Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pyydetäänkö kodinvaihtajakoirasta maksua?

Vierailija
18.07.2025 |

Olen harkitsemassa pennun sijaan kodinvaihtajaa. Tiedän tarjoavani koiralle loppuelämän kodin ja hyvän elämän. Olen omistanut samanrotuisia koiria aiemminkin. Olen ymmärtävinäni, että koira maksaisi jotain. En ole vielä vastannut kasvattajalle, olenko kiinnostunut vai en. Mielestäni kodinvaihdossa tärkeintä on hyvä koti, ei raha. Olenko liian idealisti? 

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pitää pyytää. Ilmainen koira voi ajautua ihan vääränlaisille ihmisille. Valitettavasti osa ihmisistä tajuaa vain asioiden rahallisen arvon. 

Vierailija
2/18 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti pitää pyytää. Ilmainen koira voi ajautua ihan vääränlaisille ihmisille. Valitettavasti osa ihmisistä tajuaa vain asioiden rahallisen arvon. 

Minähän en mielestäni ole vääränlainen ihminen. Maksan mielelläni pennusta, mutta kodinvaihtaja olisi plan B. Jos tarjoan hyvää kotia, saan vastalahjaksi koiran. No, täytyy miettiä.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minähän en mielestäni ole vääränlainen ihminen. Maksan mielelläni pennusta, mutta kodinvaihtaja olisi plan B. Jos tarjoan hyvää kotia, saan vastalahjaksi koiran. No, täytyy miettiä.

Ap.

Jos olet hyvä koiranomistaja, ymmärrät myös sen, että on koiran etu, että se ei ole ilmainen. 

Vierailija
4/18 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat pyytää, harvoin kodinvaihtajaa ilmaiseksi saa.

Vierailija
5/18 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian vaarallisia, sekopäisiä koiria palautuu kasvattajille yhtenään. Ota vaikka joku laumanvartijakoirarotu, ihania hauveleita jotka raatelee perheen lapset ja typerät vanhemmat laittavat kiertoon eivätkä vie piikille.

Vierailija
6/18 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, tulin surulliseksi ajatelkaa, miltä siitä koorasta tuntuu, kun tulee erotetuksi perheestään..

toki parempi niin, että saa tarvittavan hoidon, mutta älkää ottako niitä koiria, jos ette niistä jaksa huolehtia sen koiran elämän ajan ja koiran tullessa vanhaksi, tulee kuluja ja vastuita lisää

Vierailija
7/18 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian vaarallisia, sekopäisiä koiria palautuu kasvattajille yhtenään. Ota vaikka joku laumanvartijakoirarotu, ihania hauveleita jotka raatelee perheen lapset ja typerät vanhemmat laittavat kiertoon eivätkä vie piikille.

Vika on kyllä koulutuksessa ja ihmisen käytöksessä silloin. Jos koira on ns. sekopää, ei koira tiedä paikkaansa laumassa ja näkee, ettei ihminen kykene suojelemaan laumaa ja yrittää esim. ottaa johtajan vastuuta

Vierailija
8/18 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä pyydetään maksua, ja syy on juuri tuo mainittu: ihmiset ottaa ilmaiseksi kun tarjotaan mitä vaan, jopa koiran, miettimättä asiaa sen enempää.

maksulla vältetään myös pahimmat eläinrääkkääjät ja katsotaan kuka aidosti sitoutuu lemmikkiin. Ostohinta on koiran elämän aikaisista kuluista murto-osa, eli jos koet sen ongelmaksi jätä koira hankkimatta!

hinta rotukoirilla on yleensä alle puolet pennun hinnasta ja riippuu eläimen rodusta, iästä ja terveydentilasta. 

myös rescue-koira maksaa, maksat järjestölle summan joka kattaa eläimen kuluja ja paperitöitä.  

Meidän koirasta maksettiin 400€ (Suomessa syntynyt ja rekisteröity rotukoira), koira tuli tutulta. Koiran hinta oli pentuna ollut noin 1500€

Vierailija
9/18 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen valmis maksamaan kodinvaihtajasta - onhan se jo valmiiksi sisäsiisti ja yleensä rasittavimman pentuvaiheen ohittanut. Ns. valmis paketti. 

Vierailija
10/18 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole maksanut yhdestäkään kodinvaihtajasta enkä maksa. Minulle eläimet eivät ole kulutustavaraa joita myydään rahankiilto silmissä. Tarjoan hyvän kodin loppuelämäksi, se joko riittää, tai sitten saa hakea rahansa koiraa vastaan muualta. Niinkin on käynyt että on sanottu rahan antamisesta kieltäydyttyäni että laittavat koiran ennemmin  paikkaan joka siitä maksaa. Sen jälkeen koira kiersi vielä kahdessa kodissa ja tuli lopulta minulle,  _lmaiseksi_.

Vierailija
11/18 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, tulin surulliseksi ajatelkaa, miltä siitä koorasta tuntuu, kun tulee erotetuksi perheestään..

toki parempi niin, että saa tarvittavan hoidon, mutta älkää ottako niitä koiria, jos ette niistä jaksa huolehtia sen koiran elämän ajan ja koiran tullessa vanhaksi, tulee kuluja ja vastuita lisää

Jännä että tuollaisiakin tyyppejä on olemassa jotka eivät ymmärrä mitä kaikkea elämässä voi tulla vastaan. 

Vierailija
12/18 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranpito maksaa enkä siksi antaisi ilmaiseksi koiraa enkä mitään muutakaan eläintä. Halvin koira on maksanut 50 mk, se oli 5v. sekarotuinen koira eläinseuojeluyhdistykseltä, joka pohti sen lopettamista, kun se palautui kaikista kodeista. Maksoin sen kastroinnin, tästä sovittiin ja koirasta 50 mk. Koira oli minulla 10v. rakastettuna perheenjäsenenä ja sen molemmat polvet leikattiin ortopedillä, minkä jälkeen se eli vielä kuusi vuotta. Koirassa ei tuossakaan tapauksessa ollut mitään vikaa. Oli hyvin terve noita polvivammoja lukuunottamatta.

Vierailija
13/18 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Oma mielipiteesi voi olla mikä tahansa, mutta kasvattaja ei voi tietää oletko vääränlainen ihminen vai et. Maksun pyytäminen antaa edes vähän viitettä siitä että olet sitoutumassa koiraan ja kykenevä kustantamaan sen elämisen.

Vierailija
14/18 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattaja tietää taustani. Rotu on pienilukuinen, joten kaikki tuntevat kaikki. Kasvattaja tietää tasan tarkkaan, millaiseen kotiin koira olisi tulossa. Kyse on minun puolelta lähinnä periaatteesta. 

Ap.

Vierailija
15/18 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvattaja tietää taustani. Rotu on pienilukuinen, joten kaikki tuntevat kaikki. Kasvattaja tietää tasan tarkkaan, millaiseen kotiin koira olisi tulossa. Kyse on minun puolelta lähinnä periaatteesta. 

Ap.

Taidat olla suututtanut koko koiraporukan, sellainen vänkääjä tunnut olevan.

Vierailija
16/18 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se koira on vain iloinen kun pääsee parempaan kotiin?

Meille tuli aikoinaan tädiltä koira, sitä ei oltu kohdeltu mitenkään huonosti eikä laiminlyöty, mutta täti vain halusi tästä koirasta eroon. Myöhemmin kun täti tuli käymään koira meni pois näkyvistä, ettei täti veisi sitä mennessään, olen melko varma, että koira tykkäsi meidän perheestä enemmän kuin sitä ensimmäisestä perheestä tädin luona.

Vierailija
17/18 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmasta kodinvaihtajasta voi pyytää hintaakin, mutta mielestäni vanhemmasta ei. Niistä nyt alkaa olla kuluja omistajalle kun vaivoja ja sairauksia tulee. Ilmaiseksi voisin antaa jos tunnen ihmisen riittävän hyvin että voin luottaa siihen, että koira saa hyvän loppuelämän kodin. 

Vierailija
18/18 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Taidat olla suututtanut koko koiraporukan, sellainen vänkääjä tunnut olevan.

En ymmärrä kommenttiasi.  Oliko sinulla tänään huono päivä? Liian kuuma? Lukekaa joskus ketjut kunnolla ennenkuin vastaatte.

Ap 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi