Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menin näyttämään luomea Tk:hon. Hoitaja arvioi ja kutsui lääkärin katsomaan luomea, Lääkäri katsoi ja sanoi pitää poistaa,aika tulee post

Vierailija
14.07.2025 |

Tässä nyt kuukausi odoteltu. Naurettavaa pelleilyä kun sen luomen voisi poistaa samantien!

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luomet poistetaan ns. toimenpidehuoneessa, johon pitää varata itse lääkäri ja vielä hoitaja. Nopea lääkäri poistaa ja tikkaa sen 10 minsassa, mutta heidän byrokratiansa takia, ne eivät voi tehdä sitä lennosta tavallisessa vastaanottohuoneessa.

Kannattaako noita edes tikata? Miksei jollain laserilla, ettei jäisi niin pahaa arpea?

Jos luomi on yhtään sen näköinen, että voisi olla pahanlaatuinen pitää siitä saada koepala.

Vierailija
22/55 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luomet poistetaan ns. toimenpidehuoneessa, johon pitää varata itse lääkäri ja vielä hoitaja. Nopea lääkäri poistaa ja tikkaa sen 10 minsassa, mutta heidän byrokratiansa takia, ne eivät voi tehdä sitä lennosta tavallisessa vastaanottohuoneessa.

Ööö, Miksiköhän? Mietipä sitä. Ei ole kyse byrokratiasta. 

Tarvitaan toimenpidepöytä, steriilit instrumentiti, puudutusaine, nöytepurkki, löhete jne. Mitäpä luulet, että onko noita joka lääkärin vastaanottohuoneessa ja kannattaako varata niitä joka huoneeseen? 

vrun ääliö taas

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tuliko se aika postissa, vai etkö ole kuukauteen saanut edes aikaa, joka on joskus vielä kauempana?

Ei ole tullut koko aikaa. Kuukausi sitten kävin. Aloittaja

Ajan olisi pitänyt jo tulla postissa. Soita terveysasemalle huomenna ja kysy. Luultavasti posti on hukannut kirjeen.

Nyt on kesälomakausi. Oliko poistopyyntö kiireellinen? Kannattaa soittaa ja kysyä mikä on tilanne.

Vierailija
24/55 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP: KUN MONKUNA  MINULLE, NIIN MINUN ON PAKKO SAADA HETI JA NYT PALVELUA, VAIKKA KYSE EI OLE KIIREELLISEDTÄ ASIASTA,KOSKA MINULLA ON OIKEUS. MINÄ,MINÄ JAM8NUN NAPA.

Vierailija
25/55 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaako noita edes tikata? Miksei jollain laserilla, ettei jäisi niin pahaa arpea?

Jos luomi on yhtään sen näköinen, että voisi olla pahanlaatuinen pitää siitä saada koepala.

Kai sekin onnistuu, että ottaa palan ja sitten laseroi.

Vierailija
26/55 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuoletko ap tuohon asiaan? Et kuolee. Joudat odottamaan. Mene yksityiselle, jos haluat asian hoidettua samantien. 

Vierailija
27/55 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poistaa ja tikkaa? Minulla oli aikamoinen mötti nenänpielessä, luomi joka kasvoi kahdessa vuodessa semmoiseksi mötiksi. Menin sitten ihotautilääkärille ja lääkäri tutki ja antoi parin viikon päästä ajan laaserointiin. Laaserointi kesti tasan 10 min. ja jälkihoito oli jotain salvaa kaksi viikkoa laaseroituun kohtaan. Ei jäänyt edes minkäännäköistä arpea, ikäänkuin ei olisi koskaan siinä kohtaa ollut mitään. Itse maksoin ja hinta oli 180 e. Ei siellä mitään hoitajaa ollut, mihin sellaista olis tarvittu? 

Vierailija
28/55 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli julkisella yksi toimenpide silmään. Minulle tuli ilmoitus ajasta vasta 8kk sen jälkeen, kun lähete oli tehty. Ajattelin, että koko homma on jo unohdettu.

Vierailija
29/55 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne poistetaan sellaisella veneviillolla, että tulee tarpeeksi isot marginaalit, jos sattuukin olemaan pahalaatuinen. laserilla jos poistat niin syvältä, tulee ihan samanlainen arpi. 

Vierailija
30/55 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP: KUN MONKUNA  MINULLE, NIIN MINUN ON PAKKO SAADA HETI JA NYT PALVELUA, VAIKKA KYSE EI OLE KIIREELLISEDTÄ ASIASTA,KOSKA MINULLA ON OIKEUS. MINÄ,MINÄ JAM8NUN NAPA.

se hoidon saaminen HETI olisi kaikkien etu. Se hoito annetaan joka tapauksessa. Jos se annetaan heti, ei tarvita mitään uutta varausta, ei tarvitse jonottaa, ei tarvitse toista kertaa ilmoittautua, ei tarvitse toista kertaa laskuttaa .... PALJON turhaa työtä jäisi pois jos asioita olisi ajateltu ja leanattu toimintaa. Se lääkärin tekemä arvoa tuottava työmäärä on kummallakin kerralla sama. 

Vierailija
31/55 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ööö, Miksiköhän? Mietipä sitä. Ei ole kyse byrokratiasta. 

Tarvitaan toimenpidepöytä, steriilit instrumentiti, puudutusaine, nöytepurkki, löhete jne. Mitäpä luulet, että onko noita joka lääkärin vastaanottohuoneessa ja kannattaako varata niitä joka huoneeseen? 

vrun ääliö taas

Terveyskeskusbyrokratiaa eivät monet hallitse. Toimenpidehuoneesta nuo luulisi löytyvän käytävän toisesta päästä.

Mutta kannattaa antaa melanooman kasvaa vaan muutamankin kuukauden. Tulee halvemmaksi.

Vierailija
32/55 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten ihotautilääkäri pystyy pörriäisessä napsaisemaan sen noin ja ilman hoitajaa, kai heilläkin byrokratia on? En melanoomanpelossa lopulta mennyt teekoossa poistoon kun olisi pitänyt kärvistellä kolme viikkoa. Seuraavaan päivään sain ajan ja oho, kyllä oli sen väärti. Äitini kuoli hyvin samannäköiseen möykkyyn vuodessa. Minun oli onneksi pelkkä rasvaluomi, vaikka kiukkuisen värinen olikin.  

Vierailija
33/55 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuoletko ap tuohon asiaan? Et kuolee. Joudat odottamaan. Mene yksityiselle, jos haluat asian hoidettua samantien. 

Ai TK:ssa hoidetaan vain kuolevia? No luojan kiitos ei ole tarvinut siellä käydä ikuisuuksiin! Työterveyshuolto, yksityinen ja päivystys on hoitanut ihan elävää minua.

Vierailija
34/55 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sitten ihotautilääkäri pystyy pörriäisessä napsaisemaan sen noin ja ilman hoitajaa, kai heilläkin byrokratia on? En melanoomanpelossa lopulta mennyt teekoossa poistoon kun olisi pitänyt kärvistellä kolme viikkoa. Seuraavaan päivään sain ajan ja oho, kyllä oli sen väärti. Äitini kuoli hyvin samannäköiseen möykkyyn vuodessa. Minun oli onneksi pelkkä rasvaluomi, vaikka kiukkuisen värinen olikin.  

Yksityisellä ne pystyy, julkisella ei. Kato,kun yksityisellä maksetaan enemmän.Hoitqja kyllä varaa ne instrumentiti ja näytepurkit sinne yksityislääkärin huoneeseen. 

Vierailija
35/55 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, sun tapaus olikin rasvaluomi, joka rapsutetaan pois alle 30 sekunnissa ihan tavallisella käynnillä. Sellaisia minultakin on rapsutettu pois Mehiläisessä ihan tavallisella ihotautilääkärikäynnillä. Mutta jos luomi pitää leikata pois, niin sitä ei leikata siltä seisomalta siinä huoneessa, vaan erikseen täytyy varata toimenpidehuoneeseen aika ja mulla ainakin on aina tullut sinne lääkärin lisäksi myös hoitaja. Hoitaja on kirjannut asiat sitä mukaa tietokoneelle ja on vastaanottanut ne luomet ja pistänyt ne näytepurkkeihin sillä aikaa kun  lääkäri tikkaa ihoa kiinni. Mulla siis se melanoomatausta. Luomet lähtee aina patologille.

Vierailija
36/55 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle lääkäri sanoi, että ei ole varma onko syöpä vai ei. Asia jäi siihen. Järkyttävä väsymys on koko ajan. En jaksa lähteä kotoa mihinkään.

Vierailija
37/55 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkänäköinen se luomi on?

Ihan kuin isäs kulkuset.

Etäkirurgi siellä arvioi.

Vierailija
38/55 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikset mennyt suoraan yksityiselle ihotautilääkärille, olisi hoidettu asia samantien.

Ei sielläkään leikata siltä seisomalta, jos olet varannut tavallisen lääkäriajan.

Toimenpideajat varataan sielläkin erikseen. Tiedän, koska olen käynyt poistattamassa yksityisellä luomia montakin kertaa.

Vikalla kerralla kyllä sanoin, että enkö voi varata suoraan toimenpideaikaa, kun haluan pari luomea pois ja turhaan mennä eka näyttämään niitä lääkärille ja maksaa siitä yli satasta.

Kyllä, pystyin varaamaan suoraan toimenpideajan käymättä lääkärillä. Tosin mulla on ollu melanooma, joten ehkä se vaikuttaa, että pystyn suoraan menee poistamaan luomen ilman arviointia. Mähän sen lystin maksan. Ja se on kallista. Todella kallista. Joku kolmen luomen poisto maksaa kaikkinensa yli 500 euroa ellei enemmän. En muista enää tarkkaa hintaa.

Varmaan kuitenkin mielelläsi maksat yksityiselle siitä ettet kuole melanoomaan julkisen jonossa.

Mene yksityiselle jos haluat hoitoa. Mene julkiselle jos haluat jonottaa.

Vierailija
39/55 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle luvattiin huhtikuussa et aika tulee postissa, vielö ei ole näkynyt! Hyvä Pohde! 

Vierailija
40/55 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämmöistähän tämä nykyään on. Itse huomasin tässä yhtenä päivänä, että kehossani on kova, kananmunan kokoinen kipeä patti. Kävin näyttämässä sitä TK -päivystyksessä ja ajan ultraan 2 kuukauden päähän. 

Neuvoivat tulemaan uudestaan jos kuume nousee tai vointi romahtaa.

Aivan ihmeellistä touhua tämmöinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi kahdeksan