Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi juuri marja-alalla on näitä luonnevikaisia yrittäjiä? "työntekijät eivät saa istua työnteon lomassa"

Vierailija
19.07.2025 |

"On olemassa työntekijän oikeuksia, mutta on olemassa myös velvollisuuksia.

Jos 16-vuotiaat eivät jaksa seistä, kannattaa käydä keskustelemassa meidän 80-vuotiaiden työntekijöiden kanssa, jotka eivät koe asiaa ollenkaan ongelmaksi, vaikka he seisoisivat koko kahdeksantuntisen työpäivän."

???

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/93201466-156d-4a8c-813d-fce88fd66584

Kommentit (377)

Vierailija
281/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enemmän olen ihmeissäni, että miksi niiden 80-vuotiaiden täytyy olla seistä koko päivä, tai poimia marjoja ylipäänsä?

"No kyllä 80-vuotiaatkin jaksaa seistä!!!" Minun kokemuksen mukaan 80-vuotiaat tarvitsevat avustajan, jotta pääsevät edes kodin ulkopuolelle liikkumaan. Missä iässä ne rollaattorit sitten sopii ottaa käyttöön? 100?

Vierailija
282/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne marjat jää myymättä päivän päätteeksi, ne menee kompostiin

Ei kai se myyjän vika ole, jos marjat ei mene päivän aikana kaupaksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ap tuntee kaikki mansikan viljelijät, meille ainakin maksettiin palkka sen mukaan, minkä verran keräsi.

Miettikää, jos tulevaisuuden kaikki työntekijät ovat vain nauliutuneita kännykkäänsä ja tiketitokkiinsa, niin mikä tämän maan tulevaisuus on.

Vierailija
284/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi pomon pitää ostaa sohvat, että työntekijät voi makoilla työpäivän ajan! Pomo voisi myös tarjoilla virvokkeita ja pientä purtavaa.

Joillain työpaikoilla oikeasti on sohvat ja virvokkeita, kahvia, suolaista purtavaa, hedelmiä, työntekijöiden lääkekaappi, pullaa ja kakkua.

Aika monillakin työpaikoilla nykyään. Jopa biljardipöytä tms.

Vierailija
285/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kehittyy lihakset. Nykynuoret muutenkin niin huonokuntoisia.

Vierailija
286/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin kehittyy lihakset. Nykynuoret muutenkin niin huonokuntoisia.

Ei paikalla seisomalla kehity kuin suonikohjut.

Vierailija
287/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä pakkoseisomisesta tulee mieleen ravintolat Pohjois-Koreassa. Pöydät on katettu ja tarjoilijat pönöttävät asennossa. Asiakkaita 0.

Vierailija
288/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Te jotka ette hyväksy puhelinkieltoa tai istumakieltoa työpaikoilla niin kysymys teille.

Jos työ on vaikka sellaista että valmistat tuotteita ja ilman puhelinta ja istumista tuote valmistuu 15 minuutissa mutta istumisen ja puhelimen ansiosta tuote valmistuu tunnissa niin kertokaa nyt että miksi puhelinta ja istumista ei saa kieltää työpaikalla? 

Eikö sen työntekijän palkkaa voisi tässä tapauksessa pudottaa reilusti kun se tekee niin hitaasti työtä? 

Tämän tyyppiset kannanotot ovat työelämän syöpä. Nimenomaan siksi, että työntekijöihin suhtaudutaan kuin alakoululaisiin. Ajatellaan, että jos ei varmuuden vuoksi kielletä kaikkea ja tehdä työntekemisestä mahdollisimman epämiellyttävää, ne ääliöt toimii tuossa viestissä kuvatulla tavalla. Vaikka tällaisesta ei ole mitään näyttöä; päinvastoin, luottamus lisää työssä viihtymistä ja se puolestaan motivoi työntekemiseen.

Vierailija
289/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pamin sivuilla lukee käytäntö työtuolin käyttöön! Työnantaja ei voi esimerkiksi poistaa työtuolia sillä perusteella, että se saa hänen firmansa näyttämään paremmalta vaan sille pitää olla jokin oikea syy miten se rajoittaa työn tekemistä.

Eli työnantaja ei voi laittaa hänen tulostavoitettaan työntekijän terveyden edelle.

Vierailija
290/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ap tuntee kaikki mansikan viljelijät, meille ainakin maksettiin palkka sen mukaan, minkä verran keräsi.

Miettikää, jos tulevaisuuden kaikki työntekijät ovat vain nauliutuneita kännykkäänsä ja tiketitokkiinsa, niin mikä tämän maan tulevaisuus on.

Todella moni nyt sekoittaa marjojen keräyksen MYYNTIIN/MYYJIIN, mikä on ketju aiheena. 

Vierailija
291/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä ymmärrän tän oikeastaan, meillä työpaikalla saa käyttää puhelimia mutta eräs noin 50 vuotias työntekijä käyttää jatkuvasti puhelinta työpaikalla. Häntä kiinnostaa enemmän puhelimella pelaaminen kuin itse työ ja se puhelin oikeasti häiritsee hänen työntekoa. Sillä on myös penkki missä hän istuu kun hän sitä puhelinta näprää ja on ollut puhe että penkki vietäsisi pois häneltä. 

Tämän johdosta meillä on puhuttu että puhelinkielto tulisi eli työaikana ei puhelimia näprätä. 

Mullakin oli työkaverina 50v nainen jolla vähän väliä puhelin kädessä. Lapsenlapsi laittoi viestiä tai soitteli. Siinä sitä kasvatettiin uutta työntekijäsulupolvea uskomaan että työpaikalla voi tehdä mitä huvittaa. Uskovaisten moraali ja tavat!

Vierailija
292/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on todellisuudesa irrallaan olevaa puhetta. Onko hää tehnyt yhtä tunkkaisilla kavereillaan kyselytutkimuksen siitä, pitääkö myyjän seistä koko päivä. 

Vierailija
293/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvinkin olla, jos tekee työnsä huonosti ja karkoittaa asiakkaat.

Vierailija
294/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo väsyneet roomalaiset sotilaat osasivat nukkua seisten nojaamalla kilpeen ja keihääseen. Vartiossa ei näet missään tapauksessa saanut nukkua, siitä rangaistiin kuolemalla.

Vierailija
295/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enemmän olen ihmeissäni, että miksi niiden 80-vuotiaiden täytyy olla seistä koko päivä, tai poimia marjoja ylipäänsä?

"No kyllä 80-vuotiaatkin jaksaa seistä!!!" Minun kokemuksen mukaan 80-vuotiaat tarvitsevat avustajan, jotta pääsevät edes kodin ulkopuolelle liikkumaan. Missä iässä ne rollaattorit sitten sopii ottaa käyttöön? 100?

Minun kokemukseni mukaan taas 80-91 v lenkkeilee päivittäin useita kilometrejä. Tuo 91v kävi just kirppiksellä myymässä tavaroitaan yksin ilman apua.

Vierailija
296/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvinkin olla, jos tekee työnsä huonosti ja karkoittaa asiakkaat.

Ihmiset ostavat mansikoita, koska haluavat mansikoita, eivät koska myyjä on mukava. Tai minä ainakin toimin näin. 

Vierailija
297/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun kokemukseni mukaan taas 80-91 v lenkkeilee päivittäin useita kilometrejä. Tuo 91v kävi just kirppiksellä myymässä tavaroitaan yksin ilman apua.

Ihmiset ovat yksilöitä. Ei voi yleistää. Minulla on tällä hetkellå kokemus 85-vuotiaasta, joka tarvitsee rollan ulkona ja liikkuu sisällä ottaen tukea seinistä.

Vierailija
298/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se onkin sitten poikkeustapaus. Tajuathan, että useimmat eivät ole enää tuossa vaiheessa elossakaan.

Vierailija
299/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miettikää, mikä tän maan tulevaisuus on, jos työnantajat eivät sitoudu työlainsäändäntöön vaan seisottavat helteissä työntekijöitään 8 tuntia ilman taukoja tai vettä.

Vierailija
300/377 |
19.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin nuorena kesätöissä jäätelökioskissa. Lopetin kesken kesän. Siellä piti seisoa. Lämpötila oli jo alkukesästä kopissa 25-30 astetta, vaikkei ollut vielä helle. Ei ollut jäähdyttämiä tai tuulettimia. Tuuletinta ei kuulemma siihen aikaan saanut laittaa elintarvikehygienian syistä, väitti yrittäjä. Seisominen niin kuumassa rasittaa. Se ei ollut syy, että lopetin, vaan se että oli sanottu vuoroissa olevan 2 kesätyöntekijää, mutta ainakin alkukesällä olin useammin yksin kuin työkaverin kanssa. Koska kopista ei saanut poistua, en päässyt vessaan. Pakko oli juoda, muuten olisi tullut nestehukka. Olkaapa huviksenne 6 tuntia kusematta, kun rakko on täynnä jo 3 tunnin jälkeen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi