Miksi jotkut ei hanki viilennystä koteihinsa?
Kommentit (100)
Meillä on 19 astetta, talvella 21. Ei tarvetta muuhun.
Raha. Joillakin ei ole mahdollisuutta. Paitsi ehkä tuuletin. Ellei keksi miten muuttaa ja mihin, kenen avulla.
Vierailija kirjoitti:
Tuulettimet riittää niinä muutamana päivänä vuodessa, jolloin on kuuma.
juuri näin ja kun ilmasto kylmenee jatkuvasti niin ei ole monia lämpöisiä päiviä vuodessa
Vierailija kirjoitti:
Miksi hankkisin, kotonani ei koskaan ole liian kuuma. Tonttini isot puut varjostavat keskipäivän auringon ja yöllä on auki pohjoissivun kaikki ikkunat, ihanaa nukkua viileässä.
Oletpas tonttu. Eihän tämä aihe sitten koske sinua jos kotonasi on muutenkin viileää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutaman hellepäivän pystyy olemaan ilmankin. Muistan pakkaset, jolloin täällä oli 37 astetta.
Meillä asunnossa olisi pitkälti yli 30 ilman viilennystä. Nytkin on 25 vaikka viilennys päällä.
Minua ei haittaa 30-asteinen asunto.
-eri-
Miksi pitäisi hankkia? Sisällä on nytkin vain 22 astetta. Ihan riittävän viileä minulle.
Jos mulla olisi vanha omakotitalo laittaisin kyllä aurinkopaneelit ja jäähdyttävän ilmalämpöpumpun tai kaksikin.
Meillä on uudessa talossa maalämpö jossa myös viilennys ja turha lämpö siirretään sisältä uima-altaaseen jonka vesi on nyt mukavasti 30 astetta.
Tuuletin on mutta kerrostalokämppään ei voi hankkia kunnon ilmastointikonetta kun ei sitä saa mitenkään asennettua. Keväästä syksyyn ihan helposti jotain 25 - 30 astetta sisällä mutta ei voi mitään.
Äläs nyt ilmalämpöpumppukauppias tyrkytä niitä vehkeitäsi. Muutaman hellepäivän vuodessa kestää hyvin ilman mitään lisähärveleitä. Kerrankin ulkonakin tarkenee Suomessa. Kyllä se 6kk talvi taas muistuttaa, missä sitä eletään.
Muista en tiedä mutta itse rakaensin tämän "pommisuojan" kaikkine mukavuuksineen. Tänne saa sopivan viileyden, nyt juuri +17,6 C. Olen tämän viikon täällä.
Vuokrakämppään ei hankita mitään viilentimiä ilman omistajan lupaa. (tuuletin ei ole viilennin)
Vierailija kirjoitti:
Muutaman hellepäivän pystyy olemaan ilmankin. Muistan pakkaset, jolloin täällä oli 37 astetta.
ai sisällä vai?
Siksi, kun ne ajattelee, että kohta kesät kylmenee.
pelkästään hellehattu päässä makoilen laiturin nokassa selälläni römpsä levällään jotta tuulenvire heiluttelee häpyhuulia jotta vihellys kuuluu ( ai mutta viheltäjät ovatkin veneileviä.....)
-römpsänperän buuma
Vierailija kirjoitti:
Vuokrakämppään ei hankita mitään viilentimiä ilman omistajan lupaa. (tuuletin ei ole viilennin)
Tuuletin on viilennin siinä mielessä, että sen ilmavirta viilentää ihon pintaa ja useimmiten se riittää.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, kun ne ajattelee, että kohta kesät kylmenee.
Miten niin kohta? Vastahan tuossa alle viikko sitten oli +15 asteinen kesäkeli.
Vierailija kirjoitti:
Asun reilun miljoonan maksaneessa velattomassa minulle suunnitellussa talossa, ei minun tarvitse pihistellä, omaisuutta liki viisi miljoonaa.
Oletko nyt aivan varma että rahat riittää siihen osännän ostamaan kolmeen leikkeleseen?😁
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi siirrettävän ilmastointilaitteen hankkia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuuletin on viilennin siinä mielessä, että sen ilmavirta viilentää ihon pintaa ja useimmiten se riittää.
Tuuletin ei ole viilennin, koska se ei vaikuta huoneen lämpötilaan millään tasolla. Jos kämpässä on esim. +30 astetta, siinä ei pieni hönkäys iholla auta mitenkään.
Mitä asialle voi tehdä jos ei ole rahaa?