Läskeimmät suomalaiset löytyvät Etelä-Pohjanmaalta
Karmein osa Suomesta näyttää taas osaamistaan.
Kommentit (79)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kunnolla lihava mahdu kulkemaan muuta kuin lakeuksilla
Siksihän siellä lakeudet on: kunnolla lihavat auranneet puustot ja painollaan tasanneet maaston vyöryessään eteenpäin.
😁
Kaikki tuntemani eteläpohojalaaset ovat lihavia, jopa nuoret. Itse olen pohjosempaa kansaa ja normaalipainon rajoissa. Näin äskettäin valokuvan näistä lihavista , sisarus- ja ystäväporukasta ja ei siinä kuvassa tosiaankaan yhtään normaalipainoista tai laihaa ollut. 50-vuotiaita molemmin puolin. Työteliästä, rahakasta porukkaa. Oisko vika geeneissä?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki tuntemani eteläpohojalaaset ovat lihavia, jopa nuoret. Itse olen pohjosempaa kansaa ja normaalipainon rajoissa. Näin äskettäin valokuvan näistä lihavista , sisarus- ja ystäväporukasta ja ei siinä kuvassa tosiaankaan yhtään normaalipainoista tai laihaa ollut. 50-vuotiaita molemmin puolin. Työteliästä, rahakasta porukkaa. Oisko vika geeneissä?
Ei ole. Elämäntavoissa kuten muuallakin länsimaissa. Jonkun pitää olla tilaistoissa ensimmäinen, mutta EP ei ole mikään erikoisuus Suomessa. Suurin osa muista maakunnista on ihan kannoilla.
Taas media teki klikkiuutisointia. Kun tutkii asiaa tarkemmin, huomaa, että erot eri maakuntien/maakuntien osien välillä ovat aika pieniä. Lähes yhtä paljon lihavia Etelä-Pohjanmaalla on ainakin Kanta-Hämeessä ja Keski-Uudellamaalla.
Vierailija kirjoitti:
Taas media teki klikkiuutisointia. Kun tutkii asiaa tarkemmin, huomaa, että erot eri maakuntien/maakuntien osien välillä ovat aika pieniä. Lähes yhtä paljon lihavia * Etelä-Pohjanmaalla on ainakin Kanta-Hämeessä ja Keski-Uudellamaalla.
* kuin
Jopsa silmätkin hukkuvat niihin läskeihin.
Naisilla varsinkin.
Hyi mikä video. Oikein yksi tositosi läski kun oli vaikea kävelläkin koska jalan halkaisija oli nilkankin kohdalta jo metrin...
Me halutaan olla läskejä! Mahat yhteen hakkaa! Läskit eivät koskaan lakkaa! Me halutaan olla läskejä!
Miksi ylipainosta ei voi keskustella asiallisesti? Miksi käytetään halventavia termejä kuten läski, jne.
Aloitus taitaa olla vain yksi palstatrollin haukkumisketju. Hän kun saa kiksejä vain nettikiusaamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ylipainosta ei voi keskustella asiallisesti? Miksi käytetään halventavia termejä kuten läski, jne.
Aloitus taitaa olla vain yksi palstatrollin haukkumisketju. Hän kun saa kiksejä vain nettikiusaamisesta.
Läskiä lotinaa
ja peurampa pyllyä ihanaa
on römpsässä käristetty kiristetty
vattahan varistettu juu
Suurin osa ihmisistä pullukoita. Mitä sitten?
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa ihmisistä pullukoita. Mitä sitten?
Lisää sosiaalisia, taloudellisia ja terveydellisiä ongelmia yksilön ja yhteiskunnan tasolla. Näyttää epämiellyttävältä.
lihavat on kyllä tosi mielenkiintosia,
Löytyykö e-pohjanmaalta muhkeapyllyisiä poikia?
Mitä, eikö moitteen kohteena ollutkaan Itä-Suomi tällä kertaa?
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten töihin pitäisi kulkea jos ei autolla? Ei mulla mitenkään riitä aikaa kävellä päivittäin 90 kilometriä. Etelä-Pohjanmaalla sentään tehdään töitä! Itä-Suomessa ja Lapissa ei välttämättä töitäkään ole niin ei tule sitä autolla kulkemista, ja taas pk-seudun joukkoliikennettä ei voi tähän verrata.
Itä-Suomessa ja Lapissa varmaan kävelläänkin päivät pitkät, niin ettei kilot kerry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sipuli- ja jahtimakkarat menee muuallakin, eivät ole kaikki tilastoon laitetut Pohjanmaalla syntyneet, vaan jotain myöhemmin sinne päin muuttaneita.
Kukaan ei muuta muualta Pohjanmaalle.
Työttmömyysluvut pienimmät,yrittäjien arvostus korkeinta Suomessa,Seinäjoki yrittäjäystävällisin jo vuosien ajan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten sitten töihin pitäisi kulkea jos ei autolla? Ei mulla mitenkään riitä aikaa kävellä päivittäin 90 kilometriä. Etelä-Pohjanmaalla sentään tehdään töitä! Itä-Suomessa ja Lapissa ei välttämättä töitäkään ole niin ei tule sitä autolla kulkemista, ja taas pk-seudun joukkoliikennettä ei voi tähän verrata.
Itä-Suomessa ja Lapissa varmaan kävelläänkin päivät pitkät, niin ettei kilot kerry.
Melkein yhtä lihavia hekin ovat.
Tiedän. Olen sieltä kotoisin ja voi kuvitella, että olisin ylipainoinen, jos olisin jäänyt sinne. Yksi syy on autoilu vs. kävely/julkiset suurkaupungissa. Toinen iso syy olisi, että seura tekee kaltaisekseen. Kun ympärillä on paljon muita ylipainoisia, on helpompi jättää omakin painontarkkailu.
Fun fact, kävin keväällä paikallisessa kylpylässä uimassa. Minä ja jokunen lomaryhmä. Kymmeniä ihmisiä. Olin hallin ainoa normaalipainoinen.