Eihän tänne kukaan totta kirjoita omasta elämästään
Ainakaan kukaan edes keskivertoälykäs ihminen ei kirjoita julkiselle keskustelupalstalle totuutta omasta elämäntilanteestaan. Koska jossain vaiheessa käry voisi käydä. Sitäpaitsi omien tekemisten valkopesu ja peittely on terapeuttista.
Siitä huolimatta täällä käydään kiihkeitä keskusteluja puolesta ja vastaan aloittajien haluan empatiaa -viesteistä. Vaikka kukaan ei tiedä, mikä se totuus tilanteesta on.
Mutta mikäs siinä. Ajanvietettä.
Kommentit (11)
No ainakin jotkut julkut on kirjoittamassa elämäkertaa.
No jaa. Esim. empatiakalastelun miehen lomailevasta ripustautuvasta pikkupojasta kirjoittanut joko muuntelee totuutta, haluaa rakkausavioliittonsa loppuvan tai on hiukan yksinkertainen. Aika fiktiivinen oli myös tarina työttömästä 4 lapsen äidistä, joka joutuu käymään ruokajonossa, koska paha AMK -tasoisessa työssä käyvä lasten isä ei anna rahaa perheen ruokaan
Kuka tänne tulee muka empatiaa hakemaan. Tai muualtakaan.
Todisteellisesti sellaista ei ole enää olemassa.
Vierailija kirjoitti:
No ainakin jotkut julkut on kirjoittamassa elämäkertaa.
Trollailevat päästäkseen ikuiseen uhripositioon tekeleessään.
siis mikä aloitus tämäkin taas on? harvinaisen typerä aloitus
Kirjoitan, mutta niin että kukaan ei tunnista. Osa faktoista on muunneltu, mutta asiasisältö säilyy.
Pitää kai olla wlämä, jota kaikki voivat arvostella. 😀
Kyllä mä ainakin erotan jo kirjoituksen sisällöstä että kannaatako siihen edes vastata vaiko ei. Yleensä jos siinä on vähänki uhriutuvaa asennetta eikä ratkaisukeskeistä pohdintaa, mä ohitan samantien, koska mä tiedän omasta lähipiiristä että nämä ketkä ruikuttaa eniten on yleensä just niitä ketkä vähiten sitä apua tarvii, ne vaan ruikuttaa, ja jos sä nostat ruikuttajaa ylös, sä tuut nostamaan sitä niin kauan kunnes sä ite tiput alas.
En ole nähnyt syytä valehdella. Eri asia että joku voi olla kateellinen, kun kertoo erinäisiä asioita
Olen myös oikonut virheellistä tietoa joskus, mitä joku tänne tunkee pontevasti