Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi juuri marja-alalla on näitä luonnevikaisia yrittäjiä? "työntekijät eivät saa istua työnteon lomassa"

Vierailija
19.07.2025 |

"On olemassa työntekijän oikeuksia, mutta on olemassa myös velvollisuuksia.

Jos 16-vuotiaat eivät jaksa seistä, kannattaa käydä keskustelemassa meidän 80-vuotiaiden työntekijöiden kanssa, jotka eivät koe asiaa ollenkaan ongelmaksi, vaikka he seisoisivat koko kahdeksantuntisen työpäivän."

???

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/93201466-156d-4a8c-813d-fce88fd66584

Kommentit (377)

Vierailija
41/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä markkinatilanteessa löytyy paskaduuniin kuin paskaduuniin aina sellainen uusi tekijä, joka ei valita. Joku tarpeeksi nuori, naiivi ja miellytyshaluinen. Tero tietää sen. Tero nauttii siitä. Jokainen pk-yrittäjä tietää sen. Olen itsekin töissä asiakaspalvelutehtävissä ja myös minun lähiesimieheni ojentelee tällaisia outoja sääntöjä liukuhihnalta. 

Vierailija
42/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 15-vuotiaana marjamyyjänä torilla.

Ei siellä ollut mullä istua, tori vielä kylmää mukulakiveä, jalat särki kylmyydestä.

en tiedä mikä perinne tuokin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työturvallisuusriski on niin huono selitys tälle.. poistetaan sitten tuolit kaikista työpaikoista, niin maailma pelastuu!

SE ei ole huono selitys!

Tiedätkö, jos se kesähessu kompastuu siellä tuoliin ja rämähtää pöydälle pläts...voi mennä päivän sato, puhumattakaan että kesähessulle käy

huonosti.

Ole ite käsi/jaöka kipsissä kuusi viikkoa!

Itelle sattui työtapaturma juuri sen vuoksi kun ei työsuojelusäännöstä

oltu huomioitu!

joo, mitäpä työturvallisuudesta!

joo hei ja se työturvallisuus on myös sun vastuulla, et voi laistaa sitä!

Harmi ettet kuollut. 😥

Vierailija
44/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krääh, taitaa Terolle tulla vähän tappiota nyt. Onneksi mummot ei lue näitä kohu-uutisia, niin ei tarvitse toimeentulotuelle mennä.

Vierailija
45/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AY-liike on mielissään. Kun heti nuorena huomaa, että työnantajat on kusipäitä, niin varmistetaan liittyminen ammattiyhdistykseen.

Vierailija
46/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain määrin ymmärrän.  Tässä meinaan käy muuten tosi helposti niin että nuori lysähtää siihen penkkiin eikä nosta siitä enää peffaansa edes asiakkaan ilmestyessä tiskille. Siitä onkin sitten hyvä palvella reippaasti edes nostamatta katsetta puhelimesta ja tuloksena on jonkinlainen itsepalvelutiski.  Mjooh. äöhhh.. ota vaa...enmätiiä... 

Vierailija
47/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistakaas lampaat, että yrittäjät ovat sankareita, jotka pitävät tämän maan pystyssä. 

Vierailija
48/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä laitetaan työntekijät kahleilla kiinni myyntitiskiin, niin oppiipa olemaan.

t: toinen yrittäjä

Vierailija
49/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa tahallaan väärinymmärrystä ketju täynnä! Ei tietenkään istuta, kun on asiakkaita! Kyse on niistä pitkistäkin ajoista, kun asiakkaita ei ole. Ihan loputtomiin ei tuollaisessa pienestä myyntikojussa ole puuhasteltavaa ilman asiakkaita, eli mikä ongelma on saada istua aina välillä? Tuoli voi olla pieni taittojakkara, jonka saa työnnettyä vaikka myyntitiskin alle.

Itse olen 90-luvulla nuorena aikuisena ollut työpaikoissa, joissa piti näytellä työntekoa vaikka kaikki työt oli jo tehty. Luulin, että tästä typeryydestä on päästy eroon. Omien aivojen käyttö on sallittua. Jos vettä tulee taivaan täydeltä, myyntipöytä ja -koju viimeisen päälle järjestetty ja putsattu ja yhtään asiakasta ei ole, miksi myyjän pitää seistä? Ei tarvitse sohvaa, istuminen ei tarkoita jalkoja pöydän reunalla ja mitä typeryyksiä täällä nyt lauottiin. Ihan voi istua tavallisen siististi ja nousta seisomaan kun asiakas lähestyy. 

Vierailija
50/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ross Bay Cult Eternal ja Teron Tuoretukku rulettaa 😎 -juhis Mikkelist

Vierailija
51/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AY-liike on mielissään. Kun heti nuorena huomaa, että työnantajat on kusipäitä, niin varmistetaan liittyminen ammattiyhdistykseen.

Ay liike on mielissään kun nuo nuoret tytöt ei tee työtä työaikana. Ay liikkeet haluaa että hyväpalkkaiset saavat isot palkankorotukset ja pienipalkkaiset pienet korotukset, ay liikkeet haluaa että töissä ei tehdä töitä

Vierailija
52/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mädäntyköön vaikka peltoon näiden marjamulkkujen marjat - yhtään kotimaista marjaa en osta.

Vierailija
53/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

jokaisen miehen päästä edes jossain kohtaa näyttää kuka on pomo!!! intissä ,marjakojun esimiestehtävissä tai kadulla.. se on meidän veressä

Vierailija
54/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jossain määrin ymmärrän.  Tässä meinaan käy muuten tosi helposti niin että nuori lysähtää siihen penkkiin eikä nosta siitä enää peffaansa edes asiakkaan ilmestyessä tiskille. Siitä onkin sitten hyvä palvella reippaasti edes nostamatta katsetta puhelimesta ja tuloksena on jonkinlainen itsepalvelutiski.  Mjooh. äöhhh.. ota vaa...enmätiiä... 

No höpö höpö! Pari vuosikymmentä olen nuoria kesätyöntekijöitä paimentanut omissa työpaikoissani ja etenkin asiakaspalvelutöihin hakeutuvat ovat jo lähtökohtaisesti reippaita! 

Vierailija
55/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin minusta tuntuu, että hyvillä ja työntekijöitä asiallisesti kohtelevilla työnantajilla ei koskaan ole työntekijäpulaa.

Vierailija
56/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ukko itse ei varmasti toimistossaan seiso koko päivää vaan istuu perse homeessa nahkatuolissaan.

Vierailija
57/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä on tällainen "minä olen 13-vuotiaasta asti ollut yrittäjä" ja maailman napa. Olisi käynyt kouluja tuokin ja opetellut sivistyksen. Nämä ja jäätelön myyjäyrittäjät kuvittelevat olevansa oikeista yrittäjiä ja lapset ovat töissä kuntaseteleillä sun muilla tukiaisilla. Omillaan eivät pärjäisi.

Vierailija
58/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työturvallisuusriski on niin huono selitys tälle.. poistetaan sitten tuolit kaikista työpaikoista, niin maailma pelastuu!

SE ei ole huono selitys!

Tiedätkö, jos se kesähessu kompastuu siellä tuoliin ja rämähtää pöydälle pläts...voi mennä päivän sato, puhumattakaan että kesähessulle käy

huonosti.

Ole ite käsi/jaöka kipsissä kuusi viikkoa!

Itelle sattui työtapaturma juuri sen vuoksi kun ei työsuojelusäännöstä

oltu huomioitu!

joo, mitäpä työturvallisuudesta!

joo hei ja se työturvallisuus on myös sun vastuulla, et voi laistaa sitä!

Yhtälailla työntekijä voi kompastua noihin lattialla oleviin ämpäreihin, joita videossa näkyy. Vai ovatko pöydän alla? Kyllä sinne yksi jakkarakin sitten mahtuisi. Asennevamma yrittäjällä. Työasentoja on hyvä vaihdella.

Vierailija
59/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan naurettavaa tuollaisessa työssä jossa voisi ihan hyvin olla penkki siellä tiskin takana. Ei ruokakaupan kassallakaan tarvitse rautakanki perseessä jäkittää seisaaltaan.

No tämä! Tekee mieli laittaa boikottiin jokainen yrittäjä joka kieltää istumisen:D ihan naurettavaa minusta. 

Itsekin hain kerran jäätelömyyjäksi ja muistan että oli sama ohje - ei saa istua. Siis vaikka ei olisi asiakkaita. Ihan helvetin outoa. 

Vierailija
60/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heille on varmaan suotu lakisääteiset tauot jolloin saa istua. Väen kunto vain on romahtanut. Heiltä odotetaan liikaa siihen nähden. Jos ei jaksa kantaa omaa kehoaan, miten jaksaisi työskennellä siinä samalla? 

Sinä varmaankin noista puheista päätellen kannat omaa kehoasi koko työpäivän ajan? Vai viisasteletko muuten vain? Teen itse työtä jossa ollaan paljon jalkojen päällä, välillä myös hankalissa työasennoissa, ja olen satavarma ettei lähes kukaan kasikymppinen kyllä kahdeksan tunnin päivää pelkästään seisten jaksa. Vaikka olisi tauot välissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi