Naisten muoti muuttunut ihan mahdottomaksi?
Tulee näitä alle tavan t-paitoja, mekkoja, takkeja ym. mutta sitten samalla myös ne ylisuuret hihat, jotka ovat polvien kohdalla? Tai ne ylipitkät lahkeet, jotka laahaa maata? Ja muutaman kerran nähnyt vaatteita naisille, että rintojen ja alapään kohdalle maalataan niistä kuvat? Tai paljasta pintaa vatsan ja muiden kehon osalta? Ovatko muotisuunnittelijat ihan mielisairaita nykyään?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ihmetellyt sitä kun nuoret nätit naiset pukeutuu löysiin kulahtanaisiin farkkuihin ja vähintään yhtä kulahtaneeseen nahkatakkiin. Miksi? Mikä tyyli tuo on? Ei sovi yhtään kantajalleen.
No juuri se. Nuori nätti nainen saa ihan liikaa huomiota muutenkin, niin tuolla karkottaa pahimpia perskärpäsiä.
Tämä on niitä vuoden 2015 muuttoaallon aikaansaamia lieveilmiöitä. Ennen täällä pystyi pukeutumaan edustavasti, ilman pelkoa häirinnästä tai ryöstetyksi tulemisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ihmetellyt sitä kun nuoret nätit naiset pukeutuu löysiin kulahtanaisiin farkkuihin ja vähintään yhtä kulahtaneeseen nahkatakkiin. Miksi? Mikä tyyli tuo on? Ei sovi yhtään kantajalleen.
No juuri se. Nuori nätti nainen saa ihan liikaa huomiota muutenkin, niin tuolla karkottaa pahimpia perskärpäsiä.
Toisaalta nuoret naiset eivät nykyään ole enää niin hoikkia ja sirojalkaisia kuin ennen. Tuollainen muoti on armollista.
Muoti muuttuu, toiset haluavat pukeutua kokonaan trendeihin, toiset taas ottavat jotakin trendikästä yksityiskohtaa asuun. Mulle on sama miten pukeudutaan, mutta olis kiva löytää jotakin istuvaa ylle. Vaatteiden tasokas leikkaus on valitettavasti kadonnut jo kauan sitten, Italiassa vielä näytti löytyvän oikein hyvin leikattuja vaatteita. Kaapuja on helppo valmistaa, mutta itse en niistä tykkää.
Vierailija kirjoitti:
Mutta eiks se stockholm style ole muodissa kaikkialla maailmassa? Matalat farkut ja tiukka tai pieni yläosa. Ei sovi kyllä vanhemmille naisille
Ehkei ole niinkään ikäkysymys, vaan kropan malli ja kiinteys, joka määrittelee sopivuuden.
Vierailija kirjoitti:
minä näin kaupassa huolitellun naisen, jolla oli verkkahousujen kanssa pitkä, liian iso musta takki ja valkoiset lenkkarit siihen. vielä rumat valkoiset sukat vedettynä puoleen pohkeeseen niiden verkkareiden päälle. ai että oli hieno!
mikä tää leggings ja pitkät sukat-trendi oikein on?
Vierailija kirjoitti:
Oot tullu vanhaks kun muoti järkyttää😄
No, sinä toki voit pukeutua ylisuuriin lahkeisiin, jos kompastut niihin, vai kuinka? Ja näyttelet kaikille omaa napaasi tai toki voit pukeutua läpinäkyvään asuun, että kaikki näkyy läpi. Joo, toki se on muotia? Kun miehet näitä suunnittelee, alistu toki sinäkin näille huuhaa muodille, ja kuvittelet olevasi muodikas?
Voi rakas ystävä, mä olen jo yli viisikymppinen täti joka pukeutuu hyvin konservatiivisesti. Jätän navannäyttelyt ja ylisuuret kompastuslahkeet nuoremmille :D
Minua järkyttää/huvittaa/ihmetyttää, kuka mitenkin tuon haluaa ilmaista, tämä nykymuoti ihan yhtälailla kuin sinuakin, johtuuko sitten "vanhaksi" tulemisesta vai mistä. Ehkä sinäkin alat olemaan sen ikäinen että ei enää muotivirtaukset niin sykähdytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä näin kaupassa huolitellun naisen, jolla oli verkkahousujen kanssa pitkä, liian iso musta takki ja valkoiset lenkkarit siihen. vielä rumat valkoiset sukat vedettynä puoleen pohkeeseen niiden verkkareiden päälle. ai että oli hieno!
Minä vähän veikkaan, ettei hänen tarkoituksensa ollut miellyttää ja saada sinun ihailuasi. Eli 100% onnistuminen.
no nyt oli kyllä napakasti täräytetty. taisi mennä minulla jauhot suuhun. oksettiko vai ahdistiko sinua vastaukseni?
Onks ne rypytetyt persvakoleggarit edelleen muodissa? Se on kyllä yks villitys jolle naureskellaan armottomasti 10 vuoden päästä.
Ylisuurta tai sitten ylipientä.
Ainakin joissain nuortenvaateliikkeissä on vaatteita, jotka jo telineissä näyttää pieneltä kangaspalalta.
Olen itse pienikokoinen aikuinen ja jotain toppia kokeiltuani se oli mulle liian pieni/ ahdas.
Ja kun katsoo nuoria tai vaikkapa lapsia, suurin osa on sen kokoisia että nuo ei voi millään mahtua niille.
Täytyisi olla anorektinen, jotta nuo saisi päälleen...
Pitkä mekko, paksupohjaiset ja jopa likaisilta näyttävät lenkkitossut jalassa...
Itseä alkanut ketuttaa nuo mekkojen tolkuttoman pitkät hihat ja leveät kalvosimet. Siis miten niiden kanssa kuuluu toimia, esim. ruokaillessa, kun koko ajan joku lerppa roikkuu lautasella.
Juuri otin kaapista vanhoja vaatteita esille ja tuunailen niistä uutta.
No enpä ole moisia tavallisissa kaupoissa nähnyt, hyvin löytyy mieleisiä vaatteita. Se, mitä muut pukevat päälleen ei kiinnosta ja suunnittelijoiden nyt kuuluukin luoda uutta, niistä tulee sitten ketjukauppoihin pelkistetympiä versioita ajallaan.
Vierailija kirjoitti:
Itseä alkanut ketuttaa nuo mekkojen tolkuttoman pitkät hihat ja leveät kalvosimet. Siis miten niiden kanssa kuuluu toimia, esim. ruokaillessa, kun koko ajan joku lerppa roikkuu lautasella.
Joopa joo, ihan kaikissa maailman mekoissa on pitkät roikkohihat. Mitä te oikein sekoilette? Jos joku vaate ei sovi itselle tai et tykkää sen tyylistä, niin osta jotain muuta. Maailmasta ei vaatteet lopu, jokaiselle löytyy jotain. Jos nykymuoti kauhistuttaa, niin etsi vintagea. Olkaa hyvät.
Ei ole.