Juhlat tulossa, vieraat eivät vastaa tulevatko
Meillä on perhejuhlat tulossa. Kutsut on lähetetty viikkoja sitten ja niissä oli selvä dl päivämäärä ja yhteystiedot, mihin ilmoittaa pääseekö paikalle.
Päivämäärä meni pari päivää sitten ja nyt pitäisi vahvistaa pitopalvelun tilaus. Ongelmana on, että kutsutuista melkein puolet ei ole ilmoittaneet mitään(!) tai ovat vastanneet "Kiitos kutsusta, ihanaa, katson saanko työvuorot sovitettua / katsotaan millä kokoonpanolla tullaan / kyllä meiltä joku tulee mutta en tiedä vielä pääseekö puoliso tai lapset..."
Näin juhlien järjestäjän näkökulmasta tämä on todella rasittavaa. Teen tässä osallistujalistaa ja mietin, tilaanko tarjottavaa 25 vai 40 hengelle...
Miksi ihmiset on tämmöisiä?
Kommentit (46)
Lainaus aiemmasta kommentista:
"Pakko todeta (huomautan vielä, että vastaan aina kyllä kutsuun pääsenkö vai en) ettei kaikki tiedä työvuorojaan ym. menojaan viikkoja tai kuukausia etukäteen."
Mun on tiedettävä juhlat ja vastaavat ns. isommat menot paria kuukautta aiemmin että tiedän suunnitella vapaatoiveen työvuorolistaan sille kohdalle. Muuten ainoa vaihtoehto on koittaa vaihtaa vuoroa jonkun kollegan kanssa ja se ei todellakaan aina onnistu, muillakin kun on muuta elämää. Kertyneitä lomapäiviä ja palkatonta vapaata en todellakaan ala ottaa kenenkään juhlien takia. Kesälomakausi on vasta menossa parhaimmillaan ja meillä kysellään jo talvilomien ajankohtia.
Tuo on ärsyttävää. Jotkut luulevat, että jos ei vastaa ollenkaan, se tarkoittaa ettei tule juhliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
dl?
Mä en noista lyhenteistä tajua mitään. Ehkä ei myöskään sun sukusi. Ihmettelisin vain, miksi ilmoitat kuppikokoasi desilitroina
Dead line?
Kuollut viiva
Suomeksi se on v.p., vastausta pyydetään.
Mä olen ollut aika suoraviivainen kutsuissa. Olen soittanut tai laittanut tekstarin ja sitten vastauksesta päätellen päätellyt tulevatko vain ei. Sukulaisista tietää 99%:n varmuudella tulevatko vai ei, tuttavista ei niinkään. Toki joskus on tullut viimehetken sairastumisia, mutta sille ei mitään voi. Teen yleensä tarjottavat niin että on tilaa yllätysvieraillekin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen aina ihmetellyt, että joku järjestää juhlia kesken suosituimman kesälomakuukauden. Monilla on silloin muita omia suunnitelmia. Yksi kaverini aikoinaan keksi mennä naimisiin heinäkuussa. Kaikista kutsutuista lapsuudenkavereistani vain pari oli lisäkseni paikalla. Kaikilla muilla oli joku este.
Okei, mutta silloin vastataan "kiitos kutsusta, mutta emme valitettavasti pääse".
Mikä siinä on niin vaikeaa?
Mulle suututtin tuostakin. Lähetin miehen ja lapsen sukunsa juhliin ja ilmoitin etten itse pääse. Myöhemmin selvisi että olisin päässytkin, mutta en alkanut veivaamaan ilmottautumisia. Nyt sitten miehen sisko murjottaa mulle, kuulemma. Ilman murjotusta ei kukaan olisi edes kiinnittänyt huomiota poissaolooni.
Ennen maailmassa osattiin pyytää anteeksi omia mokia, eikä syyttää niistä muita. Tietysti jos halusitkin viestiä, ettet pidä heidän seurastaan, niin eihän siinä mitään. Mutta älä sitten ihmettele, jos he eivät ole sinuun tyytyväisiä sen jälkeen. Hassu.
Kuollut viiva