Miksi Yhdysvalloissa maksetaan veroja mutta silti ei saa ilmaista terveydenhuoltoa?
On se jännä että veroja maksetaan tosiasiallisesti enemmän kuin missään muualla maailmassa mutta eivät silti saa ilmaista terveydenhuoltoa, koulutusta jne.
Veroiksi lasketaan myös: vakuutusmaksut, koulutusmaksut, päiväkotimaksut, terveysmaksut vakuutusmaksujen päälle, terveysmaksut ilman vakuutuksia jne. eli todellisuudessa verotus on niin suurta että pitäisi saada ilmainen terveydenhuolto.
Palkat ovat paremmat juuri tuon takia koska ne maksavat muut verot ns. piilokuluja yksityisille yrityksille. Niin ja sitten kaupunki/osavaltioverot, alv verotus osavaltiotasolla jne.
40-60% väestöstä elää kädestä suuhun.
Ja tätä jotkut haluavat Suomeen.
Kommentit (45)
Siellä maassa ei asiat todellakaan ole hyvin. Mutta eipä täälläkään voi paljon rehennellä hienolla terveydenhuollolla enää nykyään. Veroja paskat kyllä vetää, mutta ne on tarkoitettu itselle, kavereille ja juuri itseään äänestöville.
Ei siellä mitään pakollista "terveysmaksua" ole. Valikoit itse mistä haluat maksaa, toisin kuin Suomessa jossa palkastasi ulosmitataan valmiiksi kaikki.
Ja kyllä Yhdysvalloissa voi saada ilmaistakin terveydenhoitoa, kunhan ymmärtää systeemin.
Yhdysvallat on sotinut lähes yhtäjaksoisesti yli sadan vuoden ajan. Ei se ilmaista ole.
Se olisi kommunismia! Jumala vihaa kommunismia!
Vierailija kirjoitti:
Eihän Suomessakaan saa hoitoa vaikka veroja maksetaan. Ja joku vielä haluaa jatkaa tätä samaa politiikkaa Suomessa.
Yhdysvalloissa lääkkeiden hinnat ovat korkeat, vasta katsoin vertailuja joissa joku peruslääke maksaa Australiassa 9 euroa, Skotlannissa se on ilmainen ja Jenkeissä vastaava maksaa lähes satasen. Instagramissa eräs amerikkalainen esitteli sisarensa lääkärilaskua, sisar oli itkenyt lääkärikäynnillä joten laskuun oli lisätty 40 euron emotional councelling. Yhdysvalloissa mitään ei saa ilmaiseksi ja lääkärilaskut ovat valtavat.
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä mitään pakollista "terveysmaksua" ole. Valikoit itse mistä haluat maksaa, toisin kuin Suomessa jossa palkastasi ulosmitataan valmiiksi kaikki.
Ja kyllä Yhdysvalloissa voi saada ilmaistakin terveydenhoitoa, kunhan ymmärtää systeemin.
Mikä tahansa terveydenhuoltosysteemi on parempi kuin tuo jenkkien. Kallis ja huono. Byrokraattinen ja,stressaava asiakkaalle. Et koskaan tiedä mihin olet oikeutettu.
Esim. tulovero on kyllä jenkeissä paljon alhaisempi kuin Suomessa.
Siellä ei ole mitään muuta hyvää kuin luonnon nähtävyydet.
Vierailija kirjoitti:
"In an oft-cited study, as many as 66.5% of people who file for bankruptcy blame medical bills as the primary cause. As many as 550,000 people file for bankruptcy each year for this reason.
This data has been known for many years and has continued even with the passage of the Affordable Care Act."
https://www.ilr.cornell.edu/scheinman-institute/blog/john-august-health…
universaali julkinen terveydenhoito on Suomessa nykyään vitsi. Etenkin vanhusten osalta, mutta itsellänikin on viisikymppisenä yksityinen terveysvakuutus. Käynyt kahdessa leikkausoperaatiossa sen avulla Suomessa yksityisellä
Koska vakuutusyhtiöt lobbailee pitääkseen rahunsa. Maksat vakuutuksesta joka ei kuitenkaan korvaa mitään koska sairastuit vääränä viikonpäivänä tai sitten venyttävät korvausten maksamista kunnes kuolet.
Vierailija kirjoitti:
Sun kannattaa mun mielestä tehdä valitus verotuksestasi. Ja tapauksellasi on valtava uutisarvo!
Suomessa sekä työntekijä että työnantaja maksaa sairausvakuutusmaksun.
USAssa yleensä työnantaja maksaa sairausvakuutusmaksun.
Maailmassa ei ole olemassa ilmaisia asioita. Ei USAssa eikä Suomessa. Ei meilläkään terveydenhuolto ole ilmaista, vaan verovaroin kustannettua. Meillä suurin puhallus on se, ettei terveydenhuoltopalveluista makseta arvonlisäveroa, vaan lääkärikunta saa laittaa senkin osan taskuunsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän Suomessakaan saa hoitoa vaikka veroja maksetaan. Ja joku vielä haluaa jatkaa tätä samaa politiikkaa Suomessa.
Yhdysvalloissa lääkkeiden hinnat ovat korkeat, vasta katsoin vertailuja joissa joku peruslääke maksaa Australiassa 9 euroa, Skotlannissa se on ilmainen ja Jenkeissä vastaava maksaa lähes satasen. Instagramissa eräs amerikkalainen esitteli sisarensa lääkärilaskua, sisar oli itkenyt lääkärikäynnillä joten laskuun oli lisätty 40 euron emotional councelling. Yhdysvalloissa mitään ei saa ilmaiseksi ja lääkärilaskut ovat valtavat.
Suomessakin oli lehdissä, kun Yhdysvalloissa synnyttäneeltä äidiltä laskutettiin "ihokontaktiterapia" koska lapsi oli annettu äidin syliin synnytyksen jälkeen.
Siellä kannattaa lukea pienet präntit. Koska monet ambulanssifirmat ovat yksityisiä, niin kaikki vakuutukset eivät kata jokaisen lanssifirman kyytejä, siis täytyy tietää minkä firman lanssin tilaa jos sellaiselle tulee tarvetta.
Muuten 2000$ lasku täytyy maksaa melkein kokonaan itse.
Yhdysvalloissa halutaan itse valita hoitava lääkäri, joka on sitten käytettävissä koska tahansa. Ei suomalainen systeemi, jossa odotetaan lääkärille pääsyä viikkoja, ole mikään toiveiden täyttymys juuri missään maassa.