Menin näyttämään luomea Tk:hon. Hoitaja arvioi ja kutsui lääkärin katsomaan luomea, Lääkäri katsoi ja sanoi pitää poistaa,aika tulee post
Tässä nyt kuukausi odoteltu. Naurettavaa pelleilyä kun sen luomen voisi poistaa samantien!
Kommentit (55)
Mistä kirjeen pitäisi tulla? HUS:istako?
Kesällä annetaan vain kiireellisiä aikoja, kun kesäsulut päällä. Tuskin toimenpideaikoja on ollenkaan. Saat ajan syksylle joskus.
Vierailija kirjoitti:
Mikset mennyt suoraan yksityiselle ihotautilääkärille, olisi hoidettu asia samantien.
Miksi kehotat ihmisiä menemään yksityiselle, kun Suomessa on korkeat verot ja niillä kustannettava julkinen terveydenhuolto? Ai niin, kun soteuudistus ohjasi rahat massiiviseen ja sekavaan hallintoon niin, ettei ihmisten hoitamiseen ole enää resursseja. 

Vierailija kirjoitti:
Mä soitin aamulla omalääkärille (ei Suomessa) ihottumasta ja sain ajan puolenpäivän aikoihin. Lääkekin on jo haettu apteekista. Näin sen pitäisi toimia Suomessakin.
Italiassa? Siellä homma ainakin toimii noin.
Voisitteko laittaa jonkun yksityisen nimen täältä Helsingistä. Vähän hintaa myös.
Minulla poistettiin kasvoista kaksi luomea työterveydessä. Ei mitään plastiikkakirurgisia erikoisuuksia. Sulavat tikit ja viikon piti pitää iholaastaria niiden päällä. Ei jäänyt arpia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luomet poistetaan ns. toimenpidehuoneessa, johon pitää varata itse lääkäri ja vielä hoitaja. Nopea lääkäri poistaa ja tikkaa sen 10 minsassa, mutta heidän byrokratiansa takia, ne eivät voi tehdä sitä lennosta tavallisessa vastaanottohuoneessa.
Tämä on juuri sitä tehottomuutta joka maksaa maltaita veronmaksajille, Hoitoa ei saa, kaikki jonottavat, ja kustannukset juoksevat. Kaikki paitsi byrokraatit häviävät.
Minä kävin yksityisellä näyttämässä 6 luomea ja lähdin 20 minuutin päästä pois ja 5 luomea oli poistettu, ja yhtä ei ollut tarvetta poistaa.
Ei tarvinnut 2 kertaa matkustella lääkärille, eikä siinä välissä odotella viikkoja itse poistoa vaan samalla kerralla luomet pois.
mutta minkä takia verovaroin pidetään julkista terveydenhuoltoa jos se ei kerta toimi kunnolla??? se että ensin maksaa veroja sitten vielä maksaa itse yksityisellelääkärille niin se pitäisi huomioida sitten verotuksessa! jos kerta maksat samasta asiasta käytännössä tuplahinnan
Vierailija kirjoitti:
No tuliko se aika postissa, vai etkö ole kuukauteen saanut edes aikaa, joka on joskus vielä kauempana?
Jos annetaan 6kk hoitotakuu niin aikahan lähtee terveyskeskuksen logiikalla juoksemaan vasta siitä kun keskus saa varattua sen toimenpideajan (6kk päähän) eikä siitä koska ekan kerran on käyty lääkärissä. Olen itsekin nähnyt tuon käytännössä. Ja jos siirrytään erikoissairaanhoitoon eli esim. toimenpide annetaan sairaalan vastuulle terveydenhoidosta niin aikahan resetoituu tuossakin kohtaa ja taas on 6kk aikaa suorittaa toimenpide.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä soitin aamulla omalääkärille (ei Suomessa) ihottumasta ja sain ajan puolenpäivän aikoihin. Lääkekin on jo haettu apteekista. Näin sen pitäisi toimia Suomessakin.
Suuressa osassa eurooppaa tuo toimiikin, ei vaan suomessa, tässä maailman onnellisimmassa maassa :D
Vierailija kirjoitti:
No tuliko se aika postissa, vai etkö ole kuukauteen saanut edes aikaa, joka on joskus vielä kauempana?
Kysymys kuuluu,pääsitkö heti lääkäriin,kuten LINDTMANIN vaalilupaukseen kuului käärivät heti vaalien jälkeen hihansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu ja SUOMI maksoi talorempatkin niin raha riittää terveydenhoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikset mennyt suoraan yksityiselle ihotautilääkärille, olisi hoidettu asia samantien.
Miksi kehotat ihmisiä menemään yksityiselle, kun Suomessa on korkeat verot ja niillä kustannettava julkinen terveydenhuolto? Ai niin, kun soteuudistus ohjasi rahat massiiviseen ja sekavaan hallintoon niin, ettei ihmisten hoitamiseen ole enää resursseja.
Ei siellä julkisella ole ihotautilääkäriä, itse menen suoraan ihotautien erikoislääkärille joka osaa myös laseroida( kaikki ihotautilääkärit ei sitä tee).Jos pahannäköisesti luomi, ei passaa odotella aikaa terveysamalle joskus, sitten on jo myöhäistä jos onkin melanooma, joka leviää.
Vierailija kirjoitti:
Voisitteko laittaa jonkun yksityisen nimen täältä Helsingistä. Vähän hintaa myös.
Mulla poistettiin aggressiivisesti kasvanut luomo Aavassa. En tiedä hintaa, kun meni työterveyden piikkiin. 2 viikkoa jouduin odottamaan patologin lausuntoa, ennen kuin se tuli. Tuloksena oli melanooma. Sen jälkeen minut siirrettiin suoraan hus:in toimenpidejonoon kiireellisenä. Alta kahden viikon olinkin sitten leikkauksessa julkisella puolella ja ihoa poistettiin reippaasti sen ekan luomiarven ympäriltä ja kaivettiin alkanutta rihmastoa pois myös aika syvältä sisuksista.
Eli yksityinen siirsi minut julkiselle puolelle tässä tapauksessa. HUS toimi myös tehokkaasti ja hyvin, kun tilanteeni oli mikä oli. Ei mitään valittamista julkisen puolen kohdalla ainakaan minulla tässä prosessissa.
Yksityisellä kun olen käynyt, niin on samalla kerralla poistettu luomi ja lähetetty tutkittavaksi.