Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teemu Keskisarja: Eu on huijaus, kusetus, kohta rysähtää

Vierailija
18.07.2025 |

Perussuomalaisten ensimmäinen varapuheenjohtaja, kansanedustaja Teemu Keskisarja tyrmää kovin sanoin Euroopan komission keskiviikkoisen budjettiesityksen ja siihen sisältyvän 400 miljardin euron yhteisvelkapohjaisen kriisirahaston.

Hirvittävää ihmispaskaa, Keskisarja tiivistää.

Keskisarja kertoo aavistaneensa jo viime keväänä, että komissio saattaa esittää uutta velkapakettia. Sen hyväksyntä ei kuitenkaan ole varmaa, koska se vaatii jäsenmaiden ja Euroopan parlamentin hyväksynnän. Suomi on jo ilmoittanut vastustavansa uutta yhteisvelkaa.

Lue myös

Sari Essayah: Nyt tulee traktorimarsseja

Istuntotaukoa viettävä Keskisarja kertoo Iltalehdelle, ettei ole ehtinyt olla aiheesta yhteydessä puolueensa tai hallituksen jäseniin.

Itse koen asian sillä tavalla, että jos tuollainen valheellinen, sikamainen, epärehellinen yhteisvelka tulee, niin minä, Teemu Keskisarja, olen epäonnistunut poliitikkona, miehenä, ihmisenä ja historioitsijana, hän sanoo.

Ja silloin mun on parempi lähteä kuolleiden ihmisten keskuuteen. Se on niin totaalinen häväistys. Viimeisetkin naamioriekaleet putoavat Brysselin ylikansallisen byrokratian yltä.

Keskisarjan mielestä komission esitys 2000 miljardin budjetista vuosille 20282034 kertoo valehtelemisesta Brysselin ja Strasbourgin byrokratian solukossa.

Voit olla 300 prosenttisen varma, että oli paketti mikä tahansa, niin Suomi maksaa, hän lataa.

Eroon EU:sta?

EU:sta eroamista tai siihen liittyvää kansanäänestystä Keskisarja ei kritiikistään huolimatta suoraan kannata.

Se menee hankalaksi, tulee hirvittäviä kostotoimia ja sen lisäksi kaikkien aikojen vaalivaikuttaminen.

Sen sijaan historioitsijana tunnettu Keskisarja ennustaa EU:n hajoamista samaan tapaan kuin Neuvostoliitto tai tsaarin Venäjä aikoinaan.

Ja yllättävän nopeasti.

Euroopan unioni on Keskisarjan mielestä muuttunut huonompaan suuntaan sitten hiili- ja teräsunionin sekä 1990-luvun.

EU oli ihan hyvä asia, mutta nyt siis on tullut vielä vikainen, likainen pakkovalta.

Keskisarjan mielestä Suomen pitäisi heittää kapuloita EU:n rattaisiin aina, kun mahdollista tai toimia Välimeren maiden tapaan ja jättää noudattamatta unionista tulevia määräyksiä.

Kaikkialla kabineteissa, kaikkialla kulisseissa, kaikkialla sielun sopukoissa ihmisten pitää valmistautua siihen, että kohta rysähtää, kohta EU hajoaa, hän sanoo.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisvelalla, evästebannereilla, pullonkorkeilla ja kompostitarkastajilla ei ole yhtään mitään tekemistä tavaran ja työvoiman vapaan liikkuvuuden unionissa.

Koko paska tulee vetää nurin. Itse vastustan nykymuotoista EU:ta. Kannatan tavaran ja työvoiman vapaata liikkumista, en kannata tätä.

Vierailija
2/2 |
30.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

R3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän