Etsin lapsen rippijuhliin itselleni mekkoa ja voi luoja miten paljon rumia mekkoja on myynnissä!
Tosi vaikea löytää jotain oikeasti kaunista! Ihmeellisiä leikkauksia, liian paljastavia, huonoa kangasta, ei oman tyylistä jne. Olen käynyt läpi satoja mekkoja. Nyt löysin yhden mustavalkoisen kauniin, vaikka olisin kyllä halunnut väriä. Vaan niin rumia väriyhdistelmiäkin esim kukkamekoissa. Mistä te ostatte juhlavaatteenne?
Kommentit (51)
Kannattaa harjoitella Googlen käyttö. On myöhemmin apua myös. Hakusanoiksi ensin vaikka mekko ja haluamasi värit tai kuvio. Esim. Kukkamekko sininen. Sitten kuvahaku päälle ja selaamaan. Hakusanoja kannattaa välillä vähän muuttaa jos ei heti löydy hyvää. Juhlava mekko sinivalkoinen kellomekko ruusumekko raitamekko mekko raidat sinivalkoinen pallomekko maksimekko lyhyt mekko, tms.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on ollut lasten rippijuhlissa samat vaatteet mitkä oli kastejuhlassa.
Wau
Jotain on pahasti pielessä jos kokeilee sataa hirveää mekkoa. Enkä nyt tarkoita en olisi niissä mekoissa pielessä.
Laadukkaita kivoja brändejä joilla on laadukkaan tuntuisia kestäviä mekkoja, ommeltu hyvin, kaikki vähintään Euroopassa, osa jopa Suomessa tehtyjä ja kauniita kankaita:
1. Kaiko
2. Aarre
3. Toive
4. Nakoa
5. Verson puoti
myös Ivalon nettikaupassa on paljon kivaa. Jos hinta hirvittää niin nyt on juuri oikea aika, vielä on alet käynnissä.
Itse löydän aina näistä!
Vierailija kirjoitti:
Jep. Lisäksi ihmetyttää, että kuitenkin ihan päivittäin näen tosi nättejä mekkoja muilla ihmisillä ja siis nimenomaan sellaisia jotka menee niin arjessa kuin juhlassakin. On kivoja kuoseja näteissä väriyhdistelmissä jne, mutta sitten kun menen etsimään itselleni mekkoa niin tuollaisia nättikuosisia ei ole missään ja väriyhdistelmätkin on ihan hirveitä tai just mustavalkoista söherölänttiä, joka miltei aina tuo mieleen lokinpaskan.
Kirpputoreilla kannattaa kierrellä pitkin vuotta ja katsastaa eri nettikauppojen Outlet-osastoja. Sekin tosiasia kannattaa tunnustaa, että se oma väritys ja vartalonrakenne ovat aika lailla pysyviä ja niihin nyt sopivat eri mallisilla eri tyylit. Aina tulee muodin sesonkeja, jolloin ei löydy sitten minkäänlaista sopivaa väriä ja mallia olevaa vaatetta. Olen päätynyt itse siihen lopputulokseen, että aivan sama jos joku katsoo minun olevan vanhanaikaisen mallisissa vaatteissa, jos se vaate on minulle sopiva väriltään ja malliltaan sekä kokonumeronsa puolesta. Sama juttu myös kenkien kanssa. Minä en osaa kävellä korkokengillä enkä aio sellaisia edes hankkia. 
Vierailija kirjoitti:
Ja miksi suuressa osassa mekkoja on poikkisauma oletetun vyötärön kohdilla?
Pitkällä naisella se on rintojen alla, ja kun siitä sitten malli levenee, niin näyttää ihan olkikuvolta.
Ihan kaikessa säästetään kangasta. Saumavaraa ei ole senttiäkään. Helma on kolmesta päällekkäisistä palasta. Erittäin ärsyttävää. Kova homma löytää tyylikäs ja linjakas mekko.
Euroopassa se vaate mitoitetaan 167 +-3cm:n mittaiselle. ASOS Tall tarjoaa vaatteita pitkille naisille.
Silloin, kun tarvitsen uuden mekon, ja kaupasta ei löydy mieleistä, menen ompelijan luokse ja teetän mittatilaustyönä mekon.
Vaan sen verran on jo ikää mittarissa ja mekkoja kaapissa, ettei joka kekkereihin tarvitse uutta ostaa. Laitankin häihin mekon, jonka teetin ompelijalla 19 vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Tee itse niin saat sellaisen kun haluat.
No voi kun olisikin vielä kunnollisia kangaskauppoja.
eri
Netistä minä kankaani tilaan. On useita kotimaisia kankaiden verkkokauppoja, jotka suunnittelevat kuosinsa itse ja painattavat ne. Näiden kankaiden laatu on hyvää. On myös muutakin, kuin trikoota. Moni myy lastenkankaita, eli se helpottaa hakua, valikoimaa on kyllä aikuisillekin. Monia eri tyylejä, eli varmaan löytyy mieleinen, muutakin on kuin pelkkää kukkakangasta, jos ei sellaisesta pidä
Toimituskin on nopeaa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on ihania mekkoja
Kaljasaavin peittoja. Taidat olla ylipainoinen?
Joo vyö on tarpeellinen asuste. Muutama nättiä niin auttaa moneen.