Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puoliso unohti(?) ehkäisyn

Vierailija
14.07.2025 |

Meillä tilanne, että minä olen halunnut lasta jo pitkään, ja mies on ollut tyyppiä "haluan kyllä, mutta juuri nyt ei sovi". Olisi lykännyt asiaa varmaan hamaan tappiin asti, aina oli jotain, miksi juuri nyt ei käy. Keväällä sitten sanoin, että jätän pillerit pois, ja se on puolisoni vastuulla ehkäistä, jos ei halua vielä lasta. Tämä sopi hänelle ja käyttikin alkuun jokusen viikon kondomia, mutta sen jälkeen on laitellut paljaalla menemään, joten oletin, että nyt sitten yritetään vihdoin sitä lasta. 

Nyt sitten plussasin, ja yhtäkkiä mies väittääkin, ettei hän muistanut, että hänen pitää ehkäistä. Ja sanoo että hän ei halua lasta juuri nyt, kun nyt on niin huono tilanne elämässä ja töissä. Naurattaisi jos ei itkettäisi. En halua yh:ksi, mutta en halua todellakaan tehdä aborttiakaan, vaikka mies olisikin ihan rehellisesti unohtanut ehkäisyn, mikä sekin kuulostaa minusta vähän hassulta. Voiko olla vaan jotain paniikkia mieheltä minkä takia yrittää selitellä, vai onko joku oikeasti noin tauno? Mitä ihmettä minä nyt teen? Vaikka hän muuttaisi mieltään ja haluaisikin lapsen, niin kehtaako tuollaisen sankarin kanssa enää edes olla?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä lapsi, jos lapsia tahdot, ja jätä se hiton idiootti. Ei kukaan, joka tietoisesti joutui kondomeja tovin käyttämään yhtäkkiä vain "unohda" miksi niitä käytetään. Eri asia, jos olisit yhtäkkiä lopettanut ehkäisyn ja mies ei olisi missään välissä hoksannut vastuutaan. Niin ei ole.

Lapselle on paljon rankempaa kasvaa miehen kanssa, joka häntä ei halunnut kuin kahdestaan sinun kanssasi.

Lapselle on paljon helpompaa käsitellä ero, joka tapahtui ennen hänen syntymäänsä kuin sellainen myöhemmällä iällä.

Lapselle on paljon helpompaa hyväksyä ja ottaa osaksi elämäänsä mahdollinen uusi kumppanisi vauvana, kuin esim teini-ikäisenä.

Jos lapsen haluat, sinulla on vastuu antaa hänelle paras mahdollinen elämä. Helppo valinta, kumpi se on - vaikka vaikea tunteellisesti toteuttaa. Yksikään mies, eikä varsinkaan noin avuton sellainen, ei ole sinun tai lapsesi onnen vaarantamisen arvoinen.

Siinäpähän varmasti sitten marisee ja taas valehtelee sanomisistaan ja tekemisistään tulevaisuudessa eronkin jälkeen, kun huomaakin haluavansa lapsensa elämään. Miehet ovat sillä tavalla omistushaluisia jälkikasvuunsa, niinkuin lapsi leluihin. Ei vastuuta, vain omistusta.

Vierailija
22/39 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehesi on lapsellinen tollo, jonka on korkea aika miehistyä ja kasvaa aikuiseksi. Vai että koira kuoli, ei hyvää päivää.

Joo koira kuoli niin sehän on mahtava syy myös tappaa lapsi. Ihme luuseri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoita miehelle että saa valita,  joko pidätte yhdessä lapsen perheenä tai sitten häivyt nyytin kanssa ja lähetät laskun perässä seuraavat 18 vuotta. 

Vierailija
24/39 |
14.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi unohtaa ehkäisyn??????????????????!!!!!!!!!!!

Kertoo taas siitä kuinka miehet ei ota mitä vastuuta ehkäisystä ja naiset huolehtii yksin asiasta vuodesta toiseen. No nyt mies kärsii ihan omasta typeryydestä. Kyllä jo peruskoulussa opetettiin viimeistään nämä asiat,  että ei se nyt miehelle mikään yllätys voi olla että seksistä tulee raskaaksi. 

Vierailija
25/39 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis minkäikäisiä olette ja kuinka pitkällä raskaus on?

Vierailija
26/39 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinulta paljoa kysytä haluatko olla yksinhuoltaja, jos mies päättää suhteesta lähteä. 

Vierailija
27/39 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmoita miehelle että saa valita,  joko pidätte yhdessä lapsen perheenä tai sitten häivyt nyytin kanssa ja lähetät laskun perässä seuraavat 18 vuotta. 

Siinä ne miehen velvollisuudet sitten onkin, pari satasta kuussa. 

Vierailija
28/39 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se ja kuvittele itsellesi uusi mies. 

Vierailija
29/39 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä olisi jättänyt ehkäisyä itse pois jos toinen ei halua lasta. Minä en halua lapsia sellaisen ihmisen kanssa joka ei niitä halua.

No oletin kai sitten hölmönä, että haluaa, kun hänellä ei ollut mitään vastalauseita siihen, että jättäisin ehkäisyn pois. On hän aina sanonut haluavansa lapsia ja nyt oli vihdoin ok jättää ehkäisy pois, mutta ehkä sitten ymmärsin väärin. Tai no näköjään ymmärsin täysin väärin.

Oletit että haluaa vaikka on kokoajan sanonut ettei halua. Minusta tuota nyt ei voi ymmärtää väärin ja en todellakaan tekisi lapsia tuollaisen ihmisen kanssa.

No jos ehkäisy on miehen vastuulla niin se on. Ei kai kukaan mieskään joka viikko kysele naiselta, että oletko nyt varmasti muistanut ottaa pillerin. Varmaan vaan luottaa, että nainen hoitaa homman, jos ei lasta halua. 

Ja kyllä takuulla mies on muistanut, ei tuollaista asiaa unohda. illerin voi unohtaa, se kun pitää ottaa joka päivä, mutta että joku ei "muista" laittaa kortsua? Tuon voi kyllä lukea, että  "ei halua" käyttää kortsua.

Ihan kaikkea ei aina voi vierittää naisen syyksi ja naisen harteille. 

Vierailija
30/39 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No en kyllä olisi jättänyt ehkäisyä itse pois jos toinen ei halua lasta. Minä en halua lapsia sellaisen ihmisen kanssa joka ei niitä halua.

No oletin kai sitten hölmönä, että haluaa, kun hänellä ei ollut mitään vastalauseita siihen, että jättäisin ehkäisyn pois. On hän aina sanonut haluavansa lapsia ja nyt oli vihdoin ok jättää ehkäisy pois, mutta ehkä sitten ymmärsin väärin. Tai no näköjään ymmärsin täysin väärin.

Näistä pitäisi jutella vakavasti, eikä tähän tyyliin.

Vierailija
31/39 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten voi unohtaa ehkäisyn??????????????????!!!!!!!!!!!

Kertoo taas siitä kuinka miehet ei ota mitä vastuuta ehkäisystä ja naiset huolehtii yksin asiasta vuodesta toiseen. No nyt mies kärsii ihan omasta typeryydestä. Kyllä jo peruskoulussa opetettiin viimeistään nämä asiat,  että ei se nyt miehelle mikään yllätys voi olla että seksistä tulee raskaaksi. 

On miehiä, joilla on aivot lähinnä siellä alapäässä. 

Vierailija
32/39 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies joutuu kuitenkin maksamaan elatuksesta. Kyllä sä yksin pärjäät, moni muukin pystyy siihen.

Vierailija
33/39 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei lapsikuummeessa kärvistelevän tehtävä ole huolehtia ehkäisystä, vaan etsiä puoliso joka haluaa perheen. 

Siihen asti on syytä ehkäistä.

Vierailija
34/39 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieshän oli tietoinen tilanteesta eli ap ei ole jättänyt pillereitä pois salaa. Ihan normaali olettamus ap:n puolelta että mies ehkä toivoo myös raskautta kun ei enää käytä kondomia (niin kuin aluksi teki kun tiesi ettei pillerit ole käytössä) varsinkin kun ap on hänelle sanonut että käyttää kondomia JOS haluaa ehkäistä raskautta.

Vierailija
35/39 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa miettiä haluatko lapsen yksin. Onhan mahdollista saada vielä uusi suhde ja toivottu lapsi. Tän maan talous on tällä hetkellä niin huonossa jamassa, että itse en ainakaan uskalla edes ajatella lisää lapsia, hyvä jos nykyiset pystyy elättämään.

Vierailija
36/39 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kohtaa tapahtui se virhe, itse kun et tunnu sitä tajuavan. Ei tuollaisia asioita vaan oleteta, niistä pitää puhua ja sopia niin että molemmat taatusti ymmärtää. 

Vierailija
37/39 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Abortti on oikeasti helppo juttu kun sen tekee raskauden ollessa alussa ja sen voi suorittaa lääkkeillä. Älä ajattele sitä negatiivisesti. Tunnen todella monta naista joille on tehty abortti, osalle useampi ja myöhemmin on vielä saatu toivottuja lapsia.

Vierailija
38/39 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidä lapsi, jos lapsia tahdot, ja jätä se hiton idiootti. Ei kukaan, joka tietoisesti joutui kondomeja tovin käyttämään yhtäkkiä vain "unohda" miksi niitä käytetään. Eri asia, jos olisit yhtäkkiä lopettanut ehkäisyn ja mies ei olisi missään välissä hoksannut vastuutaan. Niin ei ole.

Lapselle on paljon rankempaa kasvaa miehen kanssa, joka häntä ei halunnut kuin kahdestaan sinun kanssasi.

Lapselle on paljon helpompaa käsitellä ero, joka tapahtui ennen hänen syntymäänsä kuin sellainen myöhemmällä iällä.

Lapselle on paljon helpompaa hyväksyä ja ottaa osaksi elämäänsä mahdollinen uusi kumppanisi vauvana, kuin esim teini-ikäisenä.

Jos lapsen haluat, sinulla on vastuu antaa hänelle paras mahdollinen elämä. Helppo valinta, kumpi se on - vaikka vaikea tunteellisesti toteuttaa. Yksikään mies, eikä varsinkaan noin avuton sellainen, ei ole sinun tai lapsesi onnen vaarantamisen arvoinen.

Miehet osaa kyllä olla välillä tolloja. Itsellä on viimeisimmän synnytyksen jälkeen laitettu hormonikierukka, silti mies muutama vuosi tästä alkoi kyselemään pitäisikö joku ehkäisy hommata  

Vierailija
39/39 |
17.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä tee aborttia, miehet usein häkeltyvät kuullessaan tulevansa isäksi ja tilanne muuttuu hyväksi ja saatte suloisen vauvan. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi