Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nukahdin aurinkoon ja paloin. Pitäisikö mennä päivystykseen?

Vierailija
16.07.2025 |

Ihan käsittämätön juttu. Olin tänään rannalla. Eka kerta tänä kesänä. Levitin viltin ja menin siihen makuulle tarkoituksenani, että lepään vähän aikaa, koska olin kävellyt 3 km paahtavassa helteessä. Ja sitten kävi niin, että nukahdin. Heräsin siihen, että oksetti ja pyörrytti. Olin nukkunut melkein tunnin suorassa auringonpaisteessa! Ja olin ihan punainen, en ollut ehtinyt laittaa aurinkorasvaa. Varmaan olin saanut jonkinlaisen auringonpistoksen. En tiedä miten kauan olisin nukkunut, ellen olisi herännyt erään lapsiperheen meluisaan saapumiseen rannalle. Nyt olen kotona ja päätä särkee ja olen punainen kuin krapu. Olisiko minun pitänyt käydä terveysasemalla varmuuden vuoksi? Minulla on astma ja diabetes, ikääni en kehtaa sanoa.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä näitä i d i oo tt eja aina löytyy?

Oletko peilin edessä rääkymässä? Vahingossa tännekin kirjoitit? Mutta joo, vastausta kysymykseesi kannattaa kysellä vanhemmiltasi.

Vierailija
22/34 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kilsaa, mahtaa olla voimis kyseessä taas.

Nehän nauraa sut pihalle päivystyksestä samantien, et pääse ees sisälle asti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi sentään sä täydellinen löydät aina näihin aloituksiin pätemään.

Vierailija
24/34 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole päivystysasia 

Vierailija
25/34 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3 kilsaa, mahtaa olla voimis kyseessä taas.

Nehän nauraa sut pihalle päivystyksestä samantien, et pääse ees sisälle asti.

Nestevajaus ja auringonpistos eikä palovammat ole mikään pikku juttu. Mut toki sä menet heti päivystykseen kun aivastuttaa ja lämpömittari näyttää 37.6 - eiks niin?

Vierailija
26/34 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä päivystyksessä varmaankaan mitään ihmekonsteja ole käytössä. Tietenkin jos tulee kova kuume tai meinaa taju lähteä niin sitten on ehkä aihetta.

No pääsee ainakin tarkkailuun ja nesteytykseen ja saa palovammoihin apua.

Jos nahka on punainen niin kuin APllä niin ei pääse nesteytykseen eikä tarkkailuun. Pääsee lähtemään kotiin. Jos ihoon nousee vesirakkuloita niin sitten ehkä.

Vierailija
27/34 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikkoutta tuommoinen palaminen. Olisit palanut nuorena niin olisit nyt palamaton

Vierailija
28/34 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko peilin edessä rääkymässä? Vahingossa tännekin kirjoitit? Mutta joo, vastausta kysymykseesi kannattaa kysellä vanhemmiltasi.

Uuuu burn!

Vierailija
29/34 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, pelkkä vesi ei riitä - se tulee vaan kehosta läpi. Sä tarvit suoloja. Vaikka niin että lisäät merisuolarakeita veteen tai juot vissyä tai muuta kivennäisvettä jossa suoloja. Seuraa oloasi ja hakeudu päivystykseen jos kuumetta nousee tai pahoinvointia tulee ja heikotusta sillä se on merkki auringonpistoksesta. Ja jatkossa, rasvaa hyvissä ajoin kotona ennen kuin edes lähdet ulos, vähintään puoli tuntia aiemmin. Päähän hattu tai huivi. Pikaista toipumista.

Vierailija
30/34 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä päivystyksessä varmaankaan mitään ihmekonsteja ole käytössä. Tietenkin jos tulee kova kuume tai meinaa taju lähteä niin sitten on ehkä aihetta.

No pääsee ainakin tarkkailuun ja nesteytykseen ja saa palovammoihin apua.

Jos nahka on punainen niin kuin APllä niin ei pääse nesteytykseen eikä tarkkailuun. Pääsee lähtemään kotiin. Jos ihoon nousee vesirakkuloita niin sitten ehkä.

Tietenkin pääsee nesteytykseen jos on nestehukkaa. Mikä tarve sulla on vääristellä täällä asioita?

Vierailija
31/34 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päivystykseen nykyään mennä 

Vierailija
32/34 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista kannattaa hakea kotiin valmiiksi veteen liuotettavia nesteytysporetabletteja. On suolat ja elektrolyytit kohdillaan. Helpottaa myös krapulaan, vaikka ensisijaisesti nyt tähän kovaan helteeseen suosittelen ihmisille. Oman pojan huono olo (huvipuisto ja helteiset jonot) helpottui tällä heti kun kotiin pääsi. Myös vanhuksille oikein hyvä apu helteisiin päiviin. 

Vierailija
33/34 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään ihmekonsteja ole käytössä. Tietenkin jos tulee kova kuume tai meinaa taju lähteä niin sitten on ehkä 

Tietenkin pääsee nesteytykseen jos on nestehukkaa. Mikä tarve sulla on vääristellä täällä asioita?

no ei pääse 

ne sanoo räettä juo visdyä

Vierailija
34/34 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kova lisäsuolakiima taas ,   se on vuosittain todettu täysin turhaksi puuhaksi.Normi ruoka riittää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän