Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu, että toisllle (hoikillekin) tulee selluliittia helposti ja toisille tosi pyöreille ei juurikaan tule.

Vierailija
17.07.2025 |

Olen itse ihan tavallisen kokonen, ennemmin hoikka ja vaikka urheilen niin reisissäni on selluliittia.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Genetiikka. Kaikelle ei vaan voi mitään. Sama on raskausarpien kanssa, siihenkin taipuvaisuuteen on oma geeninsä.

Kumpaankin voi vaikuttaa omilla valinnoilla. Raskausarpia voi ehkäistä huolehtimalla ihon kosteutuksesta ja siitä, ettei paino nouse nopeaan tahtiin, jolloin iho venyy. Selluliittia on hyvin helppo ehkäistä ruokavaliolla, liikunnalla, kehonhuollolla (sidekudokset) ja estrogenitasojen tasapainossa pitämisellä. 

Vierailija
22/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi ruokavalio ja hiilarit selittää, sillä monestikin lihavilla ihmisillä, joilla sitä rasvaa on, ei selluliittia näy. Jos joku haluaa vaan vittuilla, se on asia erikseen, mutta hiilarit ei tätä selitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit. Minulla on ollut aina selluliittia, vaikka olen ollut hoikka ja urheillut koko ikäni. 

Vierailija
24/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ne sellulittomat lihavat ihmiset syövät superterveellisesti ja hoikat, joilla on sellutliittia epäterveellisesti?

Vierailija
25/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi ruokavalio ja hiilarit selittää, sillä monestikin lihavilla ihmisillä, joilla sitä rasvaa on, ei selluliittia näy. Jos joku haluaa vaan vittuilla, se on asia erikseen, mutta hiilarit ei tätä selitä.

Lihava ei välttämättä vedä tolkuttomasti hiilareita. Ja kai sinäkin voit ihan järjellä päätellä, että lihavalla ei ole niin tiukka kudosrakenne, että rasva menisi möykyille. 

Vierailija
26/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli ne sellulittomat lihavat ihmiset syövät superterveellisesti ja hoikat, joilla on sellutliittia epäterveellisesti?

Juuri noin. Superterveellisen ja epäterveellisen välissä ei ole mitään ja kaikelle on maailmassa muutenkin vain yksi syy. 

Vierailija
27/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Geenit vaikuttaa 80 prosenttia ja sitten aineenvaihdunta ja ruokavalio..

Joo tosiaan hiilarit pitäisi laittaa kaikki pois mutta jos harrastat raskasta liikuntaa esim treenaat painoilla huomaat mitä vaikuttaa kun laittaa hiilarit minimiin..

Treenistä ei tule mitään kun mehut loppuu äkkiä ja sarjojen jälkeen joutuu puuskuttamaan palautumaan

Vierailija
28/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo tosiaan hiilarit pitäisi laittaa kaikki pois mutta jos harrastat raskasta liikuntaa esim treenaat painoilla huomaat mitä vaikuttaa kun laittaa hiilarit minimiin..

Treenistä ei tule mitään kun mehut loppuu äkkiä ja sarjojen jälkeen joutuu puuskuttamaan palautumaan

Hiilareissa olennaista ei ole niinkään määrä, vaan laatu. Tyhjillä hiilareilla ei saa energia, mutta tulee selluliittia, hyvillä hiilareilla tulee energiaa ja sellu pysyy aisoissa,

Vierailija
29/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluisimmat sellujalat ovat prinsessa Diana ja Jennifer Lopez.

Vierailija
30/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa miettinyt. Ei johdu ruokavaliosta, ei ylipainosta, ei liikunnan puutteesta. En todellakaan voi shortseja käyttää. En herran tähden. Oikeasti ottaa päähän.

Itse käytän vaaikka ois kuinka sellut ja suonikohjuja :D

Vierailija
31/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin, vartalotyyppi on sellanen. Yks kerran sano et miten voin olla näi hoikka mut kuitenkin alaosasta tosi kurvikas. Eli ne rasvat kerääntyy just reisiin ja perseeseen. Ei kyllä haittaa....

Vierailija
32/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hiilareissa olennaista ei ole niinkään määrä, vaan laatu. Tyhjillä hiilareilla ei saa energia, mutta tulee selluliittia, hyvillä hiilareilla tulee energiaa ja sellu pysyy aisoissa,

Ja kylmä kahvi kaunistaa.

Vierailija
33/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaa miettinyt. Ei johdu ruokavaliosta, ei ylipainosta, ei liikunnan puutteesta. En todellakaan voi shortseja käyttää. En herran tähden. Oikeasti ottaa päähän.

Johtuu nimenomaan ruokavaliosta. Selluliitti on rasvakudosta. Liikaa hiilareita. 

Yksi kikkakolmonen ei riitä, vaan yhdistämällä useamman hyvinvointia edistävän asian arkielämääsi, ruokavalio, liikunta ja lepo. 

Mutta se ruoka on noista se tärkein ja siihen pitää kiinnittää huomio.

Jos  aivot ja keho ovat jatkuvassa hälytystilassa stressin takia siihen ei paljon ravinto auta. 

Vierailija
34/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihon paksuus. Paksuihoilla selluliitti ei näy ulospäin. Jos iho on ohut, niin näkyy. Myös rasvan jakautuminen reisiin ym. Selluliitti on yleensä siellä, joten ne joilla rasvaa kertyy sinne, niillä on helpommin sellua kun heillä joilla ei kerry ylimääräinen reisiin ym.

Vierailija
35/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lihava ei välttämättä vedä tolkuttomasti hiilareita. Ja kai sinäkin voit ihan järjellä päätellä, että lihavalla ei ole niin tiukka kudosrakenne, että rasva menisi möykyille. 

Eli mielestäsi olen valehtelija tai niin tyhmä, etten tiedä mitä hiilarit ovat, jos sanon ettei ruokavaliostani voi johtua? OK. Sinä puolestasi olet jankuttava idiootti.

Vierailija
36/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä kenellekin tarkoittaa terveellinen/epäterveellinen.

Ruoka on kuitenkin se, mikä vaikuttaa.

Vierailija
37/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellänikin on. Olen aktiivisesti treenaava BMI 20 ja rasvaprosentti 16. Olen treenannut salilla tavoitteellisesti 15 vuotta ja muuta liikuntaa harrastanut ihan pienestä pitäen. Treenaan 6-10 kertaa viikossa jotain. Syön puhtaasti, en välttele hiilihydraatteja mutta syön niitä selvästi vähemmän kuin esim. virallisissa suosituksissa. Vettä pyrin juomaan 2-3 litraa päivässä muun nesteen lisäksi. 

Mulla on lihaksikkaat reidet ja takapuoli, mutta ei puhettakaan että kehtaisin niitä kenellekään näyttää. Aivan järkyttävä selluliittiongelma ja pahenee vaan koko ajan. 

Vierailija
38/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua tuottaa kenellekään pahaa mieltä, mutta itselläni hävisi selluliitti ollessani ketogeenisella dieetillä. Nyt kun erinäisistä syistä jouduin palaamaan runsashiilariseen ruokailuun, selluliittia on tullut näkyville. 

Vierailija
39/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sulla tätä "selluliittia" myös pohkeissa?

Vierailija
40/61 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellänikin on. Olen aktiivisesti treenaava BMI 20 ja rasvaprosentti 16. Olen treenannut salilla tavoitteellisesti 15 vuotta ja muuta liikuntaa harrastanut ihan pienestä pitäen. Treenaan 6-10 kertaa viikossa jotain. Syön puhtaasti, en välttele hiilihydraatteja mutta syön niitä selvästi vähemmän kuin esim. virallisissa suosituksissa. Vettä pyrin juomaan 2-3 litraa päivässä muun nesteen lisäksi. 

Mulla on lihaksikkaat reidet ja takapuoli, mutta ei puhettakaan että kehtaisin niitä kenellekään näyttää. Aivan järkyttävä selluliittiongelma ja pahenee vaan koko ajan. 

Ei se "puhtaasri" syöminen auta, jos ruoka-aineet ei ole sopivia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä