Miksi jotkut ei hanki viilennystä koteihinsa?
Kommentit (100)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokrakämppään ei hankita mitään viilentimiä ilman omistajan lupaa. (tuuletin ei ole viilennin)
Kyllä voi siirrettävän ilmastointilaitteen hankkia
Voi toki, mutta ei se mikään viilennin ole. Sellaisella ei saa sisälämpötilaa alentumaan.
Ovatko helteet saaneet taas kerran aikaan sen, että tuulettimet on ostettu kaupoista loppuun eikä uusia tule ennen ensi vuotta?
Vierailija kirjoitti:
Asun reilun miljoonan maksaneessa velattomassa minulle suunnitellussa talossa, ei minun tarvitse pihistellä, omaisuutta liki viisi miljoonaa.
Joopa joo. Ja perseestä tipahtelee raakatimantteja.
Viime vuoden toukokuussa laitettiin pumppu. Heti kesän alussa oli hirvittävät helteet. Tämän vuoden kesäkuussa ja alun heinäkuuta oli kylmää. Naapuri virnisteli, että onko laite pelannut. No nytpä hältä hymy hyyty.on sen verran lämmintä.
Monille ihmisille on vahingonilo parasta iloa, joka on surullista.
Vierailija kirjoitti:
Pöytä tuuletin oli koko yön päällä ja nyt tuntuu olo lenssuiselta.
Vuosia jo olen pitänyt tuulettimen päällä yöpöydällä eikä ole lenssu iskenyt. Ymmärrän, että se voi joillekin tehdä sen.
Tuulettimetkin kuluttavat sähköä, joka muuttuu lämmöksi. Kuuma huone lämpenee siis lisää.
Vierailija kirjoitti:
Ovatko helteet saaneet taas kerran aikaan sen, että tuulettimet on ostettu kaupoista loppuun eikä uusia tule ennen ensi vuotta?
Muistan sen kesän. Nyt kyllä tuulettimia näkyy kaupoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokrakämppään ei hankita mitään viilentimiä ilman omistajan lupaa. (tuuletin ei ole viilennin)
Kyllä voi siirrettävän ilmastointilaitteen hankkia
Voi toki, mutta ei se mikään viilennin ole. Sellaisella ei saa sisälämpötilaa alentumaan.
Kyllä minä ainakin saan, pari tuntia sitten oli 28 astetta ja nyt 19 astetta.
Meillä on tuulettimia, muttei ne paljoa auta.
Ja jos haluaa jotain syödä, niin eipä ole varaa ostaa ilmalämpöpumppua.
Vierailija kirjoitti:
Sama käy jos on ilmastointilaite koko yön päällä. Itse en pidä tuuletinta päällä yöllä koska silmät kuivuu liikaa.
Ovat niin läskejä poikia, etteivät mahdu oviaukosta ulos hakemaan Wolt-ruokaa ulko-ovelta tai pakettia lähipostista. Eikä niillä ole verkkopankkitunnuksia kun ne on holhouksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun reilun miljoonan maksaneessa velattomassa minulle suunnitellussa talossa, ei minun tarvitse pihistellä, omaisuutta liki viisi miljoonaa.
Joopa joo. Ja perseestä tipahtelee raakatimantteja.
Niin voi käydä jos ei syö tarpeeksi kuitua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama käy jos on ilmastointilaite koko yön päällä. Itse en pidä tuuletinta päällä yöllä koska silmät kuivuu liikaa.
Suuntaa se pois kasvoilta. Näin itse toimin(ut) jo vuosia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuuletin on viilennin siinä mielessä, että sen ilmavirta viilentää ihon pintaa ja useimmiten se riittää.
Tuuletin ei ole viilennin, koska se ei vaikuta huoneen lämpötilaan millään tasolla. Jos kämpässä on esim. +30 astetta, siinä ei pieni hönkäys iholla auta mitenkään.
Kyllä muuten auttaa. Olin juuri Ranskassa muutaman päivän asunnossa, jossa oli vain katossa pyörivä tuuletin. Ulkona oli 35 astetta ja sisällä lähemmäs 30. Tuo tuuletin auttoi huomattavasti.
KOSKA KAUPUGIN KOMMUNISTIT KIELTÄVÄT ASENTAMASTA JÄÄHDYTYSLAITTEEN ULKOYKSIKKÖÄ TALOYHTIÖN JULKISIVUUN!
Toivottavasti kaikki kaupungilla töissä olevat punikit kuolevat lämpöhalvaukseen.
Vierailija kirjoitti:
Tuulettimetkin kuluttavat sähköä, joka muuttuu lämmöksi. Kuuma huone lämpenee siis lisää.
Mutta se pihallus iholle viilentää
Vierailija kirjoitti:
Kaverillani on sellainen ilmastointilaite mistä menee putki ulos. No ihan kiva mutta sitä pitää pitää yölläkin päällä ja meteli on ihan liian kova, ei auttanut korvatulpat mitään
Meillä ei voi edes tuollaista laitetta laittaa kun sitä putkea ei saa mistään ulos. Tuuletusikkunassa on verkko ja metalliritilä, seinän läpi ei saa laittaa ja muutenkin putki menisi sitten vaan lasitetulle partsille eli pitäis alkaa vetämään putkea sitten jopa parvekkeen alalasin läpi. Ei onnistu. Samasta syystä ei onnistu myöskään ilmalämpöpumppu. Taloyhtiö väittää että talon oma koneellinen ilmanvaihto riittää eikä pitäis ees ikkunoita avata. Ei muuten riitä yhtään mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
pelkästään hellehattu päässä makoilen laiturin nokassa selälläni römpsä levällään jotta tuulenvire heiluttelee häpyhuulia jotta vihellys kuuluu ( ai mutta viheltäjät ovatkin veneileviä.....)
-römpsänperän buuma
Niin, ettei paarmat pure :))
Vierailija kirjoitti:
KOSKA KAUPUGIN KOMMUNISTIT KIELTÄVÄT ASENTAMASTA JÄÄHDYTYSLAITTEEN ULKOYKSIKKÖÄ TALOYHTIÖN JULKISIVUUN!
Toivottavasti kaikki kaupungilla töissä olevat punikit kuolevat lämpöhalvaukseen.
Hanki resilienssiä. Tämä Suomen lämpötila on vielä lasten leikkiä verrattuna Keski-Eurooppaan. Kuntoile ja totu lämpöön. Normaali ihminen kestää pari viikkoa lämpöä leikiten.