Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi emme käytä sanoja pyylevä, tanakka, atleettinen? Mitä tulee mieleen? Entä muita sanoja kuvaamaan henkilöä joka ei ole kovin hoikka?

Vierailija
17.07.2025 |

Miksi emme käytä sanoja pyylevä, tanakka, atleettinen? Mitä tulee mieleen?

Entä muita sanoja kuvaamaan henkilöä joka ei ole kovin hoikka, ehkä vaan hyvin syöneen näköinen. Ovatko nämä haukkumasanoja?

Luulen itse olevani tanakka, mutta pidän itseäni lihavana kun painoa tullut lisää 10 kg mikä on pituiselleni henkilölle kamalasti. Kun on farkut päällä niin ei ehkä edes näy että vatsakin on kasvanut kuten kaikki muut paikat jonne kilot ovat kerääntyneet tasaisesti. Olen ymmärtänyt että minua pidetään normaalipainoisena toisin kuin itse ajattelen. Harvemmin näkee ihmisiä joita voisi luonnehtia tanakoiksi tai pyyleviksi. Ihmiset ovat joko lihavia tai normaalipainoisia ja sanatkin haihtuneet käytöstä? Jonkun maatalon emäntään sopisi pyylevä jos ei ole langanlaiha.

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin oon ihan reilusti läski ja eipä se siitä muulla nimikkeellä muuksi muutu. vaan mua ei läskit haittaa ja toisten haittaamisista en piittaa sillä itse ne läskini kannan.

Vierailija
42/44 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvä huomio. Tunnen sellaisia isoluisen näköisiä naisia, jotka liikkuu tohottaa ja saa aikaan, ovat terveitä kuin pukki. Mutta nykyilmapiirissä heitä varmasti sanottaisiin vaan lihaviksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Atleettinen?

Ihmettelin kanssa  miten sopii tuohon kategoriaan.

Vierailija
44/44 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käytän noita sanoja silloin, kun tilanteeseen ja henkilöön sopivat.

Nuohan eivät ole lihavan synonyymejä paitsi pyylevä, joka on lihava tai lihavahko.  Minun mielikuvissani pyylevä on sellainen pyöreäkasvoinen, kiinteällä tavalla lihavahko henkilö, josta tulee mieleen vaikka kokki tai leipuri. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kahdeksan