Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Näin kaupassa keski-ikäisen naisen ja äitinsä

Vierailija
17.07.2025 |

Äiti pompotteli tytärtään ja tytär alistui! Kuvottavaa! Olisi tehnyt mieli laittaa se vanhus paikalleen, mutta eihän niin saa tehdä.

Missä oikeudenmukaisuus? 

Kommentit (47)

Vierailija
41/47 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on lapsuudessa alistettu, ei sitä niiin vaan muutu. Se on muodostunut osaksi persoonaa.

Vaikka sen tajuaakin.   

Vapaus koittaa, kun dominoiva vanhempi kuolee.

Vierailija
42/47 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummallisia vastauksia. Itse ajattelisin, että sillä iäkkäällä vanhemmalla on dementia ja sen vuoksi käytös muuttunut. Ei terve vanha ihminen tarvitse keski-ikäistä lastaan mukaan kauppaan. Aikuinen lapsi kestää kiukuttelun, koska tietää, ettei se olisi vanhemman normaalia käytöstä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/47 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi, mutta eikö kukaan muu näe punaista? Ap

Ei saa selvää, mitä se äiti teki. Miksi et kerro tarpeeksi? 

Olisiko sivullinen nähnyt vain yhden kohtauksen kauppareissusta? Äiti käskenyt hakea jonkin tavaran hyllystä ja tytär tuonut väärän. Monet vanhat ihmiset ovat tottuneet käyttämään tiettyä tuotetta.

Varsinainen pompottelija oli kerran alakouluikäinen pyylevä pikkupoika juhlavaatteita arkenakin käyttävästä kulttuurista. Hän pompotteli useampaa aikuista naista.

Vierailija
44/47 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kummallisia vastauksia. Itse ajattelisin, että sillä iäkkäällä vanhemmalla on dementia ja sen vuoksi käytös muuttunut. Ei terve vanha ihminen tarvitse keski-ikäistä lastaan mukaan kauppaan. Aikuinen lapsi kestää kiukuttelun, koska tietää, ettei se olisi vanhemman normaalia käytöstä. 

Terve vanhus voi hyvinkin tarvita apua, esim. oikeiden hyllyjen löytämisessä, tavaroiden ottamisessa hyllystä, ostoskärryn työntämisessä, kantamisessa, maksamisessa kortilla jne.

Vanhuus on heikkenemistä, vaikka olisi ns terve.

Nyt helteillä sitten vielä muussakin.

T. 9-kymppisen lapsi

Vierailija
45/47 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset nyt vain tulevat kärttyisiksi ja äksyiksi vanhetessaan varsinkin jos ovat hieman väsähtäneitä ja rasittuneita. Joskus tällaisen äksyn ja kiukuttelevan ikäihmisen kanssa tehty kauppareissu voi olla kauppaan kaveriksi lähteneelle omaiselle jopa rasittavampi kokemus kuin itku-potkuraivarin vallassa olevan pikkulapsen kanssa pakolla tehty kauppareissu.

Vierailija
46/47 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisivat voineet olla minä ja äitini.

Äitini elämä on kaventunut kovasti ja viikottainen kauppareissu on ainoa kurkistus kodin ulkopuolelle. Jotenkin aistin, että se on tärkeä itsenäisyyden ja omanarvontunnon kannalta.

Tämän vuoksi olen antanut äidin päteä ja "pompottaa" minua kaupassa, vaikka joskus mietin, että kohtelee kuin koiraa.

Vierailija
47/47 |
18.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei dementikko muista, mitä pitää ostaa kotiin. Ap