten hyvä yrittäjä hän on. Harmi kun hänellä on melkein monopoliasema kaupoissa täällä

Vierailija
248/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan nuoriso me ollaan tulevaisuus!

Vierailija
249/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puikkosella puikko pärseessä, kappas.

Vierailija
250/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

huomaa hyvin ettei vauvalaudalla käy yrittäjiä vaan laiskoja vihervassarisuvakkeja

Vauva- palsta onkin todettu Suomen suurimmaksi jouteneläjien, siipisisarien ja elämäntyapavalittajien epäsosiaaliseksi yhteisöksi.

Tämä on totta. 

Muilla palstoilla jo nauretaan meille.

Vierailija
251/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko tuo kusipääyrityäjä siirtyä nykyaikaan ennen kuin joku hakkaa sen tohjoksi. 

Vai kannattaisiko nuorten ottaa mallia miten Aasiassa ja tai Lähi-Idässä myydään torilla. Suomalainen pullamössö nuori ei saisi siellä mitään myytyä.

Jos suomalainen nuori olisi siellä myymässä, niin tarvittaisiin poliisit pitämään järjestystä, olisi sen verran eksoottinen paikallisiin nähden.

Vierailija
252/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teron Tuoretori Oy.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/93201466-156d-4a8c-813d-fce88fd66584

Paskafirma boikottiin!

Vierailija
253/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kymmeniä kilometrejä? Eli sä ihan vakavissas uskot, että muksut viime vuosisadan alussa ei tehneet mitään muuta kuin kävelivät kouluun, olivat koulupäivän siellä, kävelivät takaisin ja menivät nukkumaan? 

Parikymmentä kilometriä on lapselle helposti viiden tunnin matka, luultavasti pidempikin, niin lyhyeksi siinä päivät käy. 

Huuhaajuttu, ennenhän niitä kyläkouluja oli koska ei ollut kuljetuksia, 5km oli yleinen raja koulumatkan pituuteen

Vierailija
254/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olenkin sitä mieltä, että nykynuoret ovat pullamössöporukkaa, niin välillä jokaisen pitää päästä vähän istahtamaan, oli ihminen mikä ikäinen tahansa. Onkohan tällä kyseisellä marjayrittäjällä noussut pissa jostain syystä päähän?

Vierailija
255/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

nuori voi olla pyörätuolissa,nuorella voi olla reuma tai lihassairaus. sydänvika jne. eli marjayrittäjän lailliset valvollisuudet eli työturvallisuus vaarantuu on syrjivä käytäntä ylipäätään tuo pakko.

näin päivä sitten kun pyöräilijä helteellä tuupertunu tajuttomaksi ambulanssil vietiin. 

Vierailija
256/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt tänne tulee kaikki ne jotka omassa työssä eivät tietenkään istu yhtään ainoaa sekuntia!! 3... 2... 1... :

tässä yksi... työni seisoma työtä koneella lyhyitä muutaman askeleen kävelyitä joka kappaleen välillä, eli koneen hoitoa jota ei istuen edes pysty tekemään. Toki päivän mittaan  3 kpl 30 min taukoa ja hellepäivinä joka tunti 10min tauko kun sisätiloissa lämpö nousi, vaikka jokaisella olikin viilennyspuhallin

Työtä tehdessä ei edes ole mahdollista istua, mutta ei tullut mieleenkään vinkua

Olen tehnyt töitä myös noin. Mutta en kyllä viitsisi seistä kassalippaan vieressä tyhjän panttina. Nuoret varmasti seisoo, kun tekevät jotain. Eli varmasti seisovat suurimman osan ajasta. Eikö olisi järkevää, antaa niiden istua silloin kun ei tarvitse seisoa? Esim kun vain odotellaan asiakkaita. 

Vierailija
257/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuoren ihmisen tulee kevyesti jaksaa seistä muutama tunti työpaikallaan. Siitä ei kahta puhetta. Pitää kuntoilla ja liikkua aktiivisemmin, jos tuntuu olevan jo tuossa iässä noin heikossa hapessa fyysisesti.

Vierailija
258/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin aikoinaan tavaratalossa myyjänä. Siellä ei tietenkään saanut istua tiskin takana. Ei todellakaan käynyt mielessäkään valittaa asiasta: ei meistä kenellekään ollut mikään ongelma ollut jalkeilla koko työpäivää.

Tuskin kukaan tavaratalossa seisoi koko päivää yhdessä paikassa. 

Vierailija
259/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tää yrittäjä väittää että kaikki olikin vain somekampanjaa 😂 suunniteltu juttu!

Vierailija
260/324 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän sinä seissytkään koko työpäivää. Tauoilla istuit.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi