Hävisimme kilpailun unelmakodista :(
Löysimme aivan ihanan uuden talon järven rannalta ja iso kaunis suojaisa piha mutta kuitenkin hyvien kulkuyhteyksien lähellä. Menetimme sen tarjouskilvassa ja nyt siinä asuukin joku pieni tyttö itsekseen. Mihin yksi ihminen tarvitsee 200 neliötä?! Ja jos on noin iso palkka niin tuskin edes ehtii kotona makoilemaan. Olisin niin halunnut sen.
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi et maksanut enemmän?
Emme pysty maksamaan enemmän kuin on rahaa!
Sellasta se on. Mullakin olis monta unelmataloa, joihin mulla ei varaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä meilläkin meni unelmakoti sivu suun. Ei ollut varaa tarjota talosta sitä mitä se olisi vaatinut. Hyvää tässä on se, että ei mennyt meitä varakkaammalle pilkkahintaan, kun tuli kilpailua talosta. Voittanut joutui maksamaan reippaasti pyyntihintaa enemmän.
Meille taas löytyi omaan budjettiin sopiva unelmatalo. Tähän myös ylläpitoa ajatellen varat riittävät paremmin. Tarkistettiin omia unelmia budjettiin sopiviksi. Loppujen lopuksi meni ihan oikein. Onhan se tietysti hienompi se talo jonka kilpailussa hävittiin, mutta löytyi meille omaan tilanteeseen sopiva unelma talo kuitenkin myöhemmin. No rantaa ei saatu, mutta kohtuumatka tästä on yleiselle uimarannalle. Oma budjetti ei riitä omarantaiseen kohteeseen.
Miksi nautit siitä että joku muu joutuu maksamaan enemmän?
Se talo oli jokasentin arvoinen. Kilpailin siitä siihen saakka mihin omat rahkeet riittävät, mutta vastapuolella oli varaa maksaa enemmän. Oli reilu kauppa ja siksi meni oikein. Myyjä sai talon arvon mukaisen hinnan. Ainoa jota kirpaisi ehkä oli hintakilpailun voittanut, mutta hänhän halusi kohteen kiihkeästi. Oli reilu kilpailu. Varakkaampi voitti ja sai hyvän talon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huono-osaisia?
Milloin tuollaisia sopimuksia on välityksestä alettu tekemään, että pitää kiinteistönvälittäjän kanssa sopia minimihinta millä myy? Olen myynyt osakkeita ja kiinteistöjä. Aina olen saanut itse päättää kenelle myyn ja mihin hintaan.
Suosittelen katsomaan taloja joiden hinta osuu sun budjettiin jo pyyntihinnaltaan. Kenenkään ei ole pakkomyydä pyyntiä halvemmalla. Iskit silmäsi haluttuun kohteeseen ja toinen pystyi maksamaan oikean hinnan.
Aloittajasta tulee mieleen oman edellisen kämpän ostajakandinaatit. Tulivat katsomaan kalliinpaa kuin mihin oli heillä varaa. Olis pitänyt myydä heille tappiolla. Vetosivat siihen ettei enempään ole varaa ja todella haluavat asunnon. Myin kuukausi myöhemmin pyyntihintaan toiselle pariskunnalle. Asuin kohteessa. Minulla oli aikaa odottaa sopivaa ostajaa vaikka seuraavat viisi vuotta.
Vierailija kirjoitti:
"Nykyään ei ole mitään tarjouskilpailua. Jos tarjoat pyyntihinnan ja kukaan muu ei ehdi tarjota sitä sinua ennen, talo on sinun. Jos on oikeasti kiinnostunut jostain ei pidä tarjota liian vähän, myyjä voi kieltäytyä tarjouksesta. Pitää myös toimia nopeasti. Itse kun halusin yhden asunnon, tein tarjouksen käymättä asunnossa, heti kun tuli ilmoitus myynnistä, ja tarjosin pyyntihintaa. Välittäjä sanoi että on käytännössä sinun jos myyjälle sopii. Kaikki muut jäivät rannalle ruikuttamaan. Se pieni tyttö, jolla on nyt iso asunto."
Ei se ihan noinkaan mene. Myyjän ei tarvitse hyväksyä tarjousta, vaikka asunnosta tarjottaisiin pyyntihintaa. Meillä välittäjämme kehotti pitämään jäitä hatussa ja odottamaan ostajalta vielä parempaa tarjousta. Näin tapahtuikin ja saimme lähes 10 000€ yli pyynnin!
Sen asunnon suhteen jonka halusimme tarjosimme samantien puolestaan 2000€ yli pyynnin pelkästään sen takia, että asunnosta kiinnostuneita oli niin valtavasti. Tarjous hyväksyttiin samana iltana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletteko huono-osaisia?
Myyjän olisi pitänyt harrastaa hyväntekeväisyttä ja myydä teille ketjun aloittaja alihintaan, koska sä haluut? Tätäkö haluat? Kuulostaa huono-osaisen unelmoinnilta. Unelmoidaan sellaisesta mihin ei ole varaa ja petytään, kun muilla on varaa.
Onhan tuolla useampikin talo, mitkä ovat varallisuustasooni liian kalliita. Ei riitä rahat, mutta en mä sitä harmittele. Ihan turhaahan se olisi. Täytyy ymmärtää ajatella realistisesti eikä syytellä muita omasta tilanteestaan.
Luultavasti teillä asuminen ja elinkustannukset on seuraava murhe, jos etsitte taloa oman maksukykynne päätepisteestä
Se saa jolla on rahaa ei perse aukisena mitään saa ne piirtää jolla liitua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija
Miksi nautit siitä että joku muu joutuu maksamaan enemmän?
Kateus. Itse en
Voihan sitä kateudeksi nimittää, että yritin tosissani saada unelmatalon itselleni siihen hintaan saakka mihin minulla oli varaa. Toisella oli varaa maksaa enemmän. Oli mielestäni reilu tilanne. Unelmatalo meni varakkaammalle. Sitten olisin surrun, jos en olisi yrittänyt kaikkeani talon saadakseni ja se olisi myyty minullekkin sopivaan hintaan.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan toi pikkutyttö taas sellainen nelikymppinen timmi toimitusjohtaja jolla tulot kohdillaan.
Kehen ap:lla ei ole mahkuja. Sellaisiin isompiin, köyhempiin tylleröihin saattaa olla.
Pilkallista naurua kohteena luuseri ap.
Money money money niinkun laulu sanoo,oli donald trump diili ohjelman tunnari.rahalla saa jos ei rahaa siten ei saa, helpookun mikä näillä mennään hyvää yötä.perse aukiset sanoi elon musk 🤣🤣🤣
Itse valittaisin tarjouskaupan päätöksestä. Käsittääkseni asunto pitää myydä sitä eniten tarvitsevalle, eikä eniten maksavalle. Sinuna ottaisin yhteyttä oikeusaputoimistoon.
Sellaista se elämä on. Ei auta itku markkinoilla, siellä pitää olla rahaa.
Minäkin olen sellainen pieni "tyttö", jolla on rahaa. Mitäs siihen sanot ap?
Vierailija kirjoitti:
Olen kaksi kertaa ostanut asunnon tarjoamalla pyyntihinnan. Kauppa on ollut selvä heti. Ehkä olisin saanut tingittyä muutaman tonnin, mutta miksi ottaa riskiä, jos asunnon haluaa?
Me tarjottiin 2 tonnia yli, kun löydettiin viimeinkin se, mistä molemmat tykättiin. Alkuhinta oli nykytapaan realistinen. Saatiin asunto samantien ja täällä ollaan asuttu onnellisena jo yli 20 vuotta
Pienellä tytöllä oli vissiin enemmän rahaa kuin Ap:lla.🙄