Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu, että toisllle (hoikillekin) tulee selluliittia helposti ja toisille tosi pyöreille ei juurikaan tule.

Vierailija
17.07.2025 |

Olen itse ihan tavallisen kokonen, ennemmin hoikka ja vaikka urheilen niin reisissäni on selluliittia.

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua tuottaa kenellekään pahaa mieltä, mutta itselläni hävisi selluliitti ollessani ketogeenisella dieetillä. Nyt kun erinäisistä syistä jouduin palaamaan runsashiilariseen ruokailuun, selluliittia on tullut näkyville. 

Eikä tarvitse edes ketoilla, vaan vähentää hiilareita ja lisätä rasvaa ruokailuun.

Vierailija
42/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ne sellulittomat lihavat ihmiset syövät superterveellisesti ja hoikat, joilla on sellutliittia epäterveellisesti?

Joo!

Ja ne joille tulee raskausarpia ovat vain laiskoja hoitamaan venyvää ihoaan, koska kaikkeen voi vaikuttaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellänikin on. Olen aktiivisesti treenaava BMI 20 ja rasvaprosentti 16. Olen treenannut salilla tavoitteellisesti 15 vuotta ja muuta liikuntaa harrastanut ihan pienestä pitäen. Treenaan 6-10 kertaa viikossa jotain. Syön puhtaasti, en välttele hiilihydraatteja mutta syön niitä selvästi vähemmän kuin esim. virallisissa suosituksissa. Vettä pyrin juomaan 2-3 litraa päivässä muun nesteen lisäksi. 

Mulla on lihaksikkaat reidet ja takapuoli, mutta ei puhettakaan että kehtaisin niitä kenellekään näyttää. Aivan järkyttävä selluliittiongelma ja pahenee vaan koko ajan. 

Ei se "puhtaasri" syöminen auta, jos ruoka-aineet ei ole sopivia.

Mikä on epäsopiva ruoka-aine? 

Syön hyvin tyypillisesti näin:

Kaurapuuroa raejuustolla 

Kanasalaatti avokadolla

Hedelmä ja pähkinöitä

Kanaa, riisiä ja kasviksia 

Munakas 

HH170, P170, R60 

Nyt saa ruotia. 

Vierailija
44/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa miettinyt. Ei johdu ruokavaliosta, ei ylipainosta, ei liikunnan puutteesta. En todellakaan voi shortseja käyttää. En herran tähden. Oikeasti ottaa päähän.

Käytä pois vaan. Harvaa ihmistä jaksaa kiinnostaa toisen jalat.

Vierailija
45/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vehnä ja sokeri tekee sitä varmasti, alkoholi ja tupakka ehkä myös.Hiilareissa on paljon vaihtoehtoja noille. Liikunta auttaa, kuluta heti, samana päivänä, mitä syöt niin ei sitä tule. 

Vierailija
46/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihon paksuus. Paksuihoilla selluliitti ei näy ulospäin. Jos iho on ohut, niin näkyy. Myös rasvan jakautuminen reisiin ym. Selluliitti on yleensä siellä, joten ne joilla rasvaa kertyy sinne, niillä on helpommin sellua kun heillä joilla ei kerry ylimääräinen reisiin ym.

Minulla on ohut iho. Ja vaalea. Viileässä näkyy hiussuonistoa läpi reisissäkin sinertävänä kuultaen, ellei ole yhtään päivetystä. Normaalipainoinen. Ikä yli 50. Kolme lasta. Ei ole koskaan ollut selluliittia, eikä raskausarpia. Vaikka lihoin ylimääräistä raskausaikoina. Terveydellisesti olen syönyt liikaa "huonoja hiilareita" aikuisikäni.

Selluliitista ei ole yhtä validia teoriaa, jonka voi osoittaa oikeaksi. Rakenteellisesti tunnetaan, mutta muodostumissyytä ei yksiselitteisesti. Itse olisin taipuvainen kallistumaan sille selitykselle, että se on ilmenemä ihonalaisten osien tulehdustilasta. Varsinkin länsimainen ruokavalio aiheuttaa matala-asteista tulehdusta elimistössä. Ja geenien määrittelemää on sitten se, miten kenelläkin se tulehdus ilmenee.

Vierailija
47/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli perse ja reidet täys selluliittia sekä 45-kiloisena että nyt 85-kiloisena :(

Vierailija
48/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se selluliitti vaikuttaa enimmäkseen olevan joku geeniperäinen ominaisuus. Näkee kaikenpainoisilla, itsellä taas on paino sahannut aika paljonkin tässä elämän mittaan, eikä elintavat muutenkaan ole mistään parhaasta päästä, mutta ei merkkiäkään sellusta minkään painoisena, enkä tiedä että suvun muillakaan naisilla sitä olisi.

Vierailija
49/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellänikin on. Olen aktiivisesti treenaava BMI 20 ja rasvaprosentti 16. Olen treenannut salilla tavoitteellisesti 15 vuotta ja muuta liikuntaa harrastanut ihan pienestä pitäen. Treenaan 6-10 kertaa viikossa jotain. Syön puhtaasti, en välttele hiilihydraatteja mutta syön niitä selvästi vähemmän kuin esim. virallisissa suosituksissa. Vettä pyrin juomaan 2-3 litraa päivässä muun nesteen lisäksi. 

Mulla on lihaksikkaat reidet ja takapuoli, mutta ei puhettakaan että kehtaisin niitä kenellekään näyttää. Aivan järkyttävä selluliittiongelma ja pahenee vaan koko ajan. 

Kaurapuuroa raejuustolla 

Kanasalaatti avokadolla

He

Makrojen suhde sulla takaa selluliitin.

Vierailija
50/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulee selluliittia lähes taikaiskusta, jos painoindeksi on yli 22. Ja ilman puristusta näkyvää, kun painoindeksi on yli 24. Ollakseni alle BMI22, ruokailut on terveellisisä, alkoholi minimissä ja treenaan jalkoja raskailla painoilla kuntosalilla kolme kertaa viikossa.

Eli minulla on selluliittigeenit, mutta pystyn pitämään sen aisoissa elintavoilla.

Vierailija
51/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaurapuuroa raejuus

Olis kauheen kiva jos sitten annettaisiin se makrojen suhde jolla siitä selluliitista pääsee eroon. Tässä on nyt ketjullinen naisia joita kiinnostaisi.  

Vierailija
52/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihon paksuus. Paksuihoilla selluliitti ei näy ulospäin. Jos iho on ohut, niin näkyy. Myös rasvan jakautuminen reisiin ym. Selluliitti on yleensä siellä, joten ne joilla rasvaa kertyy sinne, niillä on helpommin sellua kun heillä joilla ei kerry ylimääräinen reisiin ym.

Minulla on ohut iho. Ja vaalea. Viileässä näkyy hiussuonistoa läpi reisissäkin sinertävänä kuultaen, ellei ole yhtään päivetystä. Normaalipainoinen. Ikä yli 50. Kolme lasta. Ei ole koskaan ollut selluliittia, eikä raskausarpia. Vaikka lihoin ylimääräistä raskausaikoina. Terveydellisesti olen syönyt liikaa "huonoja hiilareita" aikuisikäni.

Selluliitista ei ole yhtä validia teoriaa, jonka voi osoittaa oikeaksi. Rakenteellisesti tunnetaan, mutta muodostumissyytä ei yksiselitteisesti. Itse olisin taipuvainen kallistumaan sille selitykselle, että se on ilmenemä ihonalaisten osien tulehdustilasta. Varsink

Epätasainen iho eli selluliitti johtuu yksiselitteisesti sen alla olevasta rasvakudoksesta, jossa on tavallista vähemmän tukikudosta. Ellet ny sitten tarkoita sitä, mitä lääketieteessä tarkoitetaan selluliitilla, joka on ihan toinen asia.

Vierailija
53/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Makrojen suhde sulla takaa selluliitin."

Tuollaiset heitot on ihan yhtä tyhjän kanssa. 

Vierailija
54/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on nyt 50-vuotiaans selluliittiä vähemmän kuin 30-vuotiaana. On tullut lisää painoa noin 10 kg, mutta olen edelleen normaalipainoinen. Eroa on siinä, että syön nykyään todella vähän sokeria tai vehnää.

Vierailija
55/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Geenejään ei voi valita. Niiden mukana saamme, halusimme tai emme, perintönä tietynlaisen ruoansulatuksen, aineenvaihdunnan, rasvan jakautumisen ja verenkierron ja nämä määrittävät heti sen, että jonkun keho on geneettisesti altis esim selluliitille.

Geenien aktiivisuuteen vaikutetaan, sillä, mitä syö.

Ei loputtomasti.

Vierailija
56/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Tyhjän kanssa on torperoida toimiva keino.

Vierailija
57/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja mä kyllä vähän luulen että valtaosa niistäkään naisista joilla ei ole selluliittiä eivät suo millekään makroille ajatustakaan. 

Vierailija
58/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Tyhjän kanssa on torperoida toimiva keino.

On ihan yhtä tyhjän kanssa heittää tuollaisia. Oikeasti sä et selvästi tiedä yhtään mitään yhtään mistään. Tyhjä tynnyri kolisee eniten. 

Jos sä oikeasti tietäisit jotain jostain, sun kommentissa olisi jotain oikeaakin sisältöä, eikä vain tyhjiä näpäytyksiä. 

Vierailija
59/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja syö pehmeitä rasvoja.

Vierailija
60/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, ja mä kyllä vähän luulen että valtaosa niistäkään naisista joilla ei ole selluliittiä eivät suo millekään makroille ajatustakaan. 

Totta tämäkin, syövät luonnostaan ihmiselle sopivasti miettimättä sen kummemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi