Kokoomuksen Otto Meri: "Millä alalla Suomessa on liian pienet palkat? Ongelma on meillä päinvastoin liian korkeat palkat"
Millä alalla Suomessa on liian pienet palkat? Ongelma on meillä päinvastoin liian korkeat palkat. Siksi yleissitovista työehtosopimuksista pitää luopua.
Lähde Otto Meren X
Kommentit (126)
Vierailija kirjoitti:
Aika moni suomalainen pörssiyritys maksaa huomattavia osinkoja, osittain myös ulkomaille. Jos palkkoja alennetaan osingot kasvaa. Työntekijän ostovoima heikkenee ja valtion ja kunnan verotulot pienenee. Kotimarkkinat, peruspalvelut ja infra näivettyy.
Pörssiyrityksen tehtävä onkin maksaa omistajilleen osinkoa, ei palkata mahdollisimman monta työntekijää. Tämä tuntuu unohtuvan vasemmistolta
Taas nähdään Kokoomuslainen "talousosaaminen", jolla ei mitään tajua saati vastuuta kansantaloudesta.
BKT alenema liian alhaisen palkkatason vuoksi johtaisi Suomen velkasuhteen kasvuun ja palkallaan pärjäämättömien kansalaisten joutumiseen.toimerntuloluukuille.
Eli ne yrityksille orjatyöllä kertyvät voitot maksettaisiin nekin taas suomalaisten veronmaksajien pusseista.
Mitkään miljardit eivät riitä ahneille Kokoomuslaisille, yritystuet ja muut verorahoilla loisivat yritykset laskuttavat jo nyt palveluistaan ylihintaa, yhden lapsen lastensuojelu yksityisel vuodessa jopa 0,6 miljoonaa.
Tervetuloa IMF hoitamaan kansantalous kuntoon, perkaavat myös rakenteellisen korruption.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika moni suomalainen pörssiyritys maksaa huomattavia osinkoja, osittain myös ulkomaille. Jos palkkoja alennetaan osingot kasvaa. Työntekijän ostovoima heikkenee ja valtion ja kunnan verotulot pienenee. Kotimarkkinat, peruspalvelut ja infra näivettyy.
Pörssiyrityksen tehtävä onkin maksaa omistajilleen osinkoa, ei palkata mahdollisimman monta työntekijää. Tämä tuntuu unohtuvan vasemmistolta
Nyt puhuttiinkin palkoista, mutta mikä hyöty valtiolle on sellaisesta yrityksestä joka ei edes työllistä sen maan kansalaisia? Tai jos työllistää niin riistopalkalla? Osa pörssiyritykisistä ei edes maksa yhteisöveroa. Käyttävät kuitenkin suomen infraa, koulutettua työvoimaa, saattavat aiheuttaa haittaa ympäristölle yms. Miksi mikään maa haluaisi tällaisia yrityksiä?
Minusta on isänmaallista, että ay-liike vaatii näiltä edes asiallisen palkan työntekijöille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
OK, kunhan firma ei ole kinuamassa valtiontukia.
Hienoa, että Otto haluaa osallistua talkoisiin leikkauttamalla omaa liian suurta palkkaansa esim. 50% alaspäin. Otto on koulutukseltaan juristi, joten aivan varmasti on liian suuri palkka työnkuvaan nähden.
Vierailija kirjoitti:
Jos voisi maksaa työntekijälle 5€/h eikä muita kuluja, voisin palkata vakituisen työntekijän.
Älä unohda että silloin sinullekin voidaan maksaa 5e Tunti...
Tai jos olet yrittäjä sinun on tiputettava hintojasi jo haluat että se 5e tienaava sinulta jotain ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulunkäynninohjaaja bruttopalkka kokopäivätyö 1900 e, netto n 1600 e kk. Olen yh ja vuokra 850 e kk kaksiosta.
Maksat 300€ veroja kuussa? Itse maksan n.2000€, ihanan reilua
Ota pälli ne aivosi pois narikasta ja yritä uudelleen.
Vierailija kirjoitti:
Otto Meri on NS. pihalla
Hän ei tajua, että korkeammista palkoista kertyy enemmän verotuloja. Niitä tarvitaan tämän maan pyörittämiseen.
Vierailija kirjoitti:
Hienoa, että Otto haluaa osallistua talkoisiin leikkauttamalla omaa liian suurta palkkaansa esim. 50% alaspäin. Otto on koulutukseltaan juristi, joten aivan varmasti on liian suuri palkka työnkuvaan nähden.
Minusta juristin sopiva palkka olisi jossain 12-16e tunti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina tulee näitä hyvällä liksalla suojatyöpaikassa olijoita kertomaan miten asiat on.tällekin tekisi hyvää olla minimi tuella.
Otto on menestyjä, sinä luuseri. Siinä ero
Hei Otto! Kiva nähdä sinuakin täällä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulunkäynninohjaaja bruttopalkka kokopäivätyö 1900 e, netto n 1600 e kk. Olen yh ja vuokra 850 e kk kaksiosta.
Ota pälli ne aivosi pois narikasta ja yritä uudelleen.
Saama puolelta on helppo huudella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta juristin sopiva palkka olisi jossain 12-16e tunti.
9€/päivä riittää oikein hyvin. Ottohan on ehdottanut myös sitä, että tuollaisella korvauksella velvoitettaisiin porukka hoitamaan vanhuksia. Vanhusten hoito on kuitenkin vaatimpaa kuin Oton hommat, joten oikeastaan Otolle riittää 7€/päivä kulukorvaus.
No minä tienaan jotain 600 e/kk ja teen joka päivä töitä. Lomia en ole pitänyt melkein 20 vuoteen.
Aina välillä tulee feedissä vastaan tämän herran juttuja. Luulin oikeasti alkuun, että kyseessä on trollitili. Kun selvisi, ettei ole, menin sanattomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa. Pyydä palkanalennusta niin ei tarvitse maksaa niin paljon. Vaikka tuo 2000e olisi hyvä palkka niin et joudu maksamaan niin paljon veroja kuin nyt. Uskon että työnantajasi suostuu siihen mielellään.
Vierailija kirjoitti:
No minä tienaan jotain 600 e/kk ja teen joka päivä töitä. Lomia en ole pitänyt melkein 20 vuoteen.
Miksi suostut tuollaiseen? Toki työtunteja ei tuolla palkalla voi kertyä kuin joku 7 per viikko.
Oishan se mukava, jos minimipalkka olisi joku 2000e nettona. Mutta on kai joillain liikaakin palkkaa. Ei nyt kyllä selvinnyt että kenellä.
Vierailija kirjoitti:
Oishan se mukava, jos minimipalkka olisi joku 2000e nettona. Mutta on kai joillain liikaakin palkkaa. Ei nyt kyllä selvinnyt että kenellä.
Esim. Otto Merellä. Ei tuolla kapasiteetilla pitäisi saada kuin ihan maksimissaan tonni kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
18 v työelämässä samassa työpaikassa enkä ole ikinä tienannut yli 2000 e/kk.
Sama täällä. Olin koko työikäni 2000 bruttopalkalla kk, siis kauan. Nyt pienellä työeläkkeellä. Ei noilla joillain ole mitään käsitystä palkoista .
Kuka noin paljon on saanut? Meikäläinen naisena ei vielä koskaan ole saanut noin paljoa .Tietysti jos asuu helsingissä .Mutta muuta maata täälläkin on olemassa.Joten Kertokaa muistakin suomen kaupungeista älkääkä tuosta ylihintaisesta.
Kokkareet ovat kasvain joka pitää leikata pois.