Hautajaisvaatetus helteellä? Oletteko jättäneet sukkahousut pois ja menneet mekon kanssa paljain säärin hautajaisiin?
Kommentit (117)
Sääntö-Suomi iskee täälläkin. Ei kai oikeasti kukaan kyttää jotain sukkahousuja helteellä?
Naiset valittaa vaikka miehillä on pitkähihaiset kauluspaidat, kravatit ja mustat puvut :D
Vierailija kirjoitti:
Sääntö-Suomi iskee täälläkin. Ei kai oikeasti kukaan kyttää jotain sukkahousuja helteellä?
En usko, että läkähdyt 15 den sukkiksissa. Jalat näyttää asiallisemmilta kuin paljaina.
Miehetkin on tumma puku päällä, niin sukkahousut pitää mekon/hameen kanssa olla ehdottomasti.Muu on moukkamaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän pitkähköä mustaa mekkoa ilman sukkahousuja, umpinaiset kengät. En usko, että vainaja pahastui.
Ei olekaan enää kysymys vainajasta ja hänen pahastuksesta vaan omaisista.
Entä jos on itse se omainen?
Vierailija kirjoitti:
Laita pitkät housut ja pusero niin ei tarvitse kuin ohuet sukat.
Jep. Nyt on tosi kivoja fiksun näköisiä ilmavia kesähousuja myös mustana. Ei ole helteellä tukalia, mutta ei myöskään pistä mitenkään silmään. Itse löysin töihin sellaiset ihan peruskaupasta parilla kympillä..
En kyllä usko, että omaiset välittävät tai kiinnittävät huomiota siihen, jos on vähintään polveen tai alemmas yltävä hame, eikä sukkahousuja.
Mulla oli viime kesän helteissä mustat väljät housut ohuesta kankaasta ja sukkahousut alla kyllä. Jakku enemmän kuumensi kuin ne. Ei siellä kappelissa kuitenkaan kovin kuuma ollut, ja haudalla ei pitkään viivytty. Hautausmaan isot vanhat puut vielä onneksi varjosti.
Minulla ei ainakaan ollut satiinihousujen alla sukkahousuja ja jalassakin oli avonaiset sandaalit. Ei tullut mieleenkään, että ne kirjavissa tuulipuvuissa olevat sukulaiset olisi ollut muuta kuin kateellisia. Aika usein hautajaisissa on iäkkäämpiä ihmisiä. Ketä 70+ ikäistä kiinnostaa, mitä kenelläkin on päällä.
En? Ohuet sukkahousut nimenomaan helpottavat oloa ja suojaavat auringolta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko, että läkähdyt 15 den sukkiksissa. Jalat näyttää asiallisemmilta kuin paljaina.
Nämä sukkahousuja ja polvisukkia pelkäävät ovat näitä jotka ovat naruhousuissa kaupungillakin ja luulee, että jos mainoksissa työnsä puolesta esiintyvät naismallit niin tekevät, niin kuuluhan sitä paljasta pintaa esitellä sitten vaikka hautajaisissa, ei nykyajan porukka erota sitä, että mallit mainoksissa, on heidän ammatti ja pinnan kuuluu näkyä, ei kuulu kaikille karvaperseille tai lättäjaloille.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin viime kesänä helteellä hautajaisissa, jossa vainajan omaisilla oli lyhyitä olkaimettomia mekkoja tai hihattomia paitoja. Enemmän ne häiritsivät kuin sukkahousujen puute.
Olipas törkeää, että tuolla tavalla pilasivat sinulta muuten mukavat hautajaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä sukkahousuja ja polvisukkia pelkäävät ovat näitä jotka ovat naruhousuissa kaupungillakin ja luulee, että jos mainoksissa työnsä puolesta esiintyvät naismallit niin tekevät, niin kuuluhan sitä paljasta pintaa esitellä sitten vaikka hautajaisissa, ei nykyajan porukka erota sitä, että mallit mainoksissa, on heidän ammatti ja pinnan kuuluu näkyä, ei kuulu kaikille karvaperseille tai lättäjaloille.
Jostain syystä suomalaiset ajattelevat, että helteellä helpottaa pukeutua imukierisiin ja paljastaviin vaatteisiin. Päinvastoin, väljät (mutta istuvat) vaatteet ovat yleensä parhaita viilentämään oloa, varsinkin jos kangasvalinta on oikea. -eri
Vierailija kirjoitti:
En kyllä usko, että omaiset välittävät tai kiinnittävät huomiota siihen, jos on vähintään polveen tai alemmas yltävä hame, eikä sukkahousuja.
En pukeudu muiden vuoksi, järki löytyy ihan omasta päästä, hautajaisiin ei mennä paljastelemaan yhtään mitään, välittää tai ei välittävien omaistenkaan seuraan. Monilla suonikohjuja, huono iho, ehkä karvoja, rupia, mustelmia, kaunista varmaan mekkojen kanssa kun sellaiset sääret näkyy. Suomalaiset nyt ostavat ja huolehtivat habituksestaan muutoinkin paljon vähemmän kuin muu Eurooppa, täällä käytetään vähiten pukeutumiseen, eniten viinaan.
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ainakaan ollut satiinihousujen alla sukkahousuja ja jalassakin oli avonaiset sandaalit. Ei tullut mieleenkään, että ne kirjavissa tuulipuvuissa olevat sukulaiset olisi ollut muuta kuin kateellisia. Aika usein hautajaisissa on iäkkäämpiä ihmisiä. Ketä 70+ ikäistä kiinnostaa, mitä kenelläkin on päällä.
70+ eivät välitä, niin saattaa luulla, moni hautajaisten jälkeen kitisee ja arvostelee kovaankin sävyyn mitä näki, joten äläpäs katsele koiran karvoja.
Mikä siinä on, että joidenkin mielestä vähäinenkin etiketti pitäisi lopettaa? Meillä Suomessa mennään muutenkin ihan liikaa siitä mistä aita on matalin. Vähän tyyliä ja tasoa nyt hei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
70+ eivät välitä, niin saattaa luulla, moni hautajaisten jälkeen kitisee ja arvostelee kovaankin sävyyn mitä näki, joten äläpäs katsele koiran karvoja.
Itse ovat -50 luvun rippimekossaan. Nämä vanhukset nyt viimeksi osaavat pukeutua.
Tietenkin voi käyttää tukisukkia, minulla on niitä kolmet päällekkäin, pysyn paremmin pystyssä, kumartaminen ja istuminen hankalampaa koska olen kuin seipään niellyt.