Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lähtisitkö vauvan ja leikki-ikäisen kanssa viikoksi YKSIN etelänlomalle?

Vierailija
20.09.2008 |

Siis ilman miestäsi tai muuta aikuisseuraa? Mun tekisi mieli ihan älyttömästi lähteä ja rahakaan ei ole ongelma, mutta seuraa ei nyt olisi saatavilla. Mies ei pysty irtautumaan töistä, eikä kukaan mammakavereistakaan pääse. Nyt ois kuitenkin itsellä hyvä sauma, vauva on helppo, eikä vielä liiku ja leikki-ikäinen varmaan nauttisi matkasta kovasti.

Mutta tuliskohan liian raskaaksi mulle tuollainen? Voiko siihen luottaa, että 3,5 v. kyllä saa leikkiseuraa tenavakerhon tms. muista lapsista? Ja saa suositella hyvää lapsiystävällistä kohdettakin, jos sellainen tiedossa! :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi vielä meidän kahden leikki-ikäisenkään kanssa keskenäni. Ehkä joskus kun lapset ovat kouluikäisiä voisin harkita ilman toista aikuista lähtemistä.

Vierailija
2/18 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähtisin.

Sama lomaileeko kotimaassa vai etelässä. Itse olen kyllä yksinhuoltaja, niin olen tottunut tekemään kaiken itse. Lasten isä ei tapaa ollenkaan lapsia eikä ole oikein auttavaa tukiverkkoakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lähtisin yksin kahden lapsen kanssa. Teini-ikäisten kanssa ehkä joo;) mutta en siis pienten. Vaikka loma lasten kanssa ei koskaan ole sama asia kuin loma aikuisporukalla, niin yksin ainoana aikuisena kahden lapsen kanssa luulen, että reissu ei kovin lomalta tuntuisi...Lasten kanssa pitää kuitenkin olla koko ajan silmät selässäkin, kaikki ruokailusta ja nukkumisesta lähtien on erilaista kuin kotona ja MUN hermot ei ainakaan kestäisi olla yksin vastuussa lapsista! Etkö malta odottaa sellaista hetkeä, että miehesi tai joku muu pääsisi mukaan, varmasti olisi kaikille ainakin rentouttavampi kokemus? Ja jos nyt kuitenkin innostut lähtemään yksin matkalle, niin tarkista että kohteen tenavakerhoon pääsee alle 4-vuotiaat (joissain ei pääse) ja muista, että ne ovat kuitenkin vain muutaman tunnin päivässä, eli saat kyllä viihdyttää isompaa lastasi aika paljon itsekin:)

Vierailija
4/18 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tosin vain yksi lapsi, mutta olen matkustanut lapseni kanssa tosi paljon, myös kahdestaan ja aina on mennyt hyvin. Vauva on helppo, sehän käytännöllisesti katsoen vain kulkee mukana ja isompi taas ymmärtänee jo hyvin puhetta ja tottelee (meillä ainakin), joten ehdottomasti menisin.

Vierailija
5/18 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhukuvien maalajia. Näiden mukaanhan esim. yksinhuoltajat eivät voisi koskaan matkustaa minnekään. Itse tunnet omat lapsesi parhaiten. Kanarian kohteet ainakin ovat tosi helppoja ja lapsiystävällisiä. Sinuna ottaisin huoneiston, niin voit vielä iltaisin lueskella rauhassa ja juoda viiniä, kun lapset ovat nukahtaneet...

Vierailija
6/18 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miedän perheessä mentäis kyllä muutenkin...

Mietin vaan, että mieluummin sitä yhden viikon hoitelis lapsia etelän lämmössä kuin marraskuun kylmyydessä ja pimeydessä, yksinhän sitä on viikot kotonakin lasten kanssa (miehellä reissutyö). Mutta ilmeisesti se sitten on ihan kamalaa...

t. Ap

Vierailija
7/18 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarvitse pakata vaatetta tolkuttomasti päälle. Vesileikit on lapsista ihania. Kesä on aina kesä!!!

Vierailija
8/18 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapset kuitenkin väsyy reissussa ja kaipaisin jotain juttuseuraa. Varmaan siel on muitakin, mutta harvemmin kukaan haluaa mitään lomatuttuja, kun ovat kuitenkin omalla seurueella liikkeellä.

Vierailija
9/18 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MITÄ tahansa voi tapahtua, sinulle voi tulla vaikka _paha_ ruokamyrkytys =joudut tiputukseen sairalaan kun mikään ei pysy sisällä ---> miten käy lasten, kuka heistä huolehtii? (JOS menet ns. seuramatkalle, niin toki turistiopas tai ehkä jopa joku suomalainen turisti ottaisi lapset huolehdittavakseen, mutta millaista huolenpitoa sitten saisivat jne.)

Eikö tuttavapiirissäsi olisi KETÄÄN jonka ottaa mukaan matkalle? Vaikkapa joku teini-ikäinen sukulaistyttö tmv. joka olisi mukana "kaiken varalta".

Vierailija
10/18 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miedän perheessä mentäis kyllä muutenkin...

Mietin vaan, että mieluummin sitä yhden viikon hoitelis lapsia etelän lämmössä kuin marraskuun kylmyydessä ja pimeydessä, yksinhän sitä on viikot kotonakin lasten kanssa (miehellä reissutyö). Mutta ilmeisesti se sitten on ihan kamalaa...

t. Ap

mutta kuten jo sanoin, mun hermot ei poikkeusolosuhteissa kestäis viikkoakaan yksin lasten kanssa, kun samalla odottaisin kuitenkin jotain muutakin kuin samaa puurtamista kuin kotona. Ja ajattele, jos jompikumpi lapsista sairastuu, tai mikä pahinta, SINÄ sairastut ja joudut sairaalaan...

Vierailija
11/18 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma äiti tai anoppi vois ehkä lähteäkin, ovat eläkeläisiä molemmat. Mutta eri asia sitten on, jaksaisinko ITSE kumpaakaan heistä... ;)

Ap

Vierailija
12/18 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kauhukuvien maalajia. Näiden mukaanhan esim. yksinhuoltajat eivät voisi koskaan matkustaa minnekään. Itse tunnet omat lapsesi parhaiten. Kanarian kohteet ainakin ovat tosi helppoja ja lapsiystävällisiä. Sinuna ottaisin huoneiston, niin voit vielä iltaisin lueskella rauhassa ja juoda viiniä, kun lapset ovat nukahtaneet...

kunhan vastailin ap:n kysymykseen ja vähän perustelin vastauksiani. Tottakai ap lähtee jos siltä tuntuu, mutta minä en niin tekisi ja sairastuminen on mahdollista.

t. 5 ja joku muukin numero tässä ketjussa

Vierailija
13/18 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole uhkakuvien maalaamista muistuttaa siitä, että matkalla voi tapahtua ikäviäkin asioita, kuten vaikkapa sairastua mahatautiin/teloa nilkkansa niin että se murtuu tmv.

Et taida olla yh? Katsos kun lähes kaikilla yksinhuoltajilla on sukulaisia ja/tai ystäviä. Harva yh on 24/7/365 YKSIN lastensa kanssa. Eteläänkin voi lähteä niin, että vaikkapa oma äiti/Isä/sisko/veli tai vaikkapa oma teini-ikäinen serkku/kummilapsi/tutun lapsi lähtee mukaan reissuun, tai sitten oma kaveri.

Ja lisäturvaa tuo jo sekin, että on samalla lomalla vaikkapa ystävän äidin ja tämän miehen kanssa =ihmisten joita vältämättä paljon käytännössä tunne, mutta jotka tietää ok tapauksiksi ja jotka ovat kuitenkin "tuttuja"=tietää etteivät lapsen missään tilanteessa ajaudu Tenefiffan lastenkotiin tmv. jos itse makaa tiedottomana sairaalassa (sillä itsekin ottaisitte varmasti vastaavassa tapauksessa tuttunne lapset hoitoonne?)

Vierailija
14/18 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olen matkustanut kerran jos toisenkin lapseni kanssa yksin, enkä ole koskaan sairastunut. Aika harvinaista se sairaaksi tuleminen on, varsinkin jos ei ole minnekään extreme-lomalle lähdössä. Ja mua jaksaa ihmetyttää ne, jotka aina miettii pahimman mahdollisen vaihtoehdon. Sitä voi sattua mitä kamalaa vaan, vaikka ihan kotona ollessa... Ja olen entinen matkaopas ja luotan siihen, että tiukan paikan tullen apua löytyy ja sitä saa.

Vierailija
15/18 |
20.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea, niin 15 ei ole yksinhuoltaja, mutta matkustanut useamman kerran yksin lapsensa kanssa ja toisekseen tuntee matkailualan, ja palvelun tason tutuissa kohteissa, joten seuramatkalla matkustaessa tenreiffan lastenkoti ei ole ihan ensimmäinen vaihtoehto, usko tai älä...

Vierailija
16/18 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähtisi enää pienten lasten kanssa etelään, vaikka kuka lähtisi mukaan.

En nauti siitä, että pyöritän samaa rumbaa kuin kotonakin tosin vain hikisemmissä olosuhteissa. Ehkä sitten, kun lapset ovat jo kouluikäisiä.

Mitä teet jos esim. vanhempi lapsesi sairastuisi kunnon mahatautiin lomaviikolla? (niin kuin meillä kävi) No, sitten olet sinä, vauva ja leikki-ikäinen hyvässä lykyssä koko lomaviikon siellä hotellihuoneessa ottamassa varjoa. Jos kanssasi lähtee joku muukin aikuinen, niin voitte edes vuorotella siellä hotellihuoneessa oloa.

Lasten sairastuminen etelänloman aikana on omien ja tuttavien kokemusten mukaan erittäin yleistä.

Vierailija
17/18 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollut muutamat kerran etelässä pienten kanssa, ensimmäinen kerta lapset silloin 6kk ja 3v 4kk.Hyvin mennyt,vauva viihtyi hyvin rattaissa tai rannalla olessa peiton päällä, mukana myös rintareppu, niin isompi pääsi kahlailemaan rantaan.Hotellilla omat altaat,sielä viihdyttiin hyvin.Omasta asenteesta miten lähtee reissuun.

Vierailija
18/18 |
21.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka lapsi sairastuisi (jota voi tapahtua kotonakin), niin on se hotellihuonekin eri kuin ne kotiseinät! :D Ja on se ihan oikeesti lapsille kokemus.

Mä lähtisin heti, jos ois rahaa. Vaikka yksin kolmen poikani kanssa. Miehen voisin ottaa mukaan, jos ois pakko. Mulle riittää 100% lasteni seura. Ja mun muksut on 2, 5 ja 7. Otahan mut mukaan! :D

Yhden kerran meillä olivat isommat lapset reissussa sairaana. Oli kovaa kuumetta. Se meni ohi levolla ja kuumelääkkeillä. Ja silloinkin saimme käytyä kaupassa ja ruokailemassa. Kuumeinen lapsi nukkui rattaissa nämä pienet hetket. Ja yllättävän nopeasti pieni lapsi parantuu.