Hautajaisvaatetus helteellä? Oletteko jättäneet sukkahousut pois ja menneet mekon kanssa paljain säärin hautajaisiin?
Kommentit (117)
Itse olin aikeissa mennä vkoloppuna hautajaisiin, mutta olen kovassa flunssassa, enkä voi osallistua. Olisin pukeutunut mustavalkoiseen, pitkään mekkoon, mustavalkoisiin ballerinoihin ja mustaan jakkuun. Enkä olisi laittanut sukkahousuja! Se etikettivirhe ei olisi kenellekään näkynyt ja näillä helteillä jokaisen osallistujan pitää ajatella myös omaa terveyttään, ainakin näin sydänsairaana.
Vierailija kirjoitti:
On suorastaan vulgaaria mennä hautajaisiin paljain säärin, vaikka olisi hellettä. Jos jossain kunnioitetaan etikettiä, niin hautajaisissa.
riippuu kenen hautajaisista kyse, minun hautajaisissa voi ottaa rennosti
Hautajaisiin aina pitkä hame tai housut. Vesirajamekot ovat ihan yhtä hirveitä ja epäkunnioittavia, on sitten mikä vuodenaika tahansa, sukkiksilla tai ilman.
Vierailija kirjoitti:
Laita pitkät housut ja pusero niin ei tarvitse kuin ohuet sukat.
Tai maksihame. Tai pitkähkö mekko.
Mielestäni tummansininen ja harmaa on ok, mutta jotkut haluavat että kaikki mustissa.
Vierailija kirjoitti:
En käytä mekkoja.
""" Otapas ensin etikettisäännöt esiin, jos ymmärrät vielä lukemasi niin tiedät kuinka pukeudutaan kyseiseen tilaisuuteen. Ethän pukeudu kaverin häihinkään valkoisessa morsiuspuvussa.
Oletko joku pikkusieluinen blondi ettet kestä hautajais aikaa säädyllisesti puettuna. Jos ajattelet mennä hautajaisiin paljain säärin niin pukeudu rantapiksuohin sellaisiin joissa vain naru kulkee persvaossa.
Nuori nättikinttuinen nainen mitään sukkahousuja kesähelteellä tarvitse edes hautajaisissa, jollei ole jonkun tyyliin vuorineuvoksen pönötyshautajaisista kyse ja haluaa varmistua, ettei loukkaa noita pönöttäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Itse en pukeudu edes lyhythihaiseen paitaan/puseroon hautajaisiin, yleensä pitkähihainen pusero tai sitten musta lyhythihainen ja siihen päälle jokin kevyt bolero, kaftaani tai bleiseri, ei sitä hihasillaan mennä kuten ei myöskään jalkasillaan. Käytästavat kunniaan !"
No justiinsa, kaftaani. Kas kun ei paituli, kunhan on sukkahousut!
Minun sisarella oli paituli ja sukkahousut, ei kukaan ihmetellyt, miksi sinä ihmettelet, oletko jotenkin kaukana maalta tai Itikkarajan takaa, avartele vähän maisemia niin et ihmettele kaikkea mikä liikkuu.
Meillä on varmaan vähän erilainen käsitys sitten paitulista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Itse en pukeudu edes lyhythihaiseen paitaan/puseroon hautajaisiin, yleensä pitkähihainen pusero tai sitten musta lyhythihainen ja siihen päälle jokin kevyt bolero, kaftaani tai bleiseri, ei sitä hihasillaan mennä kuten ei myöskään jalkasillaan. Käytästavat kunniaan !"
No justiinsa, kaftaani. Kas kun ei paituli, kunhan on sukkahousut!
Minun sisarella oli paituli ja sukkahousut, ei kukaan ihmetellyt, miksi sinä ihmettelet, oletko jotenkin kaukana maalta tai Itikkarajan takaa, avartele vähän maisemia niin et ihmettele kaikkea mikä liikkuu.
Meillä on varmaan vähän erilainen käsitys sitten paitulista.
Niinpä, oliko Muumi- vai kukkapaituli? Ihan varmasti aika monikin ihmetteli mutta ei kehdannut ääneen sanoa.
Ei nykyään enää ylipäätään tarvita sukkahousuja. Siisteillä säärillä voi olla ilman missä vaan.
T. Ex-diplomaatti
Vierailija kirjoitti:
Laita pitkät housut ja pusero niin ei tarvitse kuin ohuet sukat.
Tai pitkä hame.
Yleisesti ottaen pidän ihmeellisenä tuollaista tarkkaa normistoa nykyään. Hautajaisissa pitää tietysti pukeutumisen olla tilaisuutta kunnioittava. Kyllä ne paljaat sääret kesä helteillä on mielestäni ihan hyväksyttävät ja melko yleistä hautajaisissa. Näin miehenä, kun käytännössä tumma puku on aika ehdoton, niin en viitsisi valittaa niistä sukkahousuistakaan. Kyllä mielihyvin vaihtaisin sen tumman puvun siihen mekkoon ja niihin sukkahousuihin tai stay uppeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistä pelkät bikinit ja croksit.
Etkö osaa yhtään ajatella tai tuntea empatiaa surevia kohtaan? Ei luulisi olevan vaikeeta jos on yhtään normaalilla älyllä varustettu.
Millä tavalla surevia omaisia helpottaa se että vierailla on sukkahousut?
Juuri näin. Omaiset tuskin katselevat vieraiden sukkahousuja, eiköhän siellä hautajaisissa ole muut asiat mielessä.
Jos tästä tulee sinulle kynnyskysymys ja ne hautajaiset eivät vielä ole olleet, niin mitäpä jos jättäisit menemättä ja annat aikuisten osallistua niihin.
Täällä näyttää olevan paljon sukkahousuhulluja, mitä se teille kuuluu jos joillakin on sukkahousut, hankkikaa elämä perkeleen talitintit.
Ja on stay uppejakin ja voi käyttää sringejä, niin haaroväli pysyysuht viileänä.