Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pieni voitto (terveys, ahmiminen)

Vierailija
18.07.2025 |

Kärsin ahmimisesta, ja olen varmaan jäänyt jotenkin koukkuun jo pelkkien elintarvikkeiden ostamiseen ja hamstraamiseen. Varsinkin herkkujen.

Vaikka olen normaalipainossa, suvussa diabetesta ja oma sokeri jo aivan liian korkealla. Tämän lisäksi rintakivut kasvaneet ajan kuluessa käytöksen myötä. Meinasin tänään taas heti aamusta lähteä kaupalle erään tarjouksen perässä, kun pysähdyin katsomaan ikkunasta ulos.

Mietin, mitä järkeä ostaa mitään? Sama kuin heittäisi rahaa suoraan roskiin, kun tiedän kuitenkin ahmivani herkut yhdeltä istumalta, ja sen jälkeen menee yli puoli tuntia, kun käyn taukojen kera oksentamassa vatsan taas tyhjäksi. Viimeksi meinasi lähteä taju, ja rintaan sattui aivan kamalasti. Se hetken nautinto ei ole yhtään oman terveyden tai rahan arvoista, ei vaikka olisi miten hyvä tarjous tai himo.

Toivon, että ehkä joku toinen saa tästä myös motivaatiota. Koska ainakin tänään, tämä ajatus auttoi. Huomenna tarjoustuotetta ei varmaan enää edes ole kaupan hyllyillä, mutta hyvä niin. Joku muu osaa varmasti nauttia herkuista, terveemmällä tavalla.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisään, että tällä viikolla yksi ainoa vapaa, eli olisin huomenna mennyt töihin naama aivan turvoksissa... Onneksi ei. Tai, no, saapa nähdä. En loppupäivästä onneksi ehdi kaupoille, kun tulee tuttujan kylään.

-ap

Vierailija
2/3 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, hienoa että teit oivalluksen. Olen ollut samassa jamassa ja opettelin tekemään käsitöitä, vie ajatukset muualle ja ostin herkkujen tilalle hedelmiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei, hienoa että teit oivalluksen. Olen ollut samassa jamassa ja opettelin tekemään käsitöitä, vie ajatukset muualle ja ostin herkkujen tilalle hedelmiä. 

Kiitos viestistä ja kokemuksesi jakamisesta :) 

Itse pidän piirtämisestä, mutta usein ns. 'food noise' tulee tekemisen päälle himon iskiessä, enkä pysty keskittymään hommaan lainkaan. Käsityöt eivät ole oma juttu, mutta aloin miettimään, mihin muuhun tarvitsisi samalla lailla tarkkuutta. Ehkä pitäisi kokeilla pitkästä aikaa vesivärejä.

-ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi