Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lasten vaaratilanteet rannoilla. Laki, että uimaliivit, vaikka kevyetkin, pitää olla lapsilla AINA kun liikkuvat rannalla.

Vierailija
16.07.2025 |

On se ihme, ettei vanhemmat laita lapsille minkäänlaisia uimaliivejä kun lapset liikkuvat rannoilla. Myös rantakallioilta villit lapset saattavat liukua veteen.  Turvallista rannoilla oloa ei muuten voida saavuttaa.

PAKOLLISIKSI lapsille kevyet uimaliivit.

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulisi pienten lasten vanhempien ymmärtävän, että lapsille voi sattua pahasti veden varaan joutuessaan.

Niinhän sitä luulisi... Tänäänkin 3 lasta meinannut hukkua.

Vierailija
22/28 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uimataidotonta pitää vahtia vedessä. Pieni lapsi kun kaatuu vedessä, niin hän saattaa siinä jo hörpätä vettä keuhkoihin, eikä pääse välttämättä itse ylös. Tämä koskee myös kellukkeellisia. Naamalleen, jos kaatuu, niin ei joku 1-3v pääse sieltä ylös. Saati sitten jos on ilman kellukkeita. Se vahinko sattuu todella nopeasti. Kellukkeet on oltava ehdottomasti, mutta lisäksi valvojien pitää tulla veteen. Jos istuu 5 m päässä rannassa, niin on auttamattomasti liian kaukana, jos lapsi painuu veden alle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellukkeiden pito ei opeta uimaan.

Vierailija
24/28 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kellukkeiden pito ei opeta uimaan.

Opettaa. Uin itse ensin kelluikkeilla. Sitten yhtenä päivänä otin kellukkeet pois ja osasin uida.

Vanhempi ei voi kellukkeisiin luottaa, koska ne saattavat irrota, muoviset voivat puhjeta, lapsi voi riisua ne itse. Siksi lasta pitää vahtia vedessä.

Vierailija
25/28 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olette kyllä pöljän kylästä kaikki, jotka vastustatte tuntemattomilla rannoilla liikkuvien lasten kellukkeita.

Antaa mennä vaan, ei ne ole minun lapsiani. Ei se vahtiminenkaan aika riitä kun putoavat suihkualtaisiinkin.

Vierailija
26/28 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapseni oli pienenä todella vettä pelkäämätön. Tarkoituksella ei pidetty kellukkeita, jotta ei tule vielä hullunrohkeammaksi veden kanssa, vaan oppii ymmärtämään miten vesi toimii. Pienenä ollessaan seisottiin aina käsivarren mitan päässä, kun oli vedessä. Sitten kun vähän tuli järkeä, saattoi jäädä jo jokusen metrin päähän, kunhan oli matalassa vedessä.

Vieläkin menen veteen mukaan, jos on yhtään syvemmässä tai tuntemattomassa rannassa, vaikka on jo 10-vuotias.

Vierailija
27/28 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikkialle autojen nopeusrajoitukseksi 20km/h

Autot tappaa enemmän lapsia kuin vesi

Vierailija
28/28 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olette kyllä pöljän kylästä kaikki, jotka vastustatte tuntemattomilla rannoilla liikkuvien lasten kellukkeita.

Antaa mennä vaan, ei ne ole minun lapsiani. Ei se vahtiminenkaan aika riitä kun putoavat suihkualtaisiinkin.

Pidätkö itse rannalla aina kellukkeita? Meillä lapsi on suorittanut uintimerkkejä. Sukeltaa ja ui paremmin kuin minä. Olen itsekin asunut lapsuuteni käytännössä järvessä. Uitiin lapsena päivittäin. Jos kirjoittaa, että kaikille alle 10-vuotiaillle kellukkeet, niin onhan se vähän hassua, kun omien lasten luokalla kaikki osaavat uida.

Uimataidottomille kelluukkeet/pelastusliivit rannalla! Siitä varmasti suurin osa on samaa mieltä kanssasi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme