Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yli 50-vuotias, minkälaista liikuntaa harrastat?

Vierailija
16.07.2025 |

Olen ihan rapakunnossa, onko tästä enää mahdollista päästä edes jonkinlaiseen kuntoon?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranteessa mittari. Joka päivä tarkoitus ottaa 12,000 askelta. Koirien kansaa tai ilman.

Lisäksi hakkaan mökillä saunapuita. Tänä kesänä ehkä noin 6m3 ensin moottorisahalla sopiviksi pätkinyt, sitten kirveellä pieninyt. Metsuri toki kaatoi ne puut ja katkoi noin metriseksi, ettei rungot kaatuneet mökin päälle :). Lisäksi nikkarointi ja puutarhassa touhuilu. Äsken maalasin pihavaraston.

En siis varsinaisesti harrasta mitään liikuntaa, mutta eilenkin tuli askelia 177% päivän tarpeesta. Hyvin nukuttaa. M56

Vierailija
42/56 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyöräily ja kävely parhaat liikuntamuodot yli viiskypäselle. Itse olen jo yli kuuskymppinen ja pyöräilen päivittäin. Tänään olisi tarkoitus polkasta rapiat 60 kilsaa.

Turbo boost :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaakamambo 😍

Ai että. Kade. Olisipa kivaa liikkua noin.

Vierailija
44/56 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotityöt riittää minulle liikunnaksi. Olen hyvässä kunnossa ja lihaksiakin löytyy.

Juu, sitä pysyy kunnossa kun tyhjentää pesukonetta! Miten olet hankkinut lihaksesi? 

Vierailija
45/56 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävely, kotona voimaharjoittelua ja joogaa. Uimassa kävisin jos olisi vettä lähellä tai mahdollisuus uimahalliin. Iän tuomaa kulumaa jo selkärangassa ja päiviä on jolloin noustava uuteen aamuun kipulääkkeiden turvin. 

Vierailija
46/56 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen lajeja, jotka ei kuormita niveliä. Vesijuoksu, sauvakävely, kevyet jumpat tms.

Itselläni ainakin juoksu tuntuu polvissa heti. Muut lajit menee. 

Kevyet jumpat on yhtä tyhjän kanssa. 90-vuotias mummo jumppaa kevyesti, ei keski-ikäinen.

Vierailija
47/56 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkkeilen ja käyn salilla. Vituttaa kun alkaa olemään virtsankarkailua ja vissiin toi juokseminen sitä tekee. Ei siis juostessa lirahda vaan hittovie orgasmissa.  Taipumusta ylipainoon et en tiedä millä korvais😪

Vierailija
48/56 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pyöräily ja kävely parhaat liikuntamuodot yli viiskypäselle. Itse olen jo yli kuuskymppinen ja pyöräilen päivittäin. Tänään olisi tarkoitus polkasta rapiat 60 kilsaa.

Turbo boost :D

Taitaa olla sähkömoottoriajoneuvo alla :)

Vierailija
49/56 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen lajeja, jotka ei kuormita niveliä. Vesijuoksu, sauvakävely, kevyet jumpat tms.

Itselläni ainakin juoksu tuntuu polvissa heti. Muut lajit menee. 

Juu ei missään nimessä juoksua enää yli viiskymppisenä, varsinkaan jos on hiukankaan ylipainoa, eikä kyllä muutenkaan.

Kävely sauvoilla tai ilman, pyöräily, uinti/vesijuoksu ja talvella hiihto. Siinä lajit, jotka ei heti riko niveliä.

Vierailija
50/56 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lenkkeilen ja käyn salilla. Vituttaa kun alkaa olemään virtsankarkailua ja vissiin toi juokseminen sitä tekee. Ei siis juostessa lirahda vaan hittovie orgasmissa.  Taipumusta ylipainoon et en tiedä millä korvais😪

Paikallisestrogeeni auttaa?

Vierailija
51/56 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö partnerisi tykkää golden showerista, vai soolonako harrastelet?

Vierailija
52/56 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävelyä, juoksua, pyöräilyä, kehonpainotreeniä, ruckingia.

Vierailija
53/56 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinä päivinä, kun en käy ridaamassa, käyn hölköttelylenkeillä, noin 10 km pituisilla. Nuorena juoksin paljon. Toki tallihommia tulee tehtyä, mutta sitä en laske liikunnaksi.

Koirien kanssa tulee käveltyä yhteensä se 10 km päivässä, ja metsäkävely on kyllä hyvää myös päälle. Joogaan viikonloppuisin ja talvella hiihdän. 

Muuten olen kyllä aikamoinen nautiskelija, saunon, syön hyvin, loikoilen ja laiskottelen mielelläni. Tämä on mielestäni tärkeää, varsinkin jos oikein muuten aikatauluttaa ja suorittaa. 

Vierailija
54/56 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävelyä, juoksua, pyöräilyä, kehonpainotreeniä, ruckingia.

Runkkingia harrastan kyllä erittäin säännöllisesti.

Vierailija
55/56 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn salilla 2-3 kertaa viikossa ja teen voimannostotyyppistä treeniä. Kyykky, mave ja penkki keskiössä, lisäksi näitä tukevia liikkeitä. Pyöräilen päivittäin, se on ihan sitä lempiliikuntaa, tälle kesälle pisin lenkki on ollut 57 km. Teen myös kävelylenkkejä, sauvoilla ja ilman. Olen liikkunut koko ikäni ja liikunta on tärkeä osa elämääni.

N58

Vierailija
56/56 |
16.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

klassista balettia. Olen harrastanut sitä n. puolet iästäni. Kävelyä ja jotain lihaskuntojumppaa.