Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Juhlat tulossa, vieraat eivät vastaa tulevatko

Vierailija
15.07.2025 |

Meillä on perhejuhlat tulossa. Kutsut on lähetetty viikkoja sitten ja niissä oli selvä dl päivämäärä ja yhteystiedot, mihin ilmoittaa pääseekö paikalle. 

Päivämäärä meni pari päivää sitten ja nyt pitäisi vahvistaa pitopalvelun tilaus. Ongelmana on, että kutsutuista melkein puolet ei ole ilmoittaneet mitään(!) tai ovat vastanneet "Kiitos kutsusta, ihanaa, katson saanko työvuorot sovitettua / katsotaan millä kokoonpanolla tullaan / kyllä meiltä joku tulee mutta en tiedä vielä pääseekö puoliso tai lapset..." 

Näin juhlien järjestäjän näkökulmasta tämä on todella rasittavaa. Teen tässä osallistujalistaa ja mietin, tilaanko tarjottavaa 25 vai 40 hengelle...

Miksi ihmiset on tämmöisiä?

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita nyt vaan kysymystä perään, että tuletteko. 

Vierailija
2/46 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin yleistä nykypäivänä. Tuntuu että moni odottaa viime tippaan että tuleeko jotain muuta mukavempaa tekemistä ennen kuin lyö lukkoon mitään muuta. Tän takia en halua järjestää enää mitään juhlia. Silti jotkut kyselevät että etkö nyt muka oikeasti järjestä juhlia kun täytät pyöreitä. No en kun en jaksa tuota säätöä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei auta kun kysyä suoraan tuletteko ja kuinka monta. Ärsyttävää mutta mikäs teet.

Vierailija
4/46 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aina ihmetellyt, että joku järjestää juhlia kesken suosituimman kesälomakuukauden. Monilla on silloin muita omia suunnitelmia. Yksi kaverini aikoinaan keksi mennä naimisiin heinäkuussa. Kaikista kutsutuista lapsuudenkavereistani vain pari oli lisäkseni paikalla. Kaikilla muilla oli joku este.

Vierailija
5/46 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen aina ihmetellyt, että joku järjestää juhlia kesken suosituimman kesälomakuukauden. Monilla on silloin muita omia suunnitelmia. Yksi kaverini aikoinaan keksi mennä naimisiin heinäkuussa. Kaikista kutsutuista lapsuudenkavereistani vain pari oli lisäkseni paikalla. Kaikilla muilla oli joku este.

Esim. rippijuhlat osuvat usein kesäkuukausille.

Vierailija
6/46 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat viestin asianomaisille, että tänään klo xxx mennessä tarvitset tiedon, kuinka moni teidän perheestänne osallistuu. Mikäli ilmoittautumista ei tuohon ajankohtaan mennessä ole tullut, niin katsot, että ao. henkilöt eivät ole tulossa. Helppoa! 

Jälki-ilmoittaitumista ei ole.

Vierailija
7/46 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkoko niihin on kaikki kumminkaimat kutsua? Lähiomaisille voi soittaakin ja varmistaa vieraiden määrä.

Vierailija
8/46 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakkoko niihin on kaikki kumminkaimat kutsua? Lähiomaisille voi soittaakin ja varmistaa vieraiden määrä.

Perheitä on kovin erikokoisia. Kun minä kutsun lapseni rippijuhliin isovanhemmat, kummit, sedät, tädit ja serkut sekä muutaman läheisimmän ystävän, niin meitä on äkkiä 50 henkeä.

Vierailija
9/46 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se jännää miksi monet haluavat kesähäät kun on lämmintä ja vihreää eikä vaikka marraskuussa räntäkeleillä. 

Vierailija
10/46 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytän 50 v ensi viikon perjantaina. Olen kutsunut vieraita 50 ja 34 on ilmottanut tulevansa. Olen tehnyt jo järjestelyjä ja hankkinut alkoholit ja juomat ja tuolit pihalle koska on pihajuhlat. Hankin ison teltan myös varoiksi jos sataa.

Vierailija
11/46 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei vaivaudu ilmoittamaan että on tulossa niin ovella voi sanoa että ruuvat on tilattu ilmoittautuneille ja kiittää tervehtimisestä ja sysätä pois!

Vierailija
12/46 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheitä on kovin erikokoisia. Kun minä kutsun lapseni rippijuhliin isovanhemmat, kummit, sedät, tädit ja serkut sekä muutaman läheisimmän ystävän, niin meitä on äkkiä 50 henkeä.

Meillä oli vastaavalla kokoonpanolla noin 25 henkeä. Tosiaan on perheet kovin erikokoisia.

Vierailija
13/46 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsuun pitää liittää maininta, että ilmaista viinaa ja ämpäreitä jaossa niin kaikki tulevat paikalle.

Vierailija
14/46 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kokemuksen mukaan ne, jotka eivät ole vastanneet mitään, eivät tule.

Vierailija
15/46 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okei, mutta silloin vastataan "kiitos kutsusta, mutta emme valitettavasti pääse".

Mikä siinä on niin vaikeaa?

Vierailija
16/46 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Järjestin juuri hautajaisia, joissa oli pitopalvelu. Pitopalvelun tyyppi oli kovin yllättynyt, että meitä oli melkein tasan se määrä, jonka olin ilmoittanut etukäteen. (Yhdellä poikkesi henkilömäärä.) On kuulemma yleistä nykyään, että ihmiset vain jättävät tulematta.

Sairastumisia toki sattuu ja on hyväkin, että ihmiset eivät lähde oireisena tartuttamaan. Mutta ilmeisesti nykyään on yleistynyt se, että ihmiset jäävät viime tipassa pois ilman hyvää syytä tai jopa ilmoittamatta.

En voi ymmärtää: Heidän tarjoiluistaan maksetaan. Tosi "hauskaa" maksaa satasia roskiin menevästä ruoasta. Ja vielä suurempi harmi järjestäjille, jos monta jättääkin tulematta. Pienissä juhlissa voi käydä äkkiä niin, että ei olekaan ketään vieraita.

Vierailija
17/46 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita nyt vaan kysymystä perään, että tuletteko. 

Varminta on sen sijaan kysellä vauvapalstalla, tulevatko...

Vierailija
18/46 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun kokemuksen mukaan ne, jotka eivät ole vastanneet mitään, eivät tule.

Kutsujan on siinä tapauksessa hyvä katsoa peiliin.

Vierailija
19/46 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytän 50 v ensi viikon perjantaina. Olen kutsunut vieraita 50 ja 34 on ilmottanut tulevansa. Olen tehnyt jo järjestelyjä ja hankkinut alkoholit ja juomat ja tuolit pihalle koska on pihajuhlat. Hankin ison teltan myös varoiksi jos sataa.

Onko se joku saavutus? Kun itse täytin 50, en kutsunut ainuttakaan vierasta.

Vierailija
20/46 |
15.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä rasittavaa. Itsekkyys! Itse vastaan ensin aina kiitos kutsusta ja mukavaa yms. ja ennen dedistä sanon, tulenko. Yleensä on töitä.