Onko sinulla erikseen aurinkorasva kasvoille?
Kommentit (42)
Ei ole aurinkorasvoja minnekkään. Ulkotöissä olen kesät enkä ole koskaan palanut. Ei ole muitakaan meikkejä, hoitoaineita tai kosmetiikkaa. Palasaippua ja hyvä öljy käy kaikkeen kehon ulkoiseen hoitoon
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. En käytä aurinkorasvaa. Koskaan käyttänyt. Inhottavan lähmyisyydentunteen ja ihon hengittämättämyydentunteen takia. Käytän asianmukaisia vaatteita ja varjopaikkoja tarvittaessa. "Albiino talvisin" ja kesällä kevyt päivetys syntyy varjossakin. Lapsena aina ulkona maksimaalisesti. Ei palamisherkkä iho. Iho ei ole sen "ryppyisempi" tai muukaan muihin verrattuna. Ei kiiltele rasvainen iho, eikä hilseile kuivana hoitamattomuudesta huolimatta. Olen 50+.
Et ole koskaan käyttänyt, mutta tiedät silti, miltä aurinkorasva iholla tuntuu...? Hmmm, aika jännä...
Itse käytän, eikä kasvoille tarkoitetut tunnu lähmäisiltä.
Tietenkin tiedän, miltä tuntuu, koska olen kokeillut. Ja pessyt pois. Ja kokemus ei johtanut uuteen kokeiluun/käyttöön. Eikä tämä ollut mikään hyökkäys sinua tai muita kohtaan, vaan kokemuksen tuoma toinen näkökulma. Me oemme yksilöitä. Ei yksi malli ole sovelias kaikille. Ja kuten huomasit, niin mitään ideologiaa, uskomusta, mainontaa, lobbausta, politiikkaa tms. en asiaan sotkenut. Ihme yliherkkyyttä pillastua siitä, että kaikki ei ole samasta muotista.
Kutsutaanko voidetta nykyisin rasvaksi? Onko päivävoide nyt päivärasvaa, yövoide yörasvaa, silmänympärysvoide silmänympärysrasvaa, vartalovoide vartalorasvaa, käsivoide käsirasvaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihosyövät vain lisääntyy tuollaisella kemikaalikuormalla :)
No mitäpä ehdotat tilalle, kun työn takia pitää olla ulkona n. 7 h päivässä?
Varmaan joku burka ja mustat lasit 😂 jos ei aurinkovoidetta saa käyttää.
Ihan samaa käytän kuin muuallekin. Jos kiiltää niin ei haittaa, vaan päinvastoin. Kiilto on merkki siitä että se toimii heijastaen säteitä pois iholta.
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ookaan muita kuin aurinkorasva kasvoille ja kaulalle. Suojaan vaatteille muun kropan enkä oleskele tunteja auringossa
Mulla sama. Helteellä käyn asioilla ennen klo 10 aamulla, sitten otan päiväunet, ja iltasella käyn sitten ulkona kävelemässä tai terrasilla istumassa, tms. Usein ei tarvitse käyttää aurinkorasvaa ollenkaan, kunhan seuraa Ilmatieteenlaitoksen UVI-ennustetta ja sen mukaan ulkoilee.
Mulla on käytössä suojakerroin 50 roll on purkissa, siitä helppo rullata naamalle rasvat useamman kerran päivässä. Muuta kehoa suojaavat vaatteet
Mulla on nyt Avenen 50-kertoiminen kasvoaurinkovoide. Vuosia käytin la Roche Posayn anthelios -voiteita, mutta nyt kokeilen uutta. Tämä voide on tosi hyvän tuntuinen. En ikinä selviäisi kesästä ilman aurinkovoiteita, koska palan ihan hetkessä. Vaalea iho, johon tulee pisamia. En rusketu ollenkaan, tulen vain punaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole aurinkorasvoja minnekkään. Ulkotöissä olen kesät enkä ole koskaan palanut. Ei ole muitakaan meikkejä, hoitoaineita tai kosmetiikkaa. Palasaippua ja hyvä öljy käy kaikkeen kehon ulkoiseen hoitoon
Sulla on puutteelliset tiedot. Ei se palaminen kerro onko iho vaurioitunut vai ei. Kyllä UV-A säde joka ei polta aiheuttaa syöpää ja ihovaurioita.
Vierailija kirjoitti:
Kutsutaanko voidetta nykyisin rasvaksi? Onko päivävoide nyt päivärasvaa, yövoide yörasvaa, silmänympärysvoide silmänympärysrasvaa, vartalovoide vartalorasvaa, käsivoide käsirasvaa?
Noin se on ollut arkikielessä niin kauan kuin muistan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. En käytä aurinkorasvaa. Koskaan käyttänyt. Inhottavan lähmyisyydentunteen ja ihon hengittämättämyydentunteen takia. Käytän asianmukaisia vaatteita ja varjopaikkoja tarvittaessa. "Albiino talvisin" ja kesällä kevyt päivetys syntyy varjossakin. Lapsena aina ulkona maksimaalisesti. Ei palamisherkkä iho. Iho ei ole sen "ryppyisempi" tai muukaan muihin verrattuna. Ei kiiltele rasvainen iho, eikä hilseile kuivana hoitamattomuudesta huolimatta. Olen 50+.
Et ole koskaan käyttänyt, mutta tiedät silti, miltä aurinkorasva iholla tuntuu...? Hmmm, aika jännä...
Itse käytän, eikä kasvoille tarkoitetut tunnu lähmäisiltä.
Tietenkin tiedän, miltä tuntuu, koska olen kokeillut. Ja pessyt pois. Ja kokemus ei johtanut uuteen kokeiluun/käyttöön. Eikä tämä ollut mikään hyökkäys sinua tai muit
Kumpikohan tässä pillastui? 😄 Olisit heti ekassa viestissä kertonut, että kokeilin, mutta en tykännyt. Sanavalintasi antoi ymmärtää muuta.
Viimeksi sain tällä palstalla vihat päälleni kun suosittelin korealaista. Silläkin riskillä: Beauty of Joseon. Jään odottamaan korea-vihaajien heräämistä! :D
En ole vielä löytänyt sellaista, jonka alla iho ei hikoilisi. Ovatko vastanneiden käyttämät voiteet sellaisia, että iho ei hikoile alla? Ja pitäisi olla myös hajuton, siis oikeasti hajuton, eikä pahanhajuinen parfyymiton.
Vierailija kirjoitti:
Ihosyövät vain lisääntyy tuollaisella kemikaalikuormalla :)
Nordinin perhe eksyi palstalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. La Roche-Posay. Muulle iholle taitaa olla Eucerinin aurinkovoide.
Ääni tälle. Minulla on Posayn +50 suojakertoiminen aurinkorasva kasvoille, anthelios uvmune 400.. Pieni purkki, iso hinta mutta on kyllä joka pennin arvoinen.
Tätä ihotautilääkäri myös suositteli.
Ostin 50 mineraalisuojan - jättää ihon vaaleansiniseksi eli on käyttökelvoton.
Sitten hankin Garnierin Ambre Solairen spf 50 kasvoille - erinomainen tuote!
Kyllä on, La Roche-Posayn herkälle silmänympärysiholle ja piilarien käyttäjille sopivalle https://www.laroche-posay.fi/anthelios/anthelios-uvumune-ultra-aurinkos…
Oon käyttäny vuosia ja en oo parempaa löytäny omalle herkälle iholle sekä helposti ärsytyksestä vuotaville silmille.
On. En muista merkkiä. On myös huulille aurinkosuoja. Se on piz buin merkkinen.
Lumenen päivävoide sk 30. Imeytyy hyvin eikä tuoksu.
Dermosilin c vitamiini päivävoide sk 30 myös, on seerumi ja normi päivävoidekin, ihania tuotteita ja hyvin imeytyvät, tasoittavat ihon pintaa, sisältävät antioksidantteja, ovat riittoisia. Tuoksu mieto appelsiini.
Ei ole. Ihan päivävoiteessa on suojakerroin. En koskaan ole ostanut aurinkovoidetta.