mitä mieltä olette? (hääasiaa)
eli haluaisin naimisiin ennen kun tämä toinen lapsi syntyy mutta en halua järjestää juhlia sillai että olen raskaana. mies ei kuulu kirkkoon jotan jokatapauksessa mentäis maistraatissa ja kirkossa siunaamistilaisuus. eli jos mentäis naimisiin ennen lapsen syntymää mutta järjestettäis juhlat ja sinuaamistilaisuus esim ensi kesänä? eli mentäis nyt ihan kaksistaan maistraatissa ja sit ens kesänä kunnon juhlat, hääpuvut ynm jutut. olisko typerä idea??
Kommentit (10)
Me menimme myös maistraatissa viime kesänä naimisiin, isot sukujuhlat pidämme vasta kesällä 2008 koska halusimme säästää rahat itse, emme halunneet ottaa lainaa häitä varten.
Ja maistraatissa vihkiminen otettiin jo nyt, koska meillä 2 lasta ja halusin koko perheelle saman nimen, ikäänkuin viimeinen virallinen silaus perheelle :) Olen vanhanaikainen juu ;)
jos haluatte että lapsen syntyessä koko perheellä on sama nimi (ei tietysti ole pakko olla), ja isyyttä ei tarvitse erikseen tunnustaa, niin se maistraattihomma on ihan ok. Ja avioliiton siunaus on toki kiva juttu, varsinkin jos se jotain itsellekin merkitsee. En usko että vieraat pitävät sitä turhana juhlana, sen voi kirkossa järjestää ihan niin juhlavana kuin haluaa.
ja juhlat pidettiin kesällä lapsen ristiäisten yhteydessä, jolloin myös avioliitto siunattiin. Kivat juhlat olivat.
Vaikka itse olenkin edelleen sitä mieltä, että ensin naimisiin, sitten lapset...
miehelle varmaan riittäis vaan maistraatti ja pienet juhlat mutta mä haluan sen kirkon siunaamisen siihen ja kunnon hääpuvun yn jutut.
t ap
Eli edellisestä suhteesta/liitosta siunaantuneita. Jos vaikka mies jättää niin onko pakko jäädä jo 26 vuotiaana vanhaksi piiaksi vai saako ottaa uuden miehen? Mitäs " vanhoolliset" vastaa?
eli " karkasimme" naimisiin salaa alkukeväästä ja pidimme juhlat alkusyksystä. Kaikkien mielestä idea oli hyvä eikä sitä kukaan (ainakaan ääneen..) ihmetellyt. Molempien vanhemmatkin olivat asian kanssa aivan ok.
Minusta lapsia ei pidä hankkia avoliittoon, joten ihan hyvä ajatus.