Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi hupparia pidetään nolona vaatteena?

Vierailija
15.07.2025 |

Miksi? 

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huppari on hyvä vaate. Ja paljon antaa vaikutteita se, millaista kangasta on käytetty.

Minulla vanhalla ikänaisella on huppari ja suorastaan rakastan sitä, se on musta ja kiiltävähköä kangasta,

jonka pinta on hieman nukkainen ja epätasainen. Rakastan siinä juuri tuota huppua jolla saan niskani myös 

pysymään lämpöisenä :) taskuja siinä ei ole, hyvä vaan niin ei pullistele vatsan kohdalta.

Minulla ovat niskat kroonisesti jumissa ja eivät kestä yhtään vetoa. En ole huivi- enkä pooloihminen. Huppari on minulle järkivaate. Näin pärjää vähemmällä lääkityksellä kun voi vetää hupun päähän kun tuulenvire alkaa käydä niskaan. Olen niin vanha, että on aivan sama mitä muut minusta ajattelevat. Jos pitävät narkki- tai myymälävarasvanhuksena niin sitten pitävät. Minkä minä toisten ihmisten ajatuksille ja mielipiteille voin? 

Vierailija
42/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huppu laskeutuu kuten löysä leuanalus ja tuplasti sitä on yksinkertaisesti vain liikaa että tekee koomisen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huppari ei ole nolo vaate. 

Mutta ei se nyt muualla kuin urheilun jälkeen lepäillessä kovin tyylikäskään ole. Pääsääntöisesti hupparien malli on sellainen, että ei imartele kenenkään vartaloa ja on oikeastaan aika epämukava verrattuna kunnolla leikattuun vaatteeseen, jossa on muotolaskoksia ja kaarevia saumoja. Jos se on vielä tehty jostain tönköstä puuvillasta tai fletkusta  mukateknisestä materiaalista, niin aina vaan huononee. Merinovillaisia huppareita toki on olemassa, ne on mukavia päällä, mutta ei nekään kovin hyvältä näytä. On sellainen löhövaate, sopii lepäilyyn ja lämmittelyyn varsinaisten suoritusten välillä.

Vierailija
44/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huppari ei sovi vanhemmille ihmisille esim 40-vuotiaille. Huppari on nuorisovaate. 

Huppari on ihana, lämmin, mukava ja väljä :)

T.hupparimummo

Vierailija
45/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huppari sopii lähinnä ala-asteikäisille ja sitä nuoremmille. Muiden päällä se on vaan harvinaisen ruma riepu.

Kyllä huppareita on ihan huippumuotimerkeilläkin. Ne vaan maksaa 600-700 euroa, joten ei ole ihan kaikkien saatavilla. Joudun tyytymään ruotsalaisen kashmirneulemerkin 250 euron huppariin. Ohut mutta ihanan lämmin, käytän melkein ympäri vuoden. Nainen 66 v.

Vierailija
46/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään, ketkä pitäisivät huppareita nolona. Toki tunnen pääasiassa aikuisia ihmisiä. 

Vierailija
47/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laitan hupparin aina hyppyriin oon mäkihyppääjä muija 

Vierailija
48/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se on koti- tai vapaa-ajan vaate eikä siistiä pukeutumista. Tilanteen mukaan pukeudutaan. En rakastuisi hupparimieheen enkä itsekään näe itseäni hupparissa kuin jossain lenkillä tms.

Vierailija
49/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huppari on just hyvä vaate. Taskut ja kaikki. Oli töissä päällä yksi huppari ja vaihdoin toiseen nyt kotona. Ei munkaan ystävissä ole ketään, joka olisi keksinyt alkaa dissata huppareita. Tosi randomia. N50

Vierailija
50/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huppari yleistyi nopeasti nuorisovaatteena ja ponnahti julkisuuteen 1970- ja 1980-luvulla kun hiphop-kulttuuri ja skeittarit ottivat sen omakseen. Sieltä nykyinen imago on.

Pienellä taustatutkimuksella selviää, että alunperin vaate on kehitetty kylmissä olosuhteissa työskenteleville ja seuraavaksi sitä alkoivat käyttää urheiljat pysyäkseen lämpiminä.

Vierailija
51/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi rumaa ja epämukavaa pukeutumista. Saa lihavan näyttämään pallolta ja hoikan lihavalta. Mutta pukekaa te huppari niin minä näytän paremmalta vieressä hyvin istuvissa aikuisten vaatteissani.

Vierailija
52/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori vaan, mut skeittailijoita jne ei ollut 70-luvulla. Silloin farkkutakit olivat kova sana ja niitä myös sai erivärisinä samettisina. Mulla oli yksi oikein hyvä sininen farkkutakki sekä ruskea että vaaleanpunainen. Ruskea sopi oikein hyvin huippumuodikkaisiin ruskeisiin Retu - kenkiin. Ou jeah, oltiin muodin huipulla.

N65 v.

Vierailija
53/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huppari ei sovi vanhemmille ihmisille esim 40-vuotiaille. Huppari on nuorisovaate. 

Joo. Yli 40 vuotiaiden täytyy alkaa pukeutumaan ruutukuvioiseen kauluspaitaan ja khakin värisiin puuvilla housuihin. Naisille pitkä mekko päälle ja hiukset nutturalle. Heti kun ihminen täyttää 40 vuotta, on välittömästi alettava pukeutumaan kuin isoisä/isoäiti.

Naisille soppi myös tummansininen pliseerattu hame ja valkoinen paitapusero.

Vierailija
54/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huppari on lämmin kerrosvaate. Jos tuulee, niin saa hupunpäähän, ettei korvat jäädy. Jos ahdistaa eikö huvita olla ihmisten ilmoilla, niin huppupäässä on jotenkin "näkymättömämpi" olo. M30 

Mä tykkään vetoketjullisista huppareista. Jos on vähän lämmin, voi avata vetskarin, jos tulee kuuma, saa hupparin helposti pois päältä. Ja niissä on taskut!

Vierailija
55/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttää joltain vassari rikolliselta.

Vierailija
56/56 |
24.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi rumaa ja epämukavaa pukeutumista. Saa lihavan näyttämään pallolta ja hoikan lihavalta. Mutta pukekaa te huppari niin minä näytän paremmalta vieressä hyvin istuvissa aikuisten vaatteissani.

Hupparit nimenomaan on mukavia. Eikä mua kiinnosta, näytänkö mä sun mielestä pallolta tai lihavalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kuusi